Tøj til dagene på sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
28 svar
14 synes godt om
5. september 2013

Karla

Hej piger

Jeg er førstegangsgravid og synes det er en forvirrende verden jeg er på vej ind i

Manden og jeg har været til ammeforberedelse i dag, og fik en masse gode informationer. Vi hørte om hud mod hud kontakten, som er vigtig for både baby og forældre. Underviseren sagde, at når vi havde født, kom baby op på brystet, og der skulle den så blive de næste tre dage. Kun med ble og evt en lille hue. Det eneste tidspunkt baby ikke skulle ligge der, var om natten.

så nu tænker jeg, at det jo ikke er nødvendigt at have ret meget tøj med til baby. Vi regner med at være der i 3 dage ca. efter baby er født. Men det er vel kun nødvendigt at have natdragter og så det sæt tøj, som baby skal have på hjem.
Kan man godt nøjes med at have det med? Eller skal man have tøj med til alle dagene alligevel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Karla

Opper lige engang

Anmeld

5. september 2013

B&J

vores dreng havde tøj på i mens vi var på sygehuset og han lå også op af os med tøj på men også uden tøj, for vi var der godt nok i 5 dage men vi kan jo ikke ligge der hele dagen vi var også ude at gå på gangen osv..

vi havde kun det 1 sæt med til lille manden, fordi ellers var han i sygehus tøj som man frit kunne benytte

Anmeld

5. september 2013

MMOGM

Karla skriver:

Hej piger

Jeg er førstegangsgravid og synes det er en forvirrende verden jeg er på vej ind i

Manden og jeg har været til ammeforberedelse i dag, og fik en masse gode informationer. Vi hørte om hud mod hud kontakten, som er vigtig for både baby og forældre. Underviseren sagde, at når vi havde født, kom baby op på brystet, og der skulle den så blive de næste tre dage. Kun med ble og evt en lille hue. Det eneste tidspunkt baby ikke skulle ligge der, var om natten.

så nu tænker jeg, at det jo ikke er nødvendigt at have ret meget tøj med til baby. Vi regner med at være der i 3 dage ca. efter baby er født. Men det er vel kun nødvendigt at have natdragter og så det sæt tøj, som baby skal have på hjem.
Kan man godt nøjes med at have det med? Eller skal man have tøj med til alle dagene alligevel?

Jeg ville nok pakke et sæt ekstra tøj, tænker mere at der kommer vel familie og besøger, og som vil holde den lille?  Selvfølgelig ville man jo bare kunne pakke baby ind i dynen, men jeg synes det var rart at have lidt ekstra tøj med  Også selvom de ikke rigtig bruger det hihi 

Anmeld

5. september 2013

Ciss

Vi brugte sygehustøjet mens vi var der, og så fik de sit eget tøj på, når vi skulle hjem.

Men der var også folk forældrer som brugte sit eget tøj til barnet fra første øjeblik, så det gør man vel sikkert lidt, som man selv vil.

Det eneste, som virkelig var vigtigt at have med var bløde joggebukser til sig selv, siden man ikke kan undgå at måtte gå ud i gangen en del også. Hverken trusen alene eller almindelige bukser er et godt alternativ lige den første dag eller to.

Lykke til. Du kommer til at finde ud af det hele.

Anmeld

5. september 2013

MorEllen

Hehe.. det der med hud mod hud kontakt de første tre dage lyder meget fint, men det er jo ikke nødvendigvis sådan det fungerer i praksis.. Det kan jo komme besøg der skal se den lille osv, så det en god ide at tage lidt tøj med..

Jeg har lige pakken min fødebag, og i den har jeg to bodyer, to strømpebukser og to nattdragter.. og to huer! Også det tøj hun skal have på når vi skal hjem. De har tøj på sygehuset også, men jeg synes det er hyggelig med vores eget. Det gjorde vi også med den første.. vi havde også med nogle tæpper hjemmefra.

Held og lykke med det

Anmeld

5. september 2013

Karla

B&J skriver:

vores dreng havde tøj på i mens vi var på sygehuset og han lå også op af os med tøj på men også uden tøj, for vi var der godt nok i 5 dage men vi kan jo ikke ligge der hele dagen vi var også ude at gå på gangen osv..

vi havde kun det 1 sæt med til lille manden, fordi ellers var han i sygehus tøj som man frit kunne benytte

Tak for svar

Vi tager nok lidt mere tøj med, så må vi se, hvad vi får brug for

Anmeld

5. september 2013

Karla

MMOGM skriver:

Jeg ville nok pakke et sæt ekstra tøj, tænker mere at der kommer vel familie og besøger, og som vil holde den lille?  Selvfølgelig ville man jo bare kunne pakke baby ind i dynen, men jeg synes det var rart at have lidt ekstra tøj med  Også selvom de ikke rigtig bruger det hihi 

Vi regner nu ikke med at der kommer mange og besøger os mens vi er på sygehuset. Vi vil begge gerne have ro, og tid til lige at vænne os til det hele. Men lidt besøgende kommer der nok, så skal hun jo have lidt tøj

Vi må tage lidt med, og så se, hvad der bliver brug for

Anmeld

5. september 2013

Karla

Ciss skriver:

Vi brugte sygehustøjet mens vi var der, og så fik de sit eget tøj på, når vi skulle hjem.

Men der var også folk forældrer som brugte sit eget tøj til barnet fra første øjeblik, så det gør man vel sikkert lidt, som man selv vil.

Det eneste, som virkelig var vigtigt at have med var bløde joggebukser til sig selv, siden man ikke kan undgå at måtte gå ud i gangen en del også. Hverken trusen alene eller almindelige bukser er et godt alternativ lige den første dag eller to.

Lykke til. Du kommer til at finde ud af det hele.

Tak for dit svar

Vi pakker nok lidt ekstra tøj til hende, og så kan vi se, hvad vi får brug for. Så kommer vi ikke til at mangle

Jogging bukser har jeg sørget for at have - fik nogle på tilbud her i sommers, så det er der helt styr på

Anmeld

5. september 2013

MMOGM

Karla skriver:

Vi regner nu ikke med at der kommer mange og besøger os mens vi er på sygehuset. Vi vil begge gerne have ro, og tid til lige at vænne os til det hele. Men lidt besøgende kommer der nok, så skal hun jo have lidt tøj

Vi må tage lidt med, og så se, hvad der bliver brug for

Det er smart gjort, havde jeg vidst at folk bare ville dukke op, havde jeg også valgt at fortælle dem de kunne komme når vi var kommet hjem. Men her kom folk uden melding hehe, for ja, man har virkelig brug for at slappe af, og vende sig til at blive forældre. 

Men ja, god ide, tag lidt med og se hvad der sker. Hellere for meget end for lidt synes jeg hihi 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.