Hjælp min mand hjælper aldrig til :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.319 visninger
21 svar
13 synes godt om
18. august 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

I snart 6 år har jeg klaget og lavet regler derhjemme at manden skal hjælpe til derhjemme. Det gør han efter en alvorlig snak men efter nogle dage så er det glem igen !!!!

Han er 28 pr snart og hans mor har fandme opdraget ham af helveds til! Hans 38 årige bror bor stadig hjemme og moren vasker hans tøj og vasker op efter ham!!!

Deres far gør aldrig rent og beder konstant moren om at hente dit og dat. Og hun har accepteret det men jeg gider fandme ikke ende som hende!

Nu er vi gift med snart to børn og jeg elsker ham, da han er en god ægtemand men hans kæmpe problem er at han ikke kan se sine fejl især når det er småting!

Hans strømper bliver kastet rundt i huset når han er hjemme fra arbejde.
Jeg laver hans madpakke, jeg gør vores søn klar om morgen og han gør kun sig selv klar og sommetider tager det lang tid.

Jeg føler mig slidt og når jeg nævner det til ham om han har gjort rent efter sig så siger han tit: er det, det bedste du ku sige? Årh!!

Jeg vil ikk skilles fra ham men please hjælp mig piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Bettina90

Anonym skriver:

Hej piger

I snart 6 år har jeg klaget og lavet regler derhjemme at manden skal hjælpe til derhjemme. Det gør han efter en alvorlig snak men efter nogle dage så er det glem igen !!!!

Han er 28 pr snart og hans mor har fandme opdraget ham af helveds til! Hans 38 årige bror bor stadig hjemme og moren vasker hans tøj og vasker op efter ham!!!

Deres far gør aldrig rent og beder konstant moren om at hente dit og dat. Og hun har accepteret det men jeg gider fandme ikke ende som hende!

Nu er vi gift med snart to børn og jeg elsker ham, da han er en god ægtemand men hans kæmpe problem er at han ikke kan se sine fejl især når det er småting!

Jeg laver hans madpakke, jeg gør vores søn klar om morgen og han gør kun sig selv klar og sommetider tager det lang tid.

Jeg føler mig slidt og når jeg nævner det til ham om han har gjort rent efter sig så siger han tit: er det, det bedste du ku sige? Årh!!

Lad være med at smøre hans madpakke, vaske hans tøj osv.? :-)

Anmeld

18. august 2013

Dot D

Du kan prøve at lade være med at smøre hans madpakke, lade hans strømper ligge og flyde, optage badeværelset om morgenen, mens barnet står klar til hjælp - fra farmand, da mor nu ikke "er ledig"...

Nogle personer ser ikke "deres fejl" før de bliver konfronteret med dem, så jeg tror, at du er nødt til at lade være med at gøre noget for ham, og se om han fanger det...

Jeg ville aldrig lade mig skille af den grund, jeg ville agere på det i stedet for...

Håber det virker for dig, for man er to om at lave børnene - ergo er man to om at klare arbejdet med børnene

Anmeld

18. august 2013

katrine26

Lad hans strømper ligge, han finder jo ud af på et tidspunkt at vis han vil have rene strømper på så skal de i vasjekurven. Lad vær med at smøre hans madpakke, han finder vel ud af det vis han bliver sulten nok. Tager han ikke sin beskidte tallerken ud nå han er færdig så lad den stå også dagen efter kun sæt to rene på til dig og jeres barn, så fatter han det vel på et tidspunkt. Katrine26. 

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Jamen problemet er at jeg ikke kan klar at se rodet . Men jeg bliver vel nød til at se bort fra det og lad ham selv klar det :/

Nu skal vi begge på barsel snart hvor han tager 4 mdrs barsel og det første han sagde var at : yes nu får jeg tid til mine venner og træning han har virkelig opfattet barsel som ferie

Jeg er så knust og slidt at jeg er tudefærdig

Anmeld

18. august 2013

lycly

Hvis det har været sådan i 6 år, så tvivler jeg på at det ændrer sig. Min ekskæreste var på præcis samme måde, vi var sammen i næsten 3 år. Jeg slog op med ham af blandt andet den grund, men efter en lang snak lovede han guld og grønne skove og jeg gav ham endnu en chance. Det holdt en uges tid og så var alt tilbage til det gamle.

Forstår godt du ikke vil skilles fra ham når du elsker ham, så jeg tror ikke der er så meget andet at gøre end at acceptere det. Måske bliver det nemmere når du ikke længere har en forventning om at han rydder op og du så konstaterer at det har han ikke gjort.

herfra, ved hvor frustrerende det er!

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Hvis det har været sådan i 6 år, så tvivler jeg på at det ændrer sig. Min ekskæreste var på præcis samme måde, vi var sammen i næsten 3 år. Jeg slog op med ham af blandt andet den grund, men efter en lang snak lovede han guld og grønne skove og jeg gav ham endnu en chance. Det holdt en uges tid og så var alt tilbage til det gamle.

Forstår godt du ikke vil skilles fra ham når du elsker ham, så jeg tror ikke der er så meget andet at gøre end at acceptere det. Måske bliver det nemmere når du ikke længere har en forventning om at han rydder op og du så konstaterer at det har han ikke gjort.

herfra, ved hvor frustrerende det er!

Ja præcis han lover mig også alt muligt efter en alvorlig snak men så snart der er gået få dage så er det glemt igen

Hvorfor er mænd så trælse

Når vores søn råber efter noget eller os så er det som om min mands øre er døve, han ka aldrig hører det kun mig!

Anmeld

18. august 2013

lycly

Anonym skriver:

Ja præcis han lover mig også alt muligt efter en alvorlig snak men så snart der er gået få dage så er det glemt igen

Hvorfor er mænd så trælse

Når vores søn råber efter noget eller os så er det som om min mands øre er døve, han ka aldrig hører det kun mig!

Min eks var på præcis samme måde! Og han er derfor min eks i dag. Jeg kunne simpelthen ikke acceptere det og være sammen med en der bare var så ligeglad

Anmeld

18. august 2013

Louisiana

Saml alle hans sure sokker, beskidte service og hvad han ellers roder med, og smid det i hans side af sengen. STOP pr omgående med at smøre hans madpakke! Ærlig talt, han er en voksen mand. Derudover havde jeg nægtet at gøre det, alene af den grund, at han ikke bidrager med noget som helst i hjemmet. Hver gang han stopper med at hjælpe i hjemmet, smider du det der. Og du lader helt være med, at vaske hans tøj fra nu af. Du skal ikke gøre ham nogen tjenester, når han har den indstilling til dig og jeres FÆLLES hjem. Når moren ikke har opdraget ham, må du gøre det - det er ellers ikke et råd jeg plejer at give, men det er den eneste mulighed, hvis du ikke enten vil skilles, eller fortsætte som nu. Taktikken med at give ham et møgfald, hjælper tydeligvis ikke, når han kun gider gøre det et par dage. Du må sørge for, at han kan mærke hvor meget du faktisk laver.

Hvad sagde du til ham, da han sagde, at han skulle træne og være sammen med sine venner i barslen? 

Anmeld

18. august 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hej piger

som andre nævner - så stop med at vaske hans tøj, smørre madpakke til ham osv,... 

hvis du ikke kan klare rodet ( hvilket jeg heller ikke vil kunne) så tag alt hans tøj, eller sokker og lig dem enten i hans seng eller i en bunke ved siden af sengen hvor du ikke kan se det... så finder han vel ud af på et tidspunkt at der er noget som hedder en vaskemaskine, og det samme hvis han sulten på job. så smørre han vel selv madpakke, indtil han hjælper mere til derhjemme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.