baby vågner efter 20-40 min efter sengetid what is wrong..:.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2013

tarkoflen

1990h skriver:

min sp mener nemlig at hun måske ikke er ordenligt mæt.
og at jeg kunne starte op på grød..men jeg så helst vi ventede med grød nemlig..

Undskyld mig, men det var da en lidt spøjs udmelding... Hvis du ikke synes hun virker sulten, så er hun det nok ikke? Altså med mindre, hun ikke siger til, hvis hun er sulten, så ville jeg ikke starte med grød allerede...

Min sp vil helst, at man først starter på grød omkring 6 måneders alderen, så det er jeg måske også lidt farvet af, og så er der større risiko for allergi, hvis man starter før, og med den far jeg har til min datter og den mor hun har, behøver vi ikke ligefrem fremme risikoen for allergi, den er der så rigeligt risiko for kommer alligevel selvfølgelig vil det for nogle, være godt at starte før, af den ene eller anden årsag, men hvis ikke du føler hun er sulten, og du gerne vil vente, så synes jeg du skal gøre, hvad du føler er bedst for Ida!

I dette 5 ugers lange udviklingsspring, kan børnene blandt andet sove dårligere, og jeg vil sige at stort set alle både i mødregruppe og terminsgruppe har oplevet dette, så det er måske et forsøg værd, at lade det køre lidt endnu, og se om ikke det retter sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

1990h

tarkoflen skriver:

Vi har samme problem her, og vores datter er ca samme alder som din. Vores problem er dog mest om dagen, for jeg ammer Thea i søvn eller næsten i søvn om aftenen, det er lidt forskelligt.

Thea er i et udviklingsspring, og sp siger at det godt kan være det, der driller. Men vejen frem er at være klar, så snart de vågner, enten med en sut eller hvad man nu bruger, vugge dem lidt og sige med rolig stemme, at de skal sove videre.

Jeg sidder hos Thea, til jeg kan se, at hun er helt væk, og så kan jeg gå derfra. Sp har sagt, at jeg ikke kan give hende dårlige vaner endnu, lige nu handler det om tryghed og masser af den.

Vi har haft nogle rigtig trælse aftner, hvor hun er blevet voldsomt overtræt, tror jeg, og jeg tror faktisk det er min egen skyld. Jeg har siddet og vugget hende i liften, nusset hende og holdt en hånd på hendes mave, for af få hende til at falde til ro. Jeg troede det var det hun havde brug for, fordi arme og ben baskede rundt. Men så skiftede jeg taktik, for det virkede tydeligvis ikke så nu lægger jeg hende, kysser hende godnat og siger sov godt, og så sidder jeg bare ved siden af liften og laver noget andet, kigger på iPad, læser et blad eller noget andet. Så kan hun se, at jeg er der, og så falder hun lige så stille i søvn det virker her, ved ikke om du kan bruge det til noget, men sådan gør vi

Held og lykke med af få banditten til at sove

altså om dagen syntes jeg bestemt det bedre end om aftenen..

og jeg løber nemlig også ind med sutten så snart jeg kan hører hun eventuelt har tabt den..også nusser jeg hende gerne lidt og med held sover hun så igen ellers må jeg forsøge at amme igen da det nogle gange er det hun vil .. jeg bliver også derinde efter hun har fået sutten og til jeg kan hører at hun sover igen..

årh ja. vi har også haft mange trælse aftenener med et overtræt barn der først sov imellen 23-02..nu det mellem 20-22.
har faktisk ikke prøvet det du nævner..når jeg putter ida er det stort set altid i halv mørke og halvsovende efter hun har spist..hvis jeg ligger hende og siger godnat sov godt så ligger hun nemlig og basker med arme og ben og brokker sig godt tid efter også falder hun jo slet ikke i søvn også bliver hun sværre og sværre at få til at sove..jeg ved ikke om det vil have effekt her hvis jeg tog sengeranden op af sengen også sad inde i soveværelset ved siden af sengen så hun kan se mig?

Anmeld

25. august 2013

tarkoflen

1990h skriver:

altså om dagen syntes jeg bestemt det bedre end om aftenen..

og jeg løber nemlig også ind med sutten så snart jeg kan hører hun eventuelt har tabt den..også nusser jeg hende gerne lidt og med held sover hun så igen ellers må jeg forsøge at amme igen da det nogle gange er det hun vil .. jeg bliver også derinde efter hun har fået sutten og til jeg kan hører at hun sover igen..

årh ja. vi har også haft mange trælse aftenener med et overtræt barn der først sov imellen 23-02..nu det mellem 20-22.
har faktisk ikke prøvet det du nævner..når jeg putter ida er det stort set altid i halv mørke og halvsovende efter hun har spist..hvis jeg ligger hende og siger godnat sov godt så ligger hun nemlig og basker med arme og ben og brokker sig godt tid efter også falder hun jo slet ikke i søvn også bliver hun sværre og sværre at få til at sove..jeg ved ikke om det vil have effekt her hvis jeg tog sengeranden op af sengen også sad inde i soveværelset ved siden af sengen så hun kan se mig?

Jeg ved ikke om det kan hjælpe jer, men min kæreste prøvede forleden at sætte sig, så Thea ikke kunne se ham, og der blev hun ked af det og kunne ikke falde til ro, så måske det kan hjælpe jer, hvis hun kan se, at l er der.

Jeg går ikke ud af værelset før hun er ovre de første 30 minutter, så jeg kan give hende sutten i det sekund, hun virker til at ville have den, så hun ikke vågner for meget op. Sp siger, at de fleste børn selv finder ud af, at det så er ok, og der er nogle der, når man har gjort det i en uges tid, og jeg synes allerede det har hjulpet efter 3 aftner på den her måde men om det bare er heldigt eller hvad, det ved jeg jo ikke der er nemlig nogle der glemte at lægge en brugsanvisning med i vores babylevering

Anmeld

25. august 2013

Hullabullabulla

1990h skriver:

når jeg ligger hende vågen i tremmesengen er det efter hun har spist og selv sagt fra og ikke gider mere..så ligger hun lidt med sutten også prøver jeg at ligge hende.nogle gange er det også imens hun misser med øjnene at jeg ligger hende...

men jeg kan bare ikke se hvordan jeg skulle skifte strategi.. de gange hun bare vil have sutten når hun vågner får hun det, også sidder jeg og aer hende lidt.nogle gange skal hun op og spise igen..nogle gange tager jeg hende op og går lidt rundt med hende og nogle gange ligger jeg hende svøbt når hun halvsover også falder hun i seng..

men det undre mig bare at hun kan være så træt og falde i søvn gang på gang og alligevel vågne så kort tid efter

Altså jeg har ingen erfaring på området - ammer ikke og har aldrig gjort og har en søn som aldrig har brudt sig om at ligge i mine arme eller lignende , han sover aller bedst med armene over hovedet, masser af plads og gerne i sin barnevogn. Og nej han falder ikke i søvn selv, vi hygger med godnatflasken, han falder som regel i søvn imens han spiser den, jeg flytter ham enten i barnevognen eller op i seng.. De sidste par nætter har han vågnet med gråd efter max 1 time, trøster, putter igen og fungerer det ikke er det ind i vores seng. Men her er der også en tiger på besøg....

Men jeg synes det lyder som om at din datter vågner op og bliver "forskrækket" over at ligge i sin seng. Hvad med at forsøge samsovning i nogle dage og så forsigtigt prøve at lægge hende i tremmesengen igen efter et par dage ? På den måde kan du også finde ud af om det er sengen der gør hende utryg eller om det bare er et spring hun skal igennem ?

Giv hende trygheden i de næste dage, og mon ikke det bare er et spring ?

Anmeld

25. august 2013

2babygirls

1990h skriver:

her falder hun stort set også altid i søvn ved brystet også flytter jeg hende i tremmesengen hvor hun gnasker videre på sutten..
før det flyttede jeg hende først fra vores seng når vi selv sku i seng..

sover hun hele natten igennem?

Ja da hun Begyndte at sove i egen seng da hun blev 3 mdr sov hun bare,hvor hun før søgte eefter brystet i søvne.

Anmeld

25. august 2013

Maja88

Falder hun i søvn ves dig skal der gerne gå en 20-30min inden du flytter hende... hun når ikke at ramme den dybe søvn inden

Anmeld

25. august 2013

AnthonsMor

1990h skriver:

Når jeg putter ida om aftenen går vi ud og skifter ble, får nattøj på og går ind i min seng og synger to sange også ammer jeg hende liggende..prøver så vidt muligt hun ikke falder helt i søvn ved brystet men ikke altid det lykkedes..så tager jeg hende op og ligger hende i hendes tremmeseng med sutten og hun falder så i søvn..så kan hun sove 20-40 min og vågne igen hvor jeg så må prøve og give hende sutten og nogle gange virker det andre gange ikke..nogle gange tager det lang tid hvor jeg til sidst må gå rundt med hende og ligge hende svøbt eller amme igen..
det har endnu ikke lykkedes mig at jeg bare kan ligge hende helt vågen i sengen og hun så falder i søvn...

men hvor går det galt henne? det irriterende hun vågner allerede så kort tid efter..

nogle der oplever det samme?

Søde du..
Hun er jo slet ikke gammel nok til, at du må forvente at du kan ligge hende til at sove også bare gå og hun så sover.. Det kan Anthon ikke engang endnu - og det kommer når han er klar..

Når han skal gøres klar til natten pusler vi, nusser og hygger, får nattøj på, får flaske og den falder han altid i søvn på, så ligger jeg ham ind i sengen, tænder babyalarmen og et vågelys, også går jeg, og han snorkbobler når jeg går.. Jeg går ikke derfra hvis han vågner, fordi jeg så ved han vil sove uroligt..
Giv hende tid, lad hende falde i søvn med babsen i munden også put hende ligeså stille ned i hendes seng, det fungere altså fint her

Jeg tror du skal være lidt tålmodig med det - det kan være hårdt når man har vænnet sig til én ting, men her er plejer i hvert fald død..

Anmeld

25. august 2013

Mettefpigen

Der kan være mange grunde til det..... Der sker mange ting i deres liv.... Alt fra tryghed til tigerspring.....

Det kan godt være det er irreterende, men sådan er det ;-) man kan ikk forvente noget med børn :-)

Anmeld

26. august 2013

Julie F

1990h skriver:

Når jeg putter ida om aftenen går vi ud og skifter ble, får nattøj på og går ind i min seng og synger to sange også ammer jeg hende liggende..prøver så vidt muligt hun ikke falder helt i søvn ved brystet men ikke altid det lykkedes..så tager jeg hende op og ligger hende i hendes tremmeseng med sutten og hun falder så i søvn..så kan hun sove 20-40 min og vågne igen hvor jeg så må prøve og give hende sutten og nogle gange virker det andre gange ikke..nogle gange tager det lang tid hvor jeg til sidst må gå rundt med hende og ligge hende svøbt eller amme igen..
det har endnu ikke lykkedes mig at jeg bare kan ligge hende helt vågen i sengen og hun så falder i søvn...

men hvor går det galt henne? det irriterende hun vågner allerede så kort tid efter..

Har ikke lige læst hele tråden, så måske nogle har svaret lidt ala det samme. Men min søn gjorde præcis det samme da han var omkring de 4 mdr. Jeg tænker han vågnede fordi han ikke lige havde fundet ud af at det ikke bare var en lur han skulle have. Jeg fortsatte rutinen med at han kom i seng som vaneligt og når han så vågnede kunne jeg nogle gange MEGET let få ham til at sove igen ved at give ham en stofble som nusseklud indtil den ene side af hovedet, sutten i munden og en tung hånd på brystet. Andre gange var det ikke nok og så fik han bare en ammetår igen. Så gentog jeg bare med at putte, stofble, sut og tung hånd, og det virkede. Er nu 5,5 mdr og han vågner slet ikke mere om aftenen og når han kommer i seng nu ved han godt at han skal sove, så det er slet ikke nødvendigt at sidde hos ham mere. Ammer bare, giver en sut og synger to sange mens han sidder hos mig. Så i seng og godnat.
Ergo=det er en fase. Hold ved, am hvis hun har brug for det, og så bare vent

Anmeld

26. august 2013

Blirnokaldrigfru

1990h skriver:

Alle børn vågner lidt op (ikke helt selvfølgelig, men kommer op af den dybe søvn) hver halve time ca, og du siger du flytter hende når hun er faldet i søvn? Så jeg tænker om hun vågner og så tænker: hov hvor er jeg? Og vil lede efter dig?
Prøv at bliv hos hende indtil hun har sovet en time, og så flyt hende så er hun ovre opvågningen, og burde ikke sådan lige vågne op igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.