Tøj til dagene på sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Karla

MorEllen skriver:

Hehe.. det der med hud mod hud kontakt de første tre dage lyder meget fint, men det er jo ikke nødvendigvis sådan det fungerer i praksis.. Det kan jo komme besøg der skal se den lille osv, så det en god ide at tage lidt tøj med..

Jeg har lige pakken min fødebag, og i den har jeg to bodyer, to strømpebukser og to nattdragter.. og to huer! Også det tøj hun skal have på når vi skal hjem. De har tøj på sygehuset også, men jeg synes det er hyggelig med vores eget. Det gjorde vi også med den første.. vi havde også med nogle tæpper hjemmefra.

Held og lykke med det

Tak for dit svar

Hihi havde slet ikke tænkt på det med besøgende de ville nok syntes det var lidt underligt, hvis vi begge sad med bar overkrop og en lille nærmest nøgen baby under besøget

Vi pakker lidt tøj og tager med, så kam vi se, hvad vi får brug for

Regner med at have dyne og tæpper med hjemmefra også. Det er mest hyggeligt i mine øjne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Karla

MMOGM skriver:

Det er smart gjort, havde jeg vidst at folk bare ville dukke op, havde jeg også valgt at fortælle dem de kunne komme når vi var kommet hjem. Men her kom folk uden melding hehe, for ja, man har virkelig brug for at slappe af, og vende sig til at blive forældre. 

Men ja, god ide, tag lidt med og se hvad der sker. Hellere for meget end for lidt synes jeg hihi 

Vi vil i hvert fald sørge for, at det bliver efter vores hoved, og i det tempo vi har lyst til. Heldigvis er der også kun 2× besøgstid på 1 time hver i løbet af dagen på det sygehus vi er tilknyttet.
Og så fortæller vi familie og venner, at vi ikke ønsker de kommer uanmeldt. Ville slet ikke kunne klare alt det postyr oveni

Anmeld

5. september 2013

MMOGM

Karla skriver:

Vi vil i hvert fald sørge for, at det bliver efter vores hoved, og i det tempo vi har lyst til. Heldigvis er der også kun 2× besøgstid på 1 time hver i løbet af dagen på det sygehus vi er tilknyttet.
Og så fortæller vi familie og venner, at vi ikke ønsker de kommer uanmeldt. Ville slet ikke kunne klare alt det postyr oveni

Det lyder fornuftigt 

Vi lå på patienthotel, så der er ingen regler for besøgstid, på det hospital jeg fødte på 

Men nej, man orker ikke den helt store sammenkomst 

Anmeld

5. september 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg nåede ikke at pakke taske

Så det måtte manden gøre mens vi ventede på farmor og farfar den nat..

Men vi havde 1 sæt tøj med til hende til vi skulle hjem.. ellers brugte vi hospitalets tøj..

Jeg havde et par joggingbukser og rendte også bare rundt i deres skjorter.. 

Og så alm tøj til vi skulle hjem

Anmeld

5. september 2013

ano14316

Karla skriver:

Hej piger

Jeg er førstegangsgravid og synes det er en forvirrende verden jeg er på vej ind i

Manden og jeg har været til ammeforberedelse i dag, og fik en masse gode informationer. Vi hørte om hud mod hud kontakten, som er vigtig for både baby og forældre. Underviseren sagde, at når vi havde født, kom baby op på brystet, og der skulle den så blive de næste tre dage. Kun med ble og evt en lille hue. Det eneste tidspunkt baby ikke skulle ligge der, var om natten.

så nu tænker jeg, at det jo ikke er nødvendigt at have ret meget tøj med til baby. Vi regner med at være der i 3 dage ca. efter baby er født. Men det er vel kun nødvendigt at have natdragter og så det sæt tøj, som baby skal have på hjem.
Kan man godt nøjes med at have det med? Eller skal man have tøj med til alle dagene alligevel?

Vores søn havde ikke tøj på før vi skulle hjem... Men der var heller ikke andre der holdte ham end min mand og jeg på sygehuset...
Jeg tror vi havde 2 sæt med, et i 50 og et i 56...

Anmeld

5. september 2013

mommy1991

Karla skriver:

Hej piger

Jeg er førstegangsgravid og synes det er en forvirrende verden jeg er på vej ind i

Manden og jeg har været til ammeforberedelse i dag, og fik en masse gode informationer. Vi hørte om hud mod hud kontakten, som er vigtig for både baby og forældre. Underviseren sagde, at når vi havde født, kom baby op på brystet, og der skulle den så blive de næste tre dage. Kun med ble og evt en lille hue. Det eneste tidspunkt baby ikke skulle ligge der, var om natten.

så nu tænker jeg, at det jo ikke er nødvendigt at have ret meget tøj med til baby. Vi regner med at være der i 3 dage ca. efter baby er født. Men det er vel kun nødvendigt at have natdragter og så det sæt tøj, som baby skal have på hjem.
Kan man godt nøjes med at have det med? Eller skal man have tøj med til alle dagene alligevel?

Da jeg fødte i juli måned var det vanvittig varmt, så Leander havde kun ble på indtil vi tog hjem på 3. dagen. 

Anmeld

5. september 2013

mommy1991

Karla skriver:

Hej piger

Og forresten kan det varmt anbefales at ligge hud mod hud så meget som mulig og ikke for mange besøg. Amningen skal i gang, du skal lære dit barn at kende og du er SÅ træt efter en fødsel Vi ventede med barselsbesøg til vi kom hjem - kun min mor fik lov at komme og hun var rimelig ligeglad med at vi var letpåklædte. 

Anmeld

5. september 2013

liten-mamma

emmagirl skriver:

Og forresten kan det varmt anbefales at ligge hud mod hud så meget som mulig og ikke for mange besøg. Amningen skal i gang, du skal lære dit barn at kende og du er SÅ træt efter en fødsel Vi ventede med barselsbesøg til vi kom hjem - kun min mor fik lov at komme og hun var rimelig ligeglad med at vi var letpåklædte. 

Vil bare lige tilføje at det Emma skriver er SÅ vigtigt! 

Vi gjorde det stik modsatte, men hvor ville jeg ønske vi havde gjort det anderledes! 

Anmeld

5. september 2013

Karla

emmagirl skriver:

Tak for svar

Det er vi begge også helt enige om - vi vil praktisere hud mod hud så meget som det overhovedet er muligt. Derudover har vi også allerede gjort det klart for familie og venner, at vi ikke ønsker uanmeldte besøg. Det skal foregå i vores tempo, og hvis vi har lyst til at få besøg af bedsteforældrene, bliver det passet ind, men det er bestemt ikke noget de skal forvente. Vi vil gerne have så meget ro og overskud til prinsessen - så må barselsbesøgene komme, når vi er hjemme og har overskud

Anmeld

5. september 2013

Karla

liten-mamma skriver:

Vil bare lige tilføje at det Emma skriver er SÅ vigtigt! 

Vi gjorde det stik modsatte, men hvor ville jeg ønske vi havde gjort det anderledes! 

Tak for dit svar

Det er vi også helt enige om - vi vil praktisere hud mod hud så meget som muligt, og kun have bedsteforældrene på besøg, hvis vi har overskuddet til det. Ellers vil vi helt vente med barselsbesøgene til når vi er hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.