1 år nu, og sover stadig dårligt om dagen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

lyde.. er der jo stadig.. nogle kan ikke sove med uro...

og hvis hun sover på maven om natten kan det være ekstemt forsyrende for barnet ikke og kunne ligge sig helt om på maven..

Hun er nu ikke så lydfølsom, og vores have er meget lukket til og meget uforstyrret, så tror nu ikke det har noget med det at gøre
Hun vågner jo også PRÆCIST efter enten 30 min eller 45 min, og hun kan tages på minuttet! Så det må være hendes søvncyklus der er skør, og hun dermed har svært ved at veksle imellem de forskellige søvnfaser! ( bare mærkeligt hun så godt kan sove om natten, uden noget!?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Min datter er for kort tid siden blevet 1 år, hun har altid været en kamp at få til at sove ordentligt i dagtimerne.

hun vågner præcis efter enten 30 min, eller 45 min og sætter sig op i barnevognen! Nogle gange har jeg kunne lægge hende nede igen, og vugge hende hurtigt i søvn igen, men jo ældre hun er blevet jo svære er det også. Nu er hun begyndt i vuggestue, og det er det samme dernede, og de kan jo ikke gå ud til hende præcis efter 30 min, og vugge hende i søvn igen.
Nu har vi prøvet de sidste 3 uger, at droppe formiddagsluren, og så i stedet kun lade hende sove en gang om dagen, i håb om at hun ville sove lidt længere, men nej!!!

Grunden til at formiddagsluren er blevet strøget, er at det kunne tage over en halv time at få hende til at sove, hvor hun rejser sig 1000 gange, og hun vrider sig rundt i barnevognen, inden hun giver op og sover men kun 30-45 min.

Jeg er så træt af at hun ikke kan finde ud at sove mere end dem korte tid, for der er ingen tvivl om at hun har brug for det, og hun er stadig rigtig træt når hun kommer op!

Andre med børn, som også har sovet dårligt, og har nogle forslag, ideer eller erfaringer de vil dele?

Min datter blev 1 år her 15 maj hun sover kun en lur og det er efter frokost i vuggestuen simpelthen fordi hun som din IKKE. Vil sove .. Det tager for lang tid at putte hende og så sover hu. Maks 20-30 min ..

Det hjalp da vi (vuggestuen og jeg) aftalte hun kun skulle sove en lur og det var efter frokost .. Hun sover minimum 1 -1/2 time .. Men er så frisk hele dagen indtil vi når 18:30-19.. Hun bliver som regl puttet kl 19 sover helt til kl 08 nogen gange kl 09 næste morgen

Så prøv at lade hende sove en gang !

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

MarleneOlsen skriver:

Min datter blev 1 år her 15 maj hun sover kun en lur og det er efter frokost i vuggestuen simpelthen fordi hun som din IKKE. Vil sove .. Det tager for lang tid at putte hende og så sover hu. Maks 20-30 min ..

Det hjalp da vi (vuggestuen og jeg) aftalte hun kun skulle sove en lur og det var efter frokost .. Hun sover minimum 1 -1/2 time .. Men er så frisk hele dagen indtil vi når 18:30-19.. Hun bliver som regl puttet kl 19 sover helt til kl 08 nogen gange kl 09 næste morgen

Så prøv at lade hende sove en gang !

Det lyder til at vi så gør der rigtige, ved at forsøge os med kun at give hende en lur!
Så håber jeg det med tiden, vil få hende til at forstå at hun skal sove en god lur den ene gang om dagen
I denne uge, hvor hun har sovet en gang, har hun været mega træt kl 17, og er blevet puttet efter aftensmad, men hun skal jo også lige nye rytmer at kende
Tak for dit svar, lyder som om der er lov til at håbe på bedring

Anmeld

25. august 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Det lyder til at vi så gør der rigtige, ved at forsøge os med kun at give hende en lur!
Så håber jeg det med tiden, vil få hende til at forstå at hun skal sove en god lur den ene gang om dagen
I denne uge, hvor hun har sovet en gang, har hun været mega træt kl 17, og er blevet puttet efter aftensmad, men hun skal jo også lige nye rytmer at kende
Tak for dit svar, lyder som om der er lov til at håbe på bedring

Tror bare det er indtil den nye rytme er kommet op og køre at hun er træt kl 17

Det er min også nogen gange .. Så sætter jeg mig ned og leger med hende ( det gør jeg selvf ogs udover) eller ogs kommer storebror og leger med hende . Så er det som om hun glemmer sin træthed

Så underhold hende når hun er træt og se om det ikk ville kunne hjælpe på hun måske ville kunne blive puttet ved 18-19 tiden

Anmeld

25. august 2013

Blirnokaldrigfru

Vi har prøvet det samme, når hun blev lagt i barnevognen sparkede hun bare dynen af og lå så og legede, så ku vi ligge dynen ned, og så sparkede hun af osv .....så brugte man evigheder på hun sku falde i søvn og Så sov hun kort tid!

Jeg fandt et trick der virker her! Jeg ligger hende i barnevognen og ligger dynen lige under hendes arme og presser den lidt ned , så hun nærmest blir svøbt, så folder jeg dynen, sådan at der er tre lag, og så overlærredet over, som holder på plads. Dvs hun har et tykt fast lag dyne over maven, og benene fri.. Så falder hun nemt i søvn vores pige kan vi aldrig regne med hvor længe der sover..en efter vi skar formiddagsluren af, så sover hun bedre om eftermiddagen .

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Frk P. skriver:

Vi har prøvet det samme, når hun blev lagt i barnevognen sparkede hun bare dynen af og lå så og legede, så ku vi ligge dynen ned, og så sparkede hun af osv .....så brugte man evigheder på hun sku falde i søvn og Så sov hun kort tid!

Jeg fandt et trick der virker her! Jeg ligger hende i barnevognen og ligger dynen lige under hendes arme og presser den lidt ned , så hun nærmest blir svøbt, så folder jeg dynen, sådan at der er tre lag, og så overlærredet over, som holder på plads. Dvs hun har et tykt fast lag dyne over maven, og benene fri.. Så falder hun nemt i søvn vores pige kan vi aldrig regne med hvor længe der sover..en efter vi skar formiddagsluren af, så sover hun bedre om eftermiddagen .

Det lyder smart, men er nok ikke helt med på hvad du mener med at folde dynen 3 gange bruger hun baby eller junior dyne

Anmeld

25. august 2013

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Det lyder smart, men er nok ikke helt med på hvad du mener med at folde dynen 3 gange bruger hun baby eller junior dyne

Vi bruger baby dynen jamen lidt ala når man skal lave en vifte af papir, så bukker man papiret ? Kan lige tage et billede

Anmeld

25. august 2013

Blirnokaldrigfru

Håbet billederne giver forståelse
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Frk P. skriver:

Håbet billederne giver forståelse

Aha, det ser snart ud det skal jeg da prøve...
Sover din datter med pude, eller hvad er det som gør at hun ligger lidt højere med hovedet!? har nemlig overvejet at lægge en pude ned til hende, for at give lidt tryghed omkring hende

Anmeld

25. august 2013

MissTas

Anonym skriver:

Min datter er for kort tid siden blevet 1 år, hun har altid været en kamp at få til at sove ordentligt i dagtimerne.

hun vågner præcis efter enten 30 min, eller 45 min og sætter sig op i barnevognen! Nogle gange har jeg kunne lægge hende nede igen, og vugge hende hurtigt i søvn igen, men jo ældre hun er blevet jo svære er det også. Nu er hun begyndt i vuggestue, og det er det samme dernede, og de kan jo ikke gå ud til hende præcis efter 30 min, og vugge hende i søvn igen.
Nu har vi prøvet de sidste 3 uger, at droppe formiddagsluren, og så i stedet kun lade hende sove en gang om dagen, i håb om at hun ville sove lidt længere, men nej!!!

Grunden til at formiddagsluren er blevet strøget, er at det kunne tage over en halv time at få hende til at sove, hvor hun rejser sig 1000 gange, og hun vrider sig rundt i barnevognen, inden hun giver op og sover men kun 30-45 min.

Jeg er så træt af at hun ikke kan finde ud at sove mere end dem korte tid, for der er ingen tvivl om at hun har brug for det, og hun er stadig rigtig træt når hun kommer op!

Andre med børn, som også har sovet dårligt, og har nogle forslag, ideer eller erfaringer de vil dele?

har i prøvet at ligge hende i tremmesengen når hun sover ?

her oplevede jeg nemlig også pludselig at Annastacia sov elendigt til middag (omkring 14 mrd. gammel og 4 mrd frem) hun vågnede efter kort tid, rejste sig op, var svær at få til at falde i søvn og sådan. Så prøvede vi at hun sov til middag i sin egen seng i stedet og siden den dag sover hun 2-2,5 time til middag.. hun er nu 18 mrd. Her fungerer barnevognen slet ikke længere, hun gider den simpelthen ikke og kan ikke falde til ro i den mere.. tænker det måske kan være noget i den stil ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.