"Det er en fase".. Nej det er det ikke!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Merii

Frk. Himmelblå skriver:

Hvad med at give ham tre lure pr. dag i stedet. Så han får lidt mere søvn på den måde?

Det ER en fase, bare rolig Men nogle børn sover bare korte lure, - min ældste datter har aldrig snuppet mere end 45 min. i streg..

Jeg tænker dog, at det kunne være godt for ham netop at nå op på de 45 minutter, inden han vågner.. - Det er nemlig længden på hans søvninterval - altså den tid det tager for ham at dykke helt ned i søvnen og vende tilbage til overfladen.. - Har du mulighed for fx at gå med ham i vognen i 45 minutter, så han kan få prøvet det..? Det vil alt andet lige gøre ham mere udhvilede, og, ironisk nok, sover veludhvilede børn jo bedst, så det kan hurtigt blive en ond spiral jo...

Det var 3 lure for ikke for lang tid siden og vi kunne næsten ikke for ham til at sove selvom han var så træt

Så den droppet vi.

Nu er det også begyndt at være et problem om at få ham sovet i nr. 2 lur, han nægter selvom han er træt og kommer op at sidde på barnevognen og vil ikke ligge

Jeg har prøvet det med at trille og nej når der er gået 30 min så vågner han og vil ikke sove videre. Vi vugger ham også når han vågner og nogle gange kan han sove videre og vågner igen 5 min efter igen igen og igen :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Merii

Tulle28 skriver:

Hvordan sover han om natten?

Sover okey om natten, han får mellem 8-10 timers søvn.

Anmeld

18. august 2013

Merii

l.b. skriver:

Ved ikke om han sover når du går med ham? Læste bare et sted, at det var en måde at få dem til at sove længere lurer om dagen. At man skulle gå nogle laaaaange ture, så de vænnede sig til at vove længere og være i vognen og slappe af men Til dig. Det er så f...... Hårdt når de ikke vil sove. 

Det har jeg prøvet mange gange og prøver stadig nogle gange men det virker desværre ikke, efter 30 min så vil han ikke mere

Anmeld

18. august 2013

Merii

Frk P. skriver:

Vi har oplevet det samme og det er bare så mega hårdt, for man skal virkelig priotere sin tid når de sover så lidt, altså i de to små pauser .. Men det er bare en fase! Men den er lang :/ vores pige havde sådan en fase i 4 mdr herhjemme, så startede hun i Dp (7 mdr gammel, 18 timer i ugen) der begyndte hun at sove 3 timer formiddag og stadig kun 30 min om eftermiddagen! I Dp bad jeg dpmoren vække hende efter max 30 min, for at ku få en lidt længere lur om eftermiddagen, så søvnen blev bedre fordelt, og det hjalp nu sover hun ca 2 timer om eftermiddagen og ca 15 min om formiddagen

hvor er det dejligt at det lykkes for jer

Her har det også varet ca. 4 -5 mdr og han skal foreløbig ikke begynde i dp eller vuggestue, så håber det kommer af sig selv 

Anmeld

18. august 2013

Merii

Ciss skriver:

- det der er hårdt!

Vores ældste datter var nøjagtig sådan. Hun sov 3 gange om dagen i månedsvis, for hun klarede slet ikke at sove længere end max 45 min.

De sovepauser fik jeg som regel ikke brugt til noget, for jeg var ude og trillede tur, for da sov hun bedst.

Skiftet kom, da hun begyndte i vs v 11 mnd. Til gengæld sov hun ok om natten.

Lillebror sov lidt bedre om dagen - men natten var et sandt helvede, og det krævede mange kampe og tålmodighed at få det lidt bedre. Da han var næsten tre år viser det sig, at han har forkert tryk i ørene, det bliver fikset et par måneder efter treårsdagen, og siden da har han sovet normalt om natten. Jeg skulle ønske, at vi havde fået det undersøgt længe før!

Så mit gæt er, at det er en fase, og at det vil hjælpe at give ham en ekstra lur. Vores datter sov den gang ca 10, ca 13 og ca 16. - Men for en sikkerheds skyld ville jeg få ørene kontrolleret, for er der noget der, så er der intet andet som hjælper, og det påvirker også andre ting end søvnen.

Dejligt at vide jeg ikke er alene

For det er sjældent har har mødt nogen som har oplevet det samme og man føler sig alene.

Min søn sov også 3 lure daglig ikke for længe siden og det var næsten præcis samme tider som din datters. Synes det kan være træls nogle gange, for jeg savner en dreng som har sovet 3 timer og er sulten og tørstig efter luren og bleen er våd, man tænker han har jo lige spist og drukket inden han blev putter for 30 min siden og hvad skal vi nu  

Jeg vil ringe imorgen til ørelægen så vi lige for det tjekket.

Øv det må have været mega hårdt for jer og din søn, men godt i fandt ud af det

Anmeld

18. august 2013

K&S

Merii skriver:

Ja jeg vil ringe imorgen og bestille tid

Men hvad var ellers symptomer på hans væske i ørerne udover søvnen og hvor gammel var han?

Han var meget forsigtig/genert, men det er så fordi han slet ikke kunne høre omgivelserne og så manglede hans sprog fuldstændigt  men ellers ikke noget... 

Han var 16 måneder før han fik lagt dræn... 

Anmeld

18. august 2013

Ciss

Merii skriver:

Dejligt at vide jeg ikke er alene

For det er sjældent har har mødt nogen som har oplevet det samme og man føler sig alene.

Min søn sov også 3 lure daglig ikke for længe siden og det var næsten præcis samme tider som din datters. Synes det kan være træls nogle gange, for jeg savner en dreng som har sovet 3 timer og er sulten og tørstig efter luren og bleen er våd, man tænker han har jo lige spist og drukket inden han blev putter for 30 min siden og hvad skal vi nu  

Jeg vil ringe imorgen til ørelægen så vi lige for det tjekket.

Øv det må have været mega hårdt for jer og din søn, men godt i fandt ud af det

for at det snart bliver bedre!

Ja, jeg følte mig også alene med det den gang. Vi var 7 stk i barselgruppen, og alle de 6 andre sov i min 2 timer midt på dagen, så når vi mødtes, så ammede de sine unger og lagde dem i vognen, og så kunne de sidde og spise og skravle osv og slappe af. Jeg måtte bare hive noget mad i mig og være klar, når hun vågnede igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.