er han virkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.943 visninger
28 svar
3 synes godt om
31. august 2013

MorTilEn2013Dreng

Så lille? Eller er det ikke en meget normal størrelse. I 36+0 han blev skønnet til 2400 gram da jeg var til jordemoder hun virkede dog ikke så sikker på han var 2400 gram men han var mindre
Så skal til scanning på torsdag når jeg er 37+0 mon de så kan finde på at sætte mig igang hvis de synes han er for lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

liten-mamma

Så lille? Eller er det ikke en meget normal størrelse. I 36+0 han blev skønnet til 2400 gram da jeg var til jordemoder hun virkede dog ikke så sikker på han var 2400 gram men han var mindre
Så skal til scanning på torsdag når jeg er 37+0 mon de så kan finde på at sætte mig igang hvis de synes han er for lille

Synes da at 2400 g lyder som en ok størrelse 36+0, måske en bitte smule mindre end gennemsnittet, men ikke meget. 

Nej de vil nok ikke sætte dig igang, så skal han være MEGET for lille.

Anmeld

31. august 2013

Rødhætte

MiichellaMalou skriver:

Måske lidt lille.. Jeg fødte 36+4 og han vejet 2590 gram..

Anmeld

31. august 2013

MorTilEn2013Dreng

liten-mamma skriver:

Synes da at 2400 g lyder som en ok størrelse 36+0, måske en bitte smule mindre end gennemsnittet, men ikke meget. 

Nej de vil nok ikke sætte dig igang, så skal han være MEGET for lille.

Håber det heller ikke. Men jordemoderen virkede som om han var mindre. Og hvis han var det på scanningen skulle jeg nok sættes igang

Anmeld

31. august 2013

MorTilEn2013Dreng

Rødhætte skriver:

Måske lidt lille.. Jeg fødte 36+4 og han vejet 2590 gram..

Jordemoderen virkede bare som om det slet ikke var nok. Og hun tror vist også han er mindre og hvis han er det virkede det som om jeg skulle sættes igang

Anmeld

31. august 2013

Hønsemor

Størrelsen på barnet afhænger jo af rigtig meget, bl.a størrelsen på dig og faderen..

Jeg kan fortælle at jeg har født hhv. 37+3 og 37+6  og vægten lå på hhv. 3200 gr og 3080 gr..

Men ja vurdere de at barnet ikke tager nok på kan de i sidste tilfælde godt sætte en fødsel igang, men der skal mere end en scanning til og især hvis der ikke er andre faktorer inde over

Anmeld

31. august 2013

Carina:-)

Hvis de skønner at han har bedre af at komme ud,så er der ingen tvivl om at de vil sætte dig igang.

Godt du har en jm der er opmærksom

Anmeld

31. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Tror du kommer an på hvorfor han er lille, og om han trives og får næring  nok. Tror der skal mere til en blot en lille baby, før man bliver sat igang.

jeg fødte 36+1 og han vejede 3270 gr. Hans  far vejede 2900 født til termin og jeg 3050 til termin. så vores var en del større end forventet. Han var jo blevet stor hvis jeg havde gået tiden ud! 

men nej, tror ikke de sætter dig igang.

Anmeld

31. august 2013

B&J

jamen de gætter ikke altid rigtigt de kære jordmøder så vent og se når du skal til scanning

Anmeld

31. august 2013

Louise H.

Det de skal tjekke er om han får næring nok, hvordan han ser ud (sund/syg) om hans organer fungerer ordenligt, osv hvis alt dette er i orden sætter de dig ikke i gang

Hvis de finder en årsag til han er lille (hvis han er lille), så vil de højst sandsynligt tilbyde en scanning mere, som opfølgning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.