veer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2013

MorTilEn2013Dreng

Benjamins'mor skriver:

Plukveer kan også gøre ondt.

Nu ved jeg ikke hvilken mobil du har, men den jeg har hentet hedder "contraction timer".

Har en samsung.
Har nu aldrig oplevet plukveerne gøre ondt. Og har også hele tiden fået at vide de ikke må gøre ondt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

VIPpigen

Da jeg kom ind med veer og en mulig for tidlig fødsel, da rådede jm mig til at drikke en halv øl, eller et lille glas rødvin, og få slappet af. Alkohol af den lille mængde så langt henne i graviditeten skulle ikke skade, men hjælper din krop med at slappe af, så du måske kan få lidt søvn, hvis der er en fødsel under optræk...

Jeg drak faktisk den halve øl, og skældte datteren ud over det kun var onsdag, og ikke fredag hvor julebryggen skulle udkomme..... Dog fødte jeg om torsdagen, og kom ind på fg igen natten til torsdag, da jeg var ret usikker på hele situationen. (Det bliver man som førstegangsfødende, når det er for tidligt)

Og held og lykke med en måske forestående fødsel meget snart

Anmeld

26. august 2013

Benjamins'mor

MiichellaMalou skriver:

Har en samsung.
Har nu aldrig oplevet plukveerne gøre ondt. Og har også hele tiden fået at vide de ikke må gøre ondt.

Det har jeg.
De kan gøre ondt selvom de ikke må.

Anmeld

26. august 2013

Kamulla

Benjamins'mor skriver:

Det kan det godt ja. Men det kan også "bare" være plukveer der gør ondt.

Du kan hente sådan en ve-tæller app. De er rigtigt gode hvis man ikke kan finde ud af at tage tid. Så trykker du start når det begynder at gøre ondt, og så trykker du stop når det holder op igen. Så efter noget tid siger den interval og varighed.

Plukkeveer må som udgangspunkt IKKE gør ondt.. da hvis det gør ondt betyder at kroppen arbejder og ikke øver som egentlig er meningen.. dette kan også tyde på infektion.. dog er der FÅ der er ramt af plukkeveer som niver lidt uden betydning.. jeg går ud fra at TS er så langt henne hun har prøvet plukkeveer før, og plejer hendes ikke gøre ondt så bør de heller ikke nu.. men gør ens plukkeveer ondt bør man opsøge JM eller læge

Anmeld

26. august 2013

MorTilEn2013Dreng

VIPpigen skriver:

Da jeg kom ind med veer og en mulig for tidlig fødsel, da rådede jm mig til at drikke en halv øl, eller et lille glas rødvin, og få slappet af. Alkohol af den lille mængde så langt henne i graviditeten skulle ikke skade, men hjælper din krop med at slappe af, så du måske kan få lidt søvn, hvis der er en fødsel under optræk...

Jeg drak faktisk den halve øl, og skældte datteren ud over det kun var onsdag, og ikke fredag hvor julebryggen skulle udkomme..... Dog fødte jeg om torsdagen, og kom ind på fg igen natten til torsdag, da jeg var ret usikker på hele situationen. (Det bliver man som førstegangsfødende, når det er for tidligt)

Og held og lykke med en måske forestående fødsel meget snart

Man bliver meget i tvivl som første gangs fødende. Men ligger bare i sengen og slapper af og ser fjernsyn.

Anmeld

26. august 2013

Kamulla

MiichellaMalou skriver:

Ligger bare i sengen slapper af. er ikke så træt, men prøver og se tiden an. Om det kommer til at gøre mere ondt

det var godt.. men husk at få så meget søvn som muligt..

jeg blev indlagt i uge 31 med begyndede veer.. fik dem stoppet.. og fra 38+ til jeg fødte blev jeg i nogle timer om aftenen ramt af (det jeg følte som) smertefulde veer.. hehe... fødte 40+4 på 2 1/2 time..  

søvn søvn og søvn.. hvis de tager til i styrke vil du elske dig selv for lidt søvn inden da en fødsel kan være RIGTIG lang og sej 

krydser for dig

Anmeld

26. august 2013

MorTilEn2013Dreng

Benjamins'mor skriver:

Det har jeg.
De kan gøre ondt selvom de ikke må.

Har bare aldrig oplevet de gøre ondt kun ubehagelige fordi maven bliver helt hård

Anmeld

26. august 2013

MorTilEn2013Dreng

Kamulla skriver:

det var godt.. men husk at få så meget søvn som muligt..

jeg blev indlagt i uge 31 med begyndede veer.. fik dem stoppet.. og fra 38+ til jeg fødte blev jeg i nogle timer om aftenen ramt af (det jeg følte som) smertefulde veer.. hehe... fødte 40+4 på 2 1/2 time..  

søvn søvn og søvn.. hvis de tager til i styrke vil du elske dig selv for lidt søvn inden da en fødsel kan være RIGTIG lang og sej 

krydser for dig

Er 35+5 her efter tolv. Men ja slapper bare af så meget som muligt plejer også.og hjælpe. Faldt i søvn her klokken otte så har fået noget søvn er ikke så træt nu

Anmeld

26. august 2013

Kamulla

MiichellaMalou skriver:

Er 35+5 her efter tolv. Men ja slapper bare af så meget som muligt plejer også.og hjælpe. Faldt i søvn her klokken otte så har fået noget søvn er ikke så træt nu

argh... så BEDER jeg til bebs bliver derinde liiiidt endnu bare halvanden uge.. 

Anmeld

26. august 2013

MorTilEn2013Dreng

Kamulla skriver:

argh... så BEDER jeg til bebs bliver derinde liiiidt endnu bare halvanden uge.. 

Ja men slimproppen er gået og ifølge en jordemoder på fødegangen sagde hun da jeg ringede onsdag eller torsdag i sidste uge da jeg troede vandet var gået men hun mente det var den yderste fosterhinde der var gået og siden der har jeg haft mens smerter on and off og jag og uro i kroppen. Men mens smerterne plejede og gå hurtigt i sig selv igen nu er de kommet sådan rimelig meget her den sidste time. Men tager ikke til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.