Bfy er de alm børnepenge som alle får automatisk og som bliver udbetalt omkring d 20 hver tredje mdr 
Jeg tænker bare at hvis jeg føder d 1 oktober og dermed ikke får børnepenge for den lille i oktober, så er hun jo fyldt 18 d 1 oktober og vel i virkeligheden ikke berettiget til børnepenge d 20 det år ( hvor hun jo så har været 18 år i 19 dage på udbetalingstudspunktet) - kan du følge mig?
Håber du har ret i at de bare tager udgangspunkt i alderen den sidste dag mdr før udbetaling - for så er det jo rigtigt man ikke bliver 'snydt'. Ville også være strengt hvis det ikke var lige for alle hvad man fik gennem årerne - vi bestemmer jo sjældent selv hvornår ungerne kommer til verden 
BFY, der udbetales i okt. kvartalet dækker for perioden 1. okt. - 31. dec. Så hvis man føder efter 1. okt. bliver man jo ikke snydt for okt. kvartalet, da barnet jo ikke er født der, hvor periodens start er. Hvis man så føder eks. 15. okt. er det jo inden d. 20. hvor BFY er til udbetaling, men du har samtidig fået for 15 dage, hvor barnet ikke har været født. Kan du følge mig??
Jeg ved dog ikke om man så får udbetalt i den anden ende, hvor barnet, eks. er født d. 1. okt. og dermed først er fyldt 18 INDE i den periode.
Til TS: Xolia er på barsel fra Udbetaling Danmark, kan dog ikke huske, hvilken afdeling hun sidder i. Måske hun kan give et lidt mere præcist svar på lovgivningen herom?
Anmeld