Hjælp min mand hjælper aldrig til :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Ciss

Det lyder, som om løbet er rimelig kørt for hans vedkommende.

Han kommer ikke til at ændre sig nævneværdigt, men du kommer til at bruge en hulens masse energi for at få det til.

Det arbejde skulle have været gjort hjemmefra og i de første år hjemmefra.

Jeg tror, det bedste du kan gøre er at lave et skema, hvor du skriver ALT af husarbejde, som må gøres. Både det, som må gøres hver dag, og det, som bare skal gøres en gang i mellem. Alt fra at tage opvasken til at vaske vinduer, vaske badet, vaske toilettet, støvsuge i entreen, folde og sortere det renvaskede tøj osv osv osv. Så skriver du begge jeres navne og laver felter langs med hele listen, og så må han begynde at bevise, at han også gør sit ved at skrive datoer i sine felter, når han gør de forskellige ting, og du gør det samme. Så bliver forskellen pludselig meget meget tydelig. I tillæg må du tælle de timer, han bruger som ansvarsløs fritid og kræve at få det samme. Skriv ting ned, så er det ikke så enkelt at affeje.

Når det gælder barsel: Der er forbausende mange mænd, som tænker sådan der. - deriblant min egen mand. Det eneste, jeg tror, du kan gøre er at kræve at det bliver lige for lige. Det du gør, når du er på barsel, det må han gøre, når han er på barsel. Skriv ned og dokumenter. Er I begge samtidig må opgaverne fordeles ligeligt, og så må han have klar besked på, at grunden til, at staten betaler for barseltiden, er, at barnet skal have den bedst mulige start i livet sammen med sine forældrer. Med andre ord er det barnet, som er i fokus - og andre ting, man har lyst til, må komme i anden række. Fuldstændig, som arbejdet til hverdags må gå foran de andre ting, man har lyst til. Det er ikke en betalt ferie, der skal arbejdes, det er bare arbejde på hjemmefronten i stedet.

Det er en utrolig frustrerende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Sijac

Anonym skriver:

Han siger det smager bedre når du laver madpakken end ham selv :/

Han siger også at når han knokler og arbejder hele dagen så gider han ikk gør disse ting da han er træt

Han siger også at i sine fri dage vil han bruge sin tid på at være sammen med sine forældre og bror da de aldrig har haft disse tider før så han vil genforene deres forhold . Så istedet for han sku rydde akvarium forledensag så ville han istedet tage hos sin bror

Han vil hellere bruge tiden på sine forældre end sin kone og børn?

Altså går du hjemme? I så fald syntes jeg at det er fair, at du trækker den største læs i hjemmet. Men mener helt oprigtigt at du skal lade det flyde, på et tidspunkt er der ikke mere af hans tøj der er rent. Og så burde du tage en alvorlig snak med ham omhandlende jeres fælles fremtid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.