What to do?! langt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Det er præcis sådan jeg tænker. Det er også specielt hårdt netop fordi jeg er så langt henne, har hørt hjertelyd, set den lille bebs sprælle rundt og fået et billede. Det er jo ikke bare at jeg er gået en dag over tid, taget en test som vidste positiv. Så var beslutningen måske ikke helt så svær. Men det ligner jo allerede en lille baby. Håber virkelig at efter vi har fået snakket sammen i weekenden, at han har tænkt det igennem og ændret mening.
Mange tusinde tak for din lille "historie", den havde jeg brug for.

Det lyder til, at du inderst inde har besluttet dig for at du skal have dette barn, du mangler nok bare at sige det højt
Det lyder til, at det vil være det rigtige for dig, ud fra din Update.

Ps. Lad være med at lad dig presse til en abort.. Det er dét det går galt, og medfører dårlig samvittighed osv.
Hvis valget skal falde på abort, så skal det hovedsageligt være mor der træffer beslutningen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

LANGT..
Sagen er den at jeg i lidt måneder er begyndt at se min ekskæreste (min søns far) fast igen. Hans mor ved det, men ikke andre. Vi har desværre en lidt træls fortid sammen, som specielt mine forældre ikke er glade ved. Men jeg synes det virker til at han har forandret sig.
Nå men, jeg har i noget tid døjet med stærke mave smerter og lægen vælger så at sende mig til akut scanning da der intet er at se i min urinprøve. Scanningdamen fortalte mig så venligt at jeg er gravid og der er en lille livlig bebs, og jeg er ca. 10+2 henne. Jeg går lidt i panik. Det har ikke kunne ses i mine urin prøver, jeg tager ppiller og har haft min menstruation som normalt. Men bliver samme tid utrolig glad. Jeg vil virkelig beholde denne fantastiske lille bebs uden tvivl! Jeg har altid været ærlig omkring at jeg gerne vil have en mere og at det skal være inden for den nærmest tid da vores søn snart er 3 år. Og det ved min ekskæreste/kæreste. Men jeg ved også godt at han har sagt at han ikke vil have flere, tror han er blevet skræmt af vores søn havde kolik og har været indlagt et par gange og er blevet opereret, og pga vores fortid med hvad andre vil sige til det. så vi har været lidt igennem. Han har ikke så meget tålmodighed. Jeg har også fuld respekt for at han ikke vil have flere og vil have dårlig samvittighed overfor ham ved at sætte et barn til verden som ikke er ønsket fra hans side af. Men sammetid ved jeg at jeg vil have det endnu dårligere ved at skulle have foretaget en abort som jeg ikke vil have.
Jeg har sendt det scanningsbillede jeg fik i dag til ham og skrevet at jeg er gravid og hvor langt jeg er henne. Han har først fri sent i aften så er lidt spændt på hvad han siger, selvom jeg næsten ved det. Jeg er også meget nervøs for hvordan mine forældre vil reagere, når/hvis de får det at vide.

Hvad ville i gøre? Beholde barnet som i ved er det rigtige for jer eller få en abort pga kæresten ikke vil have flere børn? :/ Jeg er lost og ked af det over denne situation.

Jeg ville tænke på mig selv = beholde barnet.

Hvis han virkelig ikke ville have flere, så måtte han jo have taget sine forholdsregler = kondom - OGSÅ selvom du tog p-piller.

For ham - så kan han jo vælge "ikke at ville se barnet" - hvorimod at du resten af dit liv ville skulle leve med at have afsluttet et potentielt godt liv - og det tror jeg er meget svært at leve med, når nu du er imod at få en abort.

Håber dog at han trods alt bliver glad - og så må fortidens spøgelser jo forhåbentlig være netop fortidens :-)

-Xolia-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.