Hjælp min mand hjælper aldrig til :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Anonym trådstarter

Louisiana skriver:

Saml alle hans sure sokker, beskidte service og hvad han ellers roder med, og smid det i hans side af sengen. STOP pr omgående med at smøre hans madpakke! Ærlig talt, han er en voksen mand. Derudover havde jeg nægtet at gøre det, alene af den grund, at han ikke bidrager med noget som helst i hjemmet. Hver gang han stopper med at hjælpe i hjemmet, smider du det der. Og du lader helt være med, at vaske hans tøj fra nu af. Du skal ikke gøre ham nogen tjenester, når han har den indstilling til dig og jeres FÆLLES hjem. Når moren ikke har opdraget ham, må du gøre det - det er ellers ikke et råd jeg plejer at give, men det er den eneste mulighed, hvis du ikke enten vil skilles, eller fortsætte som nu. Taktikken med at give ham et møgfald, hjælper tydeligvis ikke, når han kun gider gøre det et par dage. Du må sørge for, at han kan mærke hvor meget du faktisk laver.

Hvad sagde du til ham, da han sagde, at han skulle træne og være sammen med sine venner i barslen? 

Jeg sagde til ham at det mener han bar ikk og blev skuffet over ham. Så sagde han ej self skal jeg være derhjemme og hjælpe til men der er nogle dage hvor jeg vil ha fri og slappe af med træning og venner . Man er ikke på hele tiden når man er på barsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

B&J

jeg ville begynde at ligge alle hans sure strømper på hans dyne alt det han smider lig det på hans dyne, og når i skal i seng kan du jo lige se hvad der sker hvis han sidder det på gulvet er det jo i hans side, og lad det ligge for hvis han ikke ligger det til vask kan du jo ikke putte det i vaske maskinen, skiftes til at lave mad hvis han ikke kan finde ud af det jamen find ud af noget han kan lave så

STOP med at lave hans madpakke han er jo stor nok ´til selv at kunne det.

Anmeld

18. august 2013

C-Dog

Sådan kan min mand også være. Han er helt vildt på tværs hvis jeg har brug for han lige hjælper mig. Jeg er jo på barsel så det er mit job at servicere ham. Men fuck no, har lavet en liste med ting han bare har at ordne, for husfredens skyld, ellers flipper jeg ud og det hader han mere end at hjælpe til ;-) har dog opgivet at få ham til at samle sit tøj op og bære sin tallerken ud eller stille det mad på plads han har brugt. Ind i mellem fylder jeg bare alt hans 'rod' i en sort sæk og smider ud i haven. Så må han selv fixe det hvis ikke det skal i skraldespanden. Jeg er ikke nogens tjener!

Anmeld

18. august 2013

Sijac

Anonym skriver:

Hej piger

I snart 6 år har jeg klaget og lavet regler derhjemme at manden skal hjælpe til derhjemme. Det gør han efter en alvorlig snak men efter nogle dage så er det glem igen !!!!

Han er 28 pr snart og hans mor har fandme opdraget ham af helveds til! Hans 38 årige bror bor stadig hjemme og moren vasker hans tøj og vasker op efter ham!!!

Deres far gør aldrig rent og beder konstant moren om at hente dit og dat. Og hun har accepteret det men jeg gider fandme ikke ende som hende!

Nu er vi gift med snart to børn og jeg elsker ham, da han er en god ægtemand men hans kæmpe problem er at han ikke kan se sine fejl især når det er småting!

Hans strømper bliver kastet rundt i huset når han er hjemme fra arbejde.
Jeg laver hans madpakke, jeg gør vores søn klar om morgen og han gør kun sig selv klar og sommetider tager det lang tid.

Jeg føler mig slidt og når jeg nævner det til ham om han har gjort rent efter sig så siger han tit: er det, det bedste du ku sige? Årh!!

Jeg vil ikk skilles fra ham men please hjælp mig piger

Du er jo nok lidt selvforskyldt! Hvis du i 6 år har rydtet op efter ham, ja så er det da klart han forsætter..

LAL LORTET FLYDE! Det er den eneste måde han opdager det på og forbered dig selv på, at der vil være rodet længe inden han opdager det!!

Men seriøst hvis du bliver ved kan du ikke forvente at det ændre sig!

Anmeld

18. august 2013

Louisiana

Anonym skriver:

Jeg sagde til ham at det mener han bar ikk og blev skuffet over ham. Så sagde han ej self skal jeg være derhjemme og hjælpe til men der er nogle dage hvor jeg vil ha fri og slappe af med træning og venner . Man er ikke på hele tiden når man er på barsel.

Jeg synes du skal sige til ham, at du har tænkt over det han sagde, og du er enig i, at man ikke hele tiden er på, når man er på barsel, og du derfor har lavet et skema over hvordan ugen bliver delt op, så I begge har dage hvor I 'ikke er på'. Så synes han nok ikke det er så god en idé, når han har dage hvor han skal være alene med baby. For han har nok ikke forestillet sig, at du også skal have dage hvor du ikke 'er på'.

Anmeld

18. august 2013

Anonym trådstarter

Sijac skriver:

Du er jo nok lidt selvforskyldt! Hvis du i 6 år har rydtet op efter ham, ja så er det da klart han forsætter..

LAL LORTET FLYDE! Det er den eneste måde han opdager det på og forbered dig selv på, at der vil være rodet længe inden han opdager det!!

Men seriøst hvis du bliver ved kan du ikke forvente at det ændre sig!

Han siger det smager bedre når du laver madpakken end ham selv :/

Han siger også at når han knokler og arbejder hele dagen så gider han ikk gør disse ting da han er træt

Han siger også at i sine fri dage vil han bruge sin tid på at være sammen med sine forældre og bror da de aldrig har haft disse tider før så han vil genforene deres forhold . Så istedet for han sku rydde akvarium forledensag så ville han istedet tage hos sin bror

Anmeld

18. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej piger

I snart 6 år har jeg klaget og lavet regler derhjemme at manden skal hjælpe til derhjemme. Det gør han efter en alvorlig snak men efter nogle dage så er det glem igen !!!!

Han er 28 pr snart og hans mor har fandme opdraget ham af helveds til! Hans 38 årige bror bor stadig hjemme og moren vasker hans tøj og vasker op efter ham!!!

Deres far gør aldrig rent og beder konstant moren om at hente dit og dat. Og hun har accepteret det men jeg gider fandme ikke ende som hende!

Nu er vi gift med snart to børn og jeg elsker ham, da han er en god ægtemand men hans kæmpe problem er at han ikke kan se sine fejl især når det er småting!

Jeg laver hans madpakke, jeg gør vores søn klar om morgen og han gør kun sig selv klar og sommetider tager det lang tid.

Jeg føler mig slidt og når jeg nævner det til ham om han har gjort rent efter sig så siger han tit: er det, det bedste du ku sige? Årh!!

En ting jeg aldrig forstår...
Er kvinder som har vidst at deres mand er sådan i mange år og accepteret det og så pludselig ser et kæmpe problem.
Hvis han var sådan dengang, så er jeg ked af at fortælle dig at det er ris til egen røv at du har valgt at blive gift og få børn med ham.

En anden ting er hvis han pludselig gik fra at klarer sig selv, til at du skulle gøre alt.

Anmeld

18. august 2013

lille-fisen

Det lyder til at det er en meget gammel vane i skal bryde - så forvent at det kommer til at gøre ondt og at han bliver pigesur og nok også at i kommer op at skændes. Det er tid til at sætte foden i. SÅ STOP med at smørre hans madpakke, at vaske hans tøj osv. - alle de opgaver du kan undgå som påvirker ham. Lad hans sokker ligge - selv hvis der kommer gæster, så han (forhåbentlig) kan blive rigtig flov over den klamme bunke sokker/tøj han har liggende, fordi han åbenbart ikke kan finde ud af at lægge det til vask.

Du bliver nødt til at gøre det selv om du synes det er klamt og ikke til at holde ud. Det eneste du kan ændre er det du selv gør - forhåbentlig ændrer han sig også så.

Ellers synes jeg faktisk også at det var en fin ide at opføre sig som han har opført sig dvs. at tage meeeega lang tid om at blive færdigt om morgenen, at lade ham stå med ungerne - og generelt bare at efterligne ham, så kan han da se hvor ufedt det er.

Det hjælper tydeligvis ikke at snakke om det med ham, så nu må han føle det på egen krop - så kan de være den fiser ind.

Anmeld

18. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jamen problemet er at jeg ikke kan klar at se rodet . Men jeg bliver vel nød til at se bort fra det og lad ham selv klar det :/

Nu skal vi begge på barsel snart hvor han tager 4 mdrs barsel og det første han sagde var at : yes nu får jeg tid til mine venner og træning han har virkelig opfattet barsel som ferie

Jeg er så knust og slidt at jeg er tudefærdig

Hva fan tror han det er? Han lyder da ekstrem barnlig!
Få noget girlpower og giv ham "noget at se til"

Jeg har kommet sammen med sådan en type.
Heldigvis valgte jeg at gifte mig med en jyde som selv har måtte klarer sig i kbh, langt væk fra mor og far! Han stryger sit eget tøj, vasker op, rydder op (han hader rod), passer børn mens jeg går til div ting.

Anmeld

18. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

Hej piger

Hej.

Man kan ikke lave om på folk - men synes du skal prøve at læse bogen der hedder "de fem kærlighedssprog". Du kan låne den på biblioteket.

Den handler om at vi forstår kærlighed på forskellige måder - og måske du kan finde både dit og din mands kærlighedssprog - som sandsynligvis er meget forskelligt.

Du kan så tage en snak med ham om det ud fra denne - evt. lokke ham til også at læse den :-)

Pøj pøj med det...

-Xolia-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.