Jan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2013

Xolia

Som loven siger: så modtager man børneydelsen kvartalet efter man opfylder betingelserne. For januar kvartal betyder det at du skal føde senest 31.12.2013 kl. 23.59.

Kommer den lille først den 1. januar eller senere må du vente til april.

-Xolia-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

Kløver

Holbæktrunten skriver:

Bfy er de alm børnepenge som alle får automatisk og som bliver udbetalt omkring d 20 hver tredje mdr

Jeg tænker bare at hvis jeg føder d 1 oktober og dermed ikke får børnepenge for den lille i oktober, så er hun jo fyldt 18 d 1 oktober og vel i virkeligheden ikke berettiget til børnepenge d 20 det år ( hvor hun jo så har været 18 år i 19 dage på udbetalingstudspunktet) - kan du følge mig?

Håber du har ret i at de bare tager udgangspunkt i alderen den sidste dag mdr før udbetaling - for så er det jo rigtigt man ikke bliver 'snydt'. Ville også være strengt hvis det ikke var lige for alle hvad man fik gennem årerne - vi bestemmer jo sjældent selv hvornår ungerne kommer til verden

Føder du 1 oktober vil du få børnepengene den 20, men feks fødte jeg den 30 og fik ikke januar børnepenge men får dem så i den sidste ende, der er taget højde for det så ingen bliver snydt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.