Balance skriver:
Hej :-)
Her i mandags fik jeg bekræftet at jeg er gravid. Det er en STOR glæde og samtidig noget sørgmodigt, fordi faren til barnet ønsker en abort. Graviditeten var ikke planlagt. Han og jeg har kendt hinanden i knap to måneder. Han ved endnu ikke, om han ønsker at deltage i barnets liv, men sandsynligvis bliver det så på sidelinien, da han ikke kan se os som en familie, og han er meget skuffet over mit tilvalg af barn.
Er der andre enlige mødre herinde i lignende situation?
Jeg er 40 år og bosiddende i Kbh. Men hører gerne fra andre, også i andre dele af landet.
Mange hilsner :-).
Jeg står i noget lignende. Jeg er selv lige fyldt 20.
Faderen (26 år) og jeg havde været sådan on and off i et forhold siden pinsen 2013. Jeg stoppede på mine p-piller i juli da jeg har haft store problemer med min vægt og det fortalte jeg ham, så han var klar over at der skulle anden prævention til. Jeg fandt i august ud af at jeg var blevet gravid og vi var på det tidpunkt bosat sammen og i et forhold.
Jeg fandt det til at være en stor glæde at være gravid da spontan abort er sket for alle kvinder fra min mors side også begge mine søskende.
Nå, men jeg havde skrevet til ham at jeg ville snakke med ham når han havde fået fri så han gerne måtte komme hjem derefter. Her sagde han at han ville vide det nu så jeg skrev at jeg var gravid, han startede med at skrive "det er da ikke mit vel?" og han tog fri resten af dagen og da han kom hjem havde HAN besluttet at det skulle være en abort, hvilket jeg er meget kraftigt imod.!! Og hver gang jeg ville snakke med ham om det stak han af. Så til sidst havde jeg skrevet på vores ugeplan at jeg ville ringe til sygehuset omkring mulig afmelding af den abort han havde bestilt. Her blev han tossede og smed mig ud.
Han havde så skrevet til mig på facebook at han intet ville have med mig eller barnet at gøre og den holdning ville han også havde om 10 år men også om 50. Så jeg står selv med det, og jeg har det et eller andet sted fint med det, for hvis han kan finde på at smide en gravid kvinde på gaden, hvad kunne han ikke finde på at gøre med mit barn??
Anmeld