baby vågner efter 20-40 min efter sengetid what is wrong..:.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.265 visninger
24 svar
16 synes godt om
25. august 2013

1990h

Når jeg putter ida om aftenen går vi ud og skifter ble, får nattøj på og går ind i min seng og synger to sange også ammer jeg hende liggende..prøver så vidt muligt hun ikke falder helt i søvn ved brystet men ikke altid det lykkedes..så tager jeg hende op og ligger hende i hendes tremmeseng med sutten og hun falder så i søvn..så kan hun sove 20-40 min og vågne igen hvor jeg så må prøve og give hende sutten og nogle gange virker det andre gange ikke..nogle gange tager det lang tid hvor jeg til sidst må gå rundt med hende og ligge hende svøbt eller amme igen..
det har endnu ikke lykkedes mig at jeg bare kan ligge hende helt vågen i sengen og hun så falder i søvn...

men hvor går det galt henne? det irriterende hun vågner allerede så kort tid efter..

nogle der oplever det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

1990h

1990h skriver:

Når jeg putter ida om aftenen går vi ud og skifter ble, får nattøj på og går ind i min seng og synger to sange også ammer jeg hende liggende..prøver så vidt muligt hun ikke falder helt i søvn ved brystet men ikke altid det lykkedes..så tager jeg hende op og ligger hende i hendes tremmeseng med sutten og hun falder så i søvn..så kan hun sove 20-40 min og vågne igen hvor jeg så må prøve og give hende sutten og nogle gange virker det andre gange ikke..nogle gange tager det lang tid hvor jeg til sidst må gå rundt med hende og ligge hende svøbt eller amme igen..
det har endnu ikke lykkedes mig at jeg bare kan ligge hende helt vågen i sengen og hun så falder i søvn...

men hvor går det galt henne? det irriterende hun vågner allerede så kort tid efter..

slet ingen?

Anmeld

25. august 2013

Masig

1990h skriver:

Hun er jo kun 4 mdr ud fra hvad jeg kan se under dit navn, så hun har nok bare ikke nogen søvnrytme endnu.... Tror ikke du gør noget galt, der vil formentlig komme mange perioder hvor søvnen og putningen pludselig ikke er som den plejer...

her har vi haft mdr hvor han sov med det samme, måneder hvor han skreg i flere timer før vi kunne få ham til at sove, måneder hvor han sov hele natten og måneder hvor han vågnede 2-10 gange.... Der sker jo mange ting i deres verden og i deres udvikling som kan forstyrre en rytme, så tror bare det er noget man må tage hen ad vejen... Hun skal nok lige pludselig lære at sove normalt igen når hun bliver lagt... 

Anmeld

25. august 2013

Hullabullabulla

1990h skriver:

Hvorfor også lægge hende helt vågen i tremmrsengen hvis det ikke er det hun har behov for ? Hvorfor så ikke amme hende som du gør og lade hende falde i søvn ved brystet ?

Jeg tror ikke du kan give så små børn dårlige vaner - jeg er tilhænger af at møde barnet der hvor det har det bedst, om det er ved at ligge i arm, ved bryst eller hvad det ny kan være.

Giv hende den tryghed , hun har nok brug for den siden hun vågner så kort tid efter du har lagt hende. Min søn gør det samme men det er i søvne, så tager ham op, trøster, lægger ham igen hvis han er klar og hvis ikke tager jeg ham med ind i sengen så han kan få trygheden. Hun er stadig så ung at du ikke kan forvente at hun bare kan falde i søvn selv, så jeg ville skifte strategi..

Anmeld

25. august 2013

2babygirls

1990h skriver:

Min baby fra 06.02.13 falder stadig i søvn ved brystet og efter en halv til hel time flytter jeg hende ind på eget værelse. Det har fungeret fint i næsten 4 mdr.

Anmeld

25. august 2013

1990h

Britt88 skriver:

Hvorfor også lægge hende helt vågen i tremmrsengen hvis det ikke er det hun har behov for ? Hvorfor så ikke amme hende som du gør og lade hende falde i søvn ved brystet ?

Jeg tror ikke du kan give så små børn dårlige vaner - jeg er tilhænger af at møde barnet der hvor det har det bedst, om det er ved at ligge i arm, ved bryst eller hvad det ny kan være.

Giv hende den tryghed , hun har nok brug for den siden hun vågner så kort tid efter du har lagt hende. Min søn gør det samme men det er i søvne, så tager ham op, trøster, lægger ham igen hvis han er klar og hvis ikke tager jeg ham med ind i sengen så han kan få trygheden. Hun er stadig så ung at du ikke kan forvente at hun bare kan falde i søvn selv, så jeg ville skifte strategi..

når jeg ligger hende vågen i tremmesengen er det efter hun har spist og selv sagt fra og ikke gider mere..så ligger hun lidt med sutten også prøver jeg at ligge hende.nogle gange er det også imens hun misser med øjnene at jeg ligger hende...

men jeg kan bare ikke se hvordan jeg skulle skifte strategi.. de gange hun bare vil have sutten når hun vågner får hun det, også sidder jeg og aer hende lidt.nogle gange skal hun op og spise igen..nogle gange tager jeg hende op og går lidt rundt med hende og nogle gange ligger jeg hende svøbt når hun halvsover også falder hun i seng..

men det undre mig bare at hun kan være så træt og falde i søvn gang på gang og alligevel vågne så kort tid efter

Anmeld

25. august 2013

1990h

Masig skriver:

Hun er jo kun 4 mdr ud fra hvad jeg kan se under dit navn, så hun har nok bare ikke nogen søvnrytme endnu.... Tror ikke du gør noget galt, der vil formentlig komme mange perioder hvor søvnen og putningen pludselig ikke er som den plejer...

her har vi haft mdr hvor han sov med det samme, måneder hvor han skreg i flere timer før vi kunne få ham til at sove, måneder hvor han sov hele natten og måneder hvor han vågnede 2-10 gange.... Der sker jo mange ting i deres verden og i deres udvikling som kan forstyrre en rytme, så tror bare det er noget man må tage hen ad vejen... Hun skal nok lige pludselig lære at sove normalt igen når hun bliver lagt... 

ja hun er nemlig kun fire måneder..

jeg har snakket med min sp om netop det med at hun vågner nogle gange indenfor noget tid selv om hun er faldet i søvn..hun mener at hun måske ikke er ordenligt mæt og foreslå at starte op på grød..men det vil jeg helst vente med..for mig virker hun nemlig ikke som sådan mega sulten

årh ja. kender det..det der virker den ene dag, virker ikke den anden
ja det håber jeg så aftenener bliver lidt nemmere med tiden

Anmeld

25. august 2013

1990h

Britt88 skriver:

min sp mener nemlig at hun måske ikke er ordenligt mæt.
og at jeg kunne starte op på grød..men jeg så helst vi ventede med grød nemlig..

Anmeld

25. august 2013

1990h

2babygirls skriver:

Min baby fra 06.02.13 falder stadig i søvn ved brystet og efter en halv til hel time flytter jeg hende ind på eget værelse. Det har fungeret fint i næsten 4 mdr.

her falder hun stort set også altid i søvn ved brystet også flytter jeg hende i tremmesengen hvor hun gnasker videre på sutten..
før det flyttede jeg hende først fra vores seng når vi selv sku i seng..

sover hun hele natten igennem?

Anmeld

25. august 2013

tarkoflen

Vi har samme problem her, og vores datter er ca samme alder som din. Vores problem er dog mest om dagen, for jeg ammer Thea i søvn eller næsten i søvn om aftenen, det er lidt forskelligt.

Thea er i et udviklingsspring, og sp siger at det godt kan være det, der driller. Men vejen frem er at være klar, så snart de vågner, enten med en sut eller hvad man nu bruger, vugge dem lidt og sige med rolig stemme, at de skal sove videre.

Jeg sidder hos Thea, til jeg kan se, at hun er helt væk, og så kan jeg gå derfra. Sp har sagt, at jeg ikke kan give hende dårlige vaner endnu, lige nu handler det om tryghed og masser af den.

Vi har haft nogle rigtig trælse aftner, hvor hun er blevet voldsomt overtræt, tror jeg, og jeg tror faktisk det er min egen skyld. Jeg har siddet og vugget hende i liften, nusset hende og holdt en hånd på hendes mave, for af få hende til at falde til ro. Jeg troede det var det hun havde brug for, fordi arme og ben baskede rundt. Men så skiftede jeg taktik, for det virkede tydeligvis ikke så nu lægger jeg hende, kysser hende godnat og siger sov godt, og så sidder jeg bare ved siden af liften og laver noget andet, kigger på iPad, læser et blad eller noget andet. Så kan hun se, at jeg er der, og så falder hun lige så stille i søvn det virker her, ved ikke om du kan bruge det til noget, men sådan gør vi

Held og lykke med af få banditten til at sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.