Jer med 4,5 - 5 år imellem hvert barn.. fungere det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.565 visninger
17 svar
3 synes godt om
2. september 2013

Anonym trådstarter

Ja fungere det ok? Har de det godt sammen? Jeg er i tvivl om det måske er for lang tid... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

Maise86

Anonym skriver:

Ja fungere det ok? Har de det godt sammen? Jeg er i tvivl om det måske er for lang tid... 

Jeg har ikke selv børn med det aldersinterval, men der er 5 år imellem mig og min bror.

Vi har ikke haft glæde af hinanden som børn. Vi sloges og skændtes meget og kan ikke huske nogle gode stunder fra min barndom med ham, men var aldrig i tvivl om at han passede på mig i skolen feks.

Jeg har altid set op til min bror og gør det stadig den dag idag hvr vi er hhv 27 og 32.

Da jeg var 12 og han var 17 vendte vores forhold fuldstændig og vi blev utrolig tætte og det er vi stadig.

Han er den bedste bror jeg nogensinde kunne ønske mig

Anmeld

2. september 2013

MMOGM

Anonym skriver:

Der er 4,5år mellem min bror og jeg.

jeg vil personligt ikke selv have børn med så mange års mellemrum da min bror og jeg ikke har haft så meget gavn af hinanden.

dog har vi det godt sammen nu, men har ingen fælles interesser eller noget, desværre 

Anmeld

2. september 2013

Bshizzle

Anonym skriver:

Min den store er fra Dec 05 og den lille er fra Okt 11..

De har det bare SÅ godt sammen, og storebror passer virkelig meget på hans lillebror og viser ham tit frem for hans venner
Han lærer den lille rigtig meget.. som f.eks hvordan man leger med legetøjet, sidder ved bordet, udtaler ord (som jeg er langt fremme med), finde på lege, se tegnfilm sammen mens man sidder pænt, går hånd i hånd når man er ude... mm

Jeg er slet ikke i tvivl om at storebror vil elske hans lillebror og altid være der for ham!.
Lillebror er i en periode nu hvor han siger mange af de samme ord som storebror gør, og derfor er hans sprog meget ude.

Min drøm var engang at der ikke skulle være mange år mellem mine børn, men med udskiftning af ny kæreste og se tiden an... så blev der en del flere år
Og vi overvejer da at vi skal ha en mere på et tidspunkt, MEN der skal være minium 3 år eller mere mellem den mindste og lille ny

Ren erfaring... så er det SÅ meget nemmere når der er så mange år imellem..
Den store er utrolig hjælpsom lige fra min fødsel til nu.
Han gør ting for mig og hjælper gerne til over alt hvis lillebror er lidt muggen en dag

Anmeld

2. september 2013

TbCp

Der er 4 år og 4 mdr mellem mine unger. De elsker hinanden, men kan også gå hinanden på nerverne

Det var det rigtige for os at vente med barn nr 2 og det fungerer rigtig fint

jeg selv har en søster der er 7 år ældre end mig, en søster der var 9 år yngre og 2 brødre der er 13 og 16 år yngre end mig  

min lillesøster var min bedste veninde. 

Anmeld

2. september 2013

wamse

Hos mine er der STOR aldersforskel Mine er 20,17 og 7 år, og de er lige som alle andre søskende. Min yngste forguder hendes store brødre, og de elsker deres lillesøster, og der findes intet de ikke ville gøre for hende.
De kan alle tre blive uvenner, gå hinanden på nerverne - som alle andre søskende.

Hun kan snakke med dem om alt, og de ved alt om hende. De går med hende op på værelset og leger med hendes dukker (det indrømmer de altså ikke frivilligt)

Så ja de kan være lige så gode søskende som alle andre aldersforskelle, bare på en anden måde.

Anmeld

2. september 2013

SjeBets

her er der 4 år 3 mellem den største og den næste så 8 dage mellem de to drenge, og så 3.9 år mellem de to drenge og den mindste, og nu bliver der så fra den ældste 13.1 år, de to drenge, 8.11 og den mindste 5.3 år til det nyeste medlem i gruppen, og de leger faktisk alle godt sammen på tværs af aldre, den store på snart 13 leger gerne med ham på 5 og de to på 8 leger lige så gerne med hende på 13 som ham på 5, vi oplever ikke de store problemer med forskellen.  jeg har det helt fint med at jeg havde så meget tid med mine børn før der kom en mere hvis man kan sige det,

Anmeld

2. september 2013

Mother-love

Nu er vi en 3 søskende. Min søster er 29, jeg 26 min lillebror bliver 22 nu her.
Der er 4,5 år imellem min bror og jeg. Og jeg vil sige vi ikke har haft særlig meget glæde af hinanden overhovedet før i voksen livet. Vi slås og skændes altid.
Da min lillebror blev omkring 17 og jeg 21/22 år fik vi et bedre forhold til hinanden. Men vi har aldrig været tætte overhovedet. Og er det stadig ikke rigtig. Vi har et godt forhold til hinanden nu. Men slet ikke tætte. Men det er der ingen af os søskende der er. Grundet en meget turbulent opvækst. Med en søster der startede med at tage stoffer som 13 årig og min lillebror og jeg var meget overladt til os selv fordi mine forældre brugte mange kræfter på min søster.

Mine forældre var i et rigtig dårligt ægteskab. En far der var meget dominerende og arbejdede meget.
Både min søster og min lillebror har diagnosen skizofreni så tror meget af dette også spiller ind. Og så at jeg blev meget hurtig voksen fordi jeg følte jeg skulle holde sammen på familien.

I mit tilfælde tror jeg ikke man kan samligne med andre. Da der er mange tyngder spiller ind.

Men jeg har og vil altid beskytte min bror. Jeg har et noget anstrengt forhold til min søster men det er en anden sag.

Men jeg synes ikke du skal tænke så meget over hvordan og hvorledes med alderen. Det vigtigste er hvordan det passer ind hos jer som familie

Håber ikke jeg har skræmt dig. Men husk min situation er lidt speciel.

Anmeld

2. september 2013

Kløver

Der er 5 år mellem mig og min søster og har altid synes det var lang afstand, 3 år mellem hende og vores søster og de har haft meget mere til fælles

Anmeld

2. september 2013

lineog4

Der er 4 1/2 år mellem min store pige og min ældste dreng - de er som jeg går ud fra søskende er mest, de kan slet undvære hinanden og er den ene ude med en ven eller veninde spørger de hele tiden efter hinanden, de kan lege en hel dag og de kan skændes en hel dag. De hAr mange gode lege sammen, men storesøster er he,dagvis også er legebarm der er vild med rollespil, teater og historier så der er altid gang i noget her hjemme.... Og er de utrygge søger de hinanden, holder hinanden i hånden, sover gerne sammen osMedens til den næste er der  2 år og 9 mnd og 7 op til den største og han er også med i legene dog ikke på ligefod og han forguder dem begge to. 

Jeg kan godt se er søskendepar med 2 års forskel har potentiel mere til fælles, men jeg oplever en stor samhørighed, og en ægte søskendekærlighed og noget der minder om venskab

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.