Amme jubilæum ;o)))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2008

Charlotte_82

:D her har jeg ammet Alexander i 8 uger i alt(han var aldrig tilfreds ved brystet), Melissa fik i 6 måneder( så sagde hun selv fra men var også begyndt at supplerer op med flaske. Denne gang ammer jeg stadig på livet løs og Melanie er 10 måneder nu og håber da at kan blive ved længe endnu men men hvis hun selv siger fra vil jeg da ikke tvinge hende...kun manden til et barn mere, haha ej pjat :P Men hvordan er det med amning når de får tænder de små? Melanie har stadig ingen tænder men har da en fornemmelse for at der snart er nogen på vej og vil sqi ikke bides :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mine tre børn fik alle den første tand 4½ måned gammel. Har ikke oplevet de store problemer mht bid.

Har ammet sådan:

1.barn: fuldammet 6 mdr, ammet til hun var 1½ år
2.barn: fuldammet 7 mdr, ammet til han var knap 1 år (afviste brystet)
3.barn: fuldammet til nu hvor han er knap 8 mdr (er ikke interesseret i rigtig mad)

Jeg elsker at amme, men ville ønske at han ville tage flaske, så jeg ikke var så bundet.

Anmeld

2. april 2008

A.I.G.

Augusta blev 100% ammet i 6 mdr., og jeg afbrød det ugen før hun blev 1 år. Og hun savnede det ikke et sekund - dejligt !
Ella ammes fuldt ud og er 4½ måned.

Så jeg snegler mig mod 1½ år ud af det sidste 2½ år....... Hold da op.

Anette

Anmeld

2. april 2008

Pia.

Jeg har alt i alt ammet 17 mdr. - Mikkel er den der er blevet ammet mindst og Mads er den der er blevet ammet mest... Mille er lige midt imellem...

Anmeld

2. april 2008

Tullebobs

Må være den med mindste amme-erfaring, havde simpelthen bare "tabt" mælken efter en uge, der var ikke mere at komme efter, og jeg havde ikke overskuddet til at kæmpe for at få det tilbage dengang...

Hvis og når der kommer en lille mere engang, så håber jeg på mere ammesucces;)

Kh Trine

Anmeld

16. april 2008

MissIncognito

Christopher blev fuldammet til han var ca 6 mdr, derfter morgen, aften, og nat til han var et år ca, og derfter kun aften til han var ca 15 mdr...:)

Elskede at amme ham, var så super hyggeligt. Har nu fået en dreng der er super bryst fixeret, han putter bedst med en hånd iinde under blusen, i klemme mellem armen og brystet, og det er ved alle de kvinder/piger hane rtryg ved..(moster, mormor, og div venidner), må sige at det ikke er alle der er lige tilfreds med det...;)

Anmeld

15. august 2008

Mimbi

Sámuel blev ammet til han var 17 mdr :) han elskede at blive ammet og jeg elsker at amme ham, men da han var 17 mdr fik jeg nok! han skulle ammes 24/7 og det gad jeg ikke!

Anmeld

15. august 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er pt oppe på 42 mdrs (3½ år) amning (tre børn), heraf 18 mdrs fuldamning. Nr 1 blev fuldammet 6 mdr og ammet, til hun var 1½, nr. 2 blev fuldammet, til han var 6 mdr og ammet, til han var 12 mdr., og nr 3 blev fuldammet knap 9 mdr. (ville ikke spise grød etc.), ammer ham stadig, er lige blevet 1 år. Han er den sidste, så nyder det lige lidt endnu.

Anmeld

21. oktober 2008

MUTT3

Karoline

Hvordan takler du omgivelsernes kommentarer omkring at du fuldammede den yngste så længe?

Nu fuldammer jeg ikke længere, dog består størstedelen stadig af MM (10½ måned) og jeg er ved at blive sindsyg over folks kommentarer.
Faktisk sys jeg det er smadder svært at finde ud af hvad folk enlig mener, den ene sys jeg er direkte ond ved min datter, den anden sys det er super sejt, den 3. sys det er ulækkert, men alligevel fedt at jeg har holdt ved så længe.

Min SP var ved at ligge op til en diskution om det sidst hun var her (bedte hende lave boel prøve, og så gider jeg ikke se mere på hende *gg*) hun sys ikke det er ok, jeg valgte at skifte emne, gad ikke til for nr 200 gang at skulle til at forsvare, og oplyse om at hun er bag ud.
Det er som om folk tror at ungen så slet ikke får det den har behov for, og aaaaldrig lærer at spise fast føde, det har jeg så ingen problemer med, tværtimod, ingen af de 2 store har været så vild efter smagsoplevelser, som den yngste, de var kræsne stort set fra start af, hende her ædder rask væk alt hvad vi stopper i munden på hende, eller hun selv tager, hun gider ikke spise sig mæt ni fast føde, men elsker at smage, jo mere forskelligt jo bedre (lidt problematisk efter som at tænderne ikke er kommet ud endnu, men heldigvis kan man alligevel få meget smag ud af bare at sutte på tingene) Det sjove er faktisk at den jeg har ammet kortest tid er den der er mest kræsen.

Min mor er lige ved at gå i hundene af bekymring, over at jeg stadig ammer så meget, og hun kan slet ikke forstå at tøsen gider det... det gør hun altså, hun laver stadig hyggelyde (og jeg ELSKER det, det er den bedste lyd i verdenen) og tror nærmest at tøsen dør i morgen, hvis ikke hun begynder at spise sig helt mæt i fast føde.

Og jeg er bare ved at rygge håret af mig selv, over folks meget blannede holdninger, og er ved at være SÅ træt af at bede folk prøve at tage et kig på tøsen, og fortælle mig om et barn der ikke får det at spise, som det har behov for, kan det min datter kan, de fleste bliver noget... åhe ja, jo de kan da godt se at hun jo ikke ligefrem er langsom, nærmere tværtimod, når de så har indrømmet det, begynder smørren med at, hun da også vil have godt af bla bla bla, og at hun så måske ville være endnu hurtigere, måske, men det har jeg bestemt ikke behov for at hun er, jeg priser mig lykkelig for at hun har valgt at kravle i stedet for som den ældste at gå da han var 8 måneder og først kunne kravle da han var 2 år, hvilket i øvrigt også var galt... ham ammede jeg nok ikke længe nok

Det der gør mig mest irriteret er at de alle som en (af modstannerne) tror de kan påvirke mig til at holde op, det har så bare lige den modsatte effekt *gg*

Hvordan takler du det, uden at få lysegrønne knubber over det hele?

Det skal så siges at de fleste af dem vi ser mest til, sys det er fedt at jeg stadig ammer, og er meget... det må være nemt når vi er ude, at vi ikke behøver spikulere på det med mad til hende, vi kan bare gribe et par kiks og et æble til de 2 store og så ellers tage hjemmefra uden mere rod, men jeg sys bare som tiden går at kommentarene bliver mere og mere det er da vammelt, og smadder synd for ungen... hvorfor er det lige at det er synd, når nu hun kan lide det, og gerne vil og jeg for den sags skyld gider have hende hængende der... er det ikke min krop?

Anmeld

21. oktober 2008

Lullaby

Izabella 2 år og indtil videre Yazmin ½ så 2½

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.