What to do?! langt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2013

raca

jeg mener mænds ret til at vælge et barn fra eller til er meget lille.

det er kvinden der er gravid og det er hende der føder.

han kunne havde brugt kondom eller blive zippet hvis han ikke magter flere børn..

og ja i brugte prævention. men den virker ikke altid, og du ønsker barn, så få det hvis du mener du har så meget styr på dit liv at du kan være alene med 2 børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Dididid

jeg mener mænds ret til at vælge et barn fra eller til er meget lille.

det er kvinden der er gravid og det er hende der føder.

han kunne havde brugt kondom eller blive zippet hvis han ikke magter flere børn..

og ja i brugte prævention. men den virker ikke altid, og du ønsker barn, så få det hvis du mener du har så meget styr på dit liv at du kan være alene med 2 børn.

Man er to til at lave et barn og er to til at tage en beslutning. Kvinden kunne ligeså godt passe sine p piller ligeså vel som manden kunne bruge kondom. Man er to til at dyrke ubeskyttet sex. Heldigvis er vi så forskellige

Anmeld

22. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yessir skriver:

Man er to til at lave et barn og er to til at tage en beslutning. Kvinden kunne ligeså godt passe sine p piller ligeså vel som manden kunne bruge kondom. Man er to til at dyrke ubeskyttet sex. Heldigvis er vi så forskellige

I den ideelle verden bliver parterne enige - men når det ikke sker, er der som bekendt ingen mulighed for at gå på kompromis i en situation som denne, og når nu en af de to involverede nødvendigvis skal have sin vilje, er det i mine øjne en selvfølge, at kvindens stemme vejer tungest. Alternativt er vi ude i abort mod kvindens vilje, og det er der forhåbentlig ingen, der kan gå ind for. 

Anmeld

22. august 2013

raca

Yessir skriver:

jammen fakta er jo at hun har brugt p-piller.. og ja ved nogle virker de faktisk ikke efter hensigten, selvom man tager dem til tiden osv..

og det er jo det der er sket.

og alene forde det er kvindens krop der skal igennem abort eller en graviditet har kvinden ALTID ret til at bestemme mener jeg, ellers går manden ind og bestemmer over kvindens krop og det kan jeg slet ikke havde.

ja der er sket et uheld og preventionen er svigtet, så må hun jo tage den derfra, med udgangs punkt i hvad der er bedst for hende og det evt kommende barn.

og ja manden bliver kørt ud på et sidespor.. men det er ikke hans krop og de bor ikke sammen, så han har mugligheden for at smutte.. det har hun ikke.

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Du skal gøre præcis hvad DU føler er rigtigt.

Personligt ville jeg ikke selv sætte et barn i verden, hvis der var en så problematisk fortid i forholdet og det stadig ikke spillede 100%. Fortiden har desværre med at gentage sig selv.. Sammenholdt med at far nok ikke ønsker det.. Ja, altså. Jeg havde ikke gjort det.
Det er i øvrigt noget andet at være alene med to, fremfor en.

Hvis du føler du skal beholde, så er det dét du skal gøre

Tak for din mening.
Jeg ved godt at det ikke er det samme at være alene med 2 som med 1. Men hvis jeg/vi vælger barnet så vil jeg alligevel mere eller mindre være alene med det pga kærestens arbejde. Han arbejder på sjælland og vi bor i nordjylland, så han er kun her i weekenderne.

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Camille Mørch Andersen skriver:

vil meget gerne have update på hvad han siger :i

Der er ikke den vilde opdate endnu. Han skrev sent igår, at han var lidt chokeret, men at han var glad for at jeg fortalte ham det, og det var da et sød billede. Han synes ikke at vi skulle tage den over sms/mobil (hvilket han godt vidste heller ikke var det jeg ville), men vente til at han kom hjem i weekenden og få det hele snakket igennem.
Så tænker at han ikke er helt afvisende for at vi beholder, men nu må jeg se.

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Yessir skriver:

Også her

En lille opdate er kommet.^

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

hmmmm den ER svær, men jeg har en veninde der stod i en ligende situation, hun valgt barnet og er så glad for det valg. Hun er ikke sammmen med faren mere ( det er 6 år siden) men hun har givet givet sine børn en hel- søskende og det går bare så mange ting lettere, også i forhold til nye kærester. Så med den erfaring, ville jeg nok vælge barnet, også fordi jeg ville ha det meget dårligt over en abort i uge 11.

Det er præcis sådan jeg tænker. Det er også specielt hårdt netop fordi jeg er så langt henne, har hørt hjertelyd, set den lille bebs sprælle rundt og fået et billede. Det er jo ikke bare at jeg er gået en dag over tid, taget en test som vidste positiv. Så var beslutningen måske ikke helt så svær. Men det ligner jo allerede en lille baby. Håber virkelig at efter vi har fået snakket sammen i weekenden, at han har tænkt det igennem og ændret mening.
Mange tusinde tak for din lille "historie", den havde jeg brug for.

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Vis du ikke vil kunne klare en abort beholder du self barnet syntes det er noget pjat alt det andet der bliver skrevet og vis jeg selv stod i din sitortion ville jeg beholde barnet et plus er at begge dine børn ville have samme far og vis han elsker sit første barn vil han da osse elske nr 2

Scanningsdamen sagde også at det nok var større sandsynlighed for at han ville kunne lære at acceptere og blive glad ved tanken om at han skulle være far igen når vi har et sammen i forvejen, end at jeg nogensinde ville komme ordentlig over at jeg var blevet "presset" ud i en abort når jeg var så langt henne. Håber han ændre hans mening, for synes virkelig at det er en lorte situation at stå i.

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Yessir skriver:

Forstår godt hvad du mener. Men vil dog lige understrege at jeg HAR passet mine p-piller!! -hvis det var en hentydning til mig og min situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.