Min datter er for kort tid siden blevet 1 år, hun har altid været en kamp at få til at sove ordentligt i dagtimerne.
hun vågner præcis efter enten 30 min, eller 45 min og sætter sig op i barnevognen! Nogle gange har jeg kunne lægge hende nede igen, og vugge hende hurtigt i søvn igen, men jo ældre hun er blevet jo svære er det også. Nu er hun begyndt i vuggestue, og det er det samme dernede, og de kan jo ikke gå ud til hende præcis efter 30 min, og vugge hende i søvn igen.
Nu har vi prøvet de sidste 3 uger, at droppe formiddagsluren, og så i stedet kun lade hende sove en gang om dagen, i håb om at hun ville sove lidt længere, men nej!!!
Grunden til at formiddagsluren er blevet strøget, er at det kunne tage over en halv time at få hende til at sove, hvor hun rejser sig 1000 gange, og hun vrider sig rundt i barnevognen, inden hun giver op og sover men kun 30-45 min.
Jeg er så træt af at hun ikke kan finde ud at sove mere end dem korte tid, for der er ingen tvivl om at hun har brug for det, og hun er stadig rigtig træt når hun kommer op!
Andre med børn, som også har sovet dårligt, og har nogle forslag, ideer eller erfaringer de vil dele?
Anmeld