"Det er en fase".. Nej det er det ikke!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

Kløver

Er der noget som kan gøre han vågner, måske prøve at lade ham sove indenfor. Hjalp for min veninde men hendes har bare aldrig været gode sovere om dagen, til gengæld dover de fra 7 aften til 7 morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Tulle28

Hvordan sover han om natten?

Anmeld

17. august 2013

Mum33

Merii skriver:

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind

Min søn er 9 mdr og siden han var 4-5 mdr er det gået galt med søvnen.

Han sover max 30 min af gangen og det er 2 lure dagligt, sådan har det været i 4-5 mdr nu og er ikke blevet bedre.

Jeg vugger ham så han kan sove videre men det vil han ikke. Da han var de 4,5,6,7 mdr kunne han godt klare dagen og var ok frisk selvom han sov så lidt, men han er så livlig nu at han ikke sidder stille. dvs kroppen bliver mere træt men han sover stadig 30 min!!!!!!!!! og når han vågner er han umulig /græder, pylret osv.!

Han har sovet et par gange 1 time men han vågner så hver 5. minut efter den halve time!!!!

Vi har også prøvet at skære ned på den 1 lure så han får sin 1. lur kl. 12 med et håb om at han kan sove lidt længere men han vågner igen 30 minutter efter

Det bliver ikke bedre!!! Har næsten ingen håb tilbage

Sundhedsplejersken siger det nok skal blive bedre?????

Bliver det bedre og hvornår gjorde det det? med dit barn?

Håber i Kan hjælpe mig

Ved ikke om han sover når du går med ham? Læste bare et sted, at det var en måde at få dem til at sove længere lurer om dagen. At man skulle gå nogle laaaaange ture, så de vænnede sig til at vove længere og være i vognen og slappe af men Til dig. Det er så f...... Hårdt når de ikke vil sove. 

Anmeld

17. august 2013

Blirnokaldrigfru

Vi har oplevet det samme og det er bare så mega hårdt, for man skal virkelig priotere sin tid når de sover så lidt, altså i de to små pauser .. Men det er bare en fase! Men den er lang :/ vores pige havde sådan en fase i 4 mdr herhjemme, så startede hun i Dp (7 mdr gammel, 18 timer i ugen) der begyndte hun at sove 3 timer formiddag og stadig kun 30 min om eftermiddagen! I Dp bad jeg dpmoren vække hende efter max 30 min, for at ku få en lidt længere lur om eftermiddagen, så søvnen blev bedre fordelt, og det hjalp nu sover hun ca 2 timer om eftermiddagen og ca 15 min om formiddagen

Anmeld

18. august 2013

Ciss

- det der er hårdt!

Vores ældste datter var nøjagtig sådan. Hun sov 3 gange om dagen i månedsvis, for hun klarede slet ikke at sove længere end max 45 min.

De sovepauser fik jeg som regel ikke brugt til noget, for jeg var ude og trillede tur, for da sov hun bedst.

Skiftet kom, da hun begyndte i vs v 11 mnd. Til gengæld sov hun ok om natten.

Lillebror sov lidt bedre om dagen - men natten var et sandt helvede, og det krævede mange kampe og tålmodighed at få det lidt bedre. Da han var næsten tre år viser det sig, at han har forkert tryk i ørene, det bliver fikset et par måneder efter treårsdagen, og siden da har han sovet normalt om natten. Jeg skulle ønske, at vi havde fået det undersøgt længe før!

Så mit gæt er, at det er en fase, og at det vil hjælpe at give ham en ekstra lur. Vores datter sov den gang ca 10, ca 13 og ca 16. - Men for en sikkerheds skyld ville jeg få ørene kontrolleret, for er der noget der, så er der intet andet som hjælper, og det påvirker også andre ting end søvnen.

Anmeld

18. august 2013

Merii

Tauf skriver:

Det bliver bedre og ja det er KÆMPE hårdt. Skal han snart i dagpleje/vuggestue? Der gik det nemlig næsten over her hjemme. Han sov fint der over og i weekenden kom vi helt op på en time

Han skal passes af min mor i 7 dage i en måned og resten bliver det mig der skal passe ham fra. den 1.november men regner med at han skal i dagpleje når dagplejeren kommer tilbage fra barsel og der er han 1,5 år ca.

Årh jeg håber der snart kommet styr på det.

Anmeld

18. august 2013

Merii

S.Maria skriver:

Jeg tænker også det kan være ørene. Har du prøvet at hæve hovedenden af sengen eller barnevognen? 

Vi ringer til ørelægen imorgen og får det tjekket

Nej det har jeg ikke gjort  men tænker hvormeget skal den hæves og hvorfor?

Anmeld

18. august 2013

Merii

K&S skriver:

Jeg tænker også straks ørene - Anton begyndte først at sove "ordentligt", da han fik lagt dræn pga. væske i begge ører 

Ja jeg vil ringe imorgen og bestille tid

Men hvad var ellers symptomer på hans væske i ørerne udover søvnen og hvor gammel var han?

Anmeld

18. august 2013

Merii

Fenja09 skriver:

Min datter har også altid været "powernapper" - lige indtil hun startede i dagpleje. Så vendte det og hun blev mere træt og sov derfor også længere til middag.

Jeg vil mene at det er en fase, selvom det er en lang en af slagsen. God søvnrytme er desværre ikke noget vi fødes med, men noget vi lære henad vejen. Er sikker på, at dit barn nok skal komme til at sove noget mere.

Fat mod - der er lys forude

/Fenja

Det har du ret i men vi har arbejdet med det så lang tid nu

desværre skal han ikke i dagpleje forløbig men han skal passes af min mor i 7 dage i en måned så håber jeg det retter sig lidt

Min søn har også altid powernappet nærmest siden han blev født, jeg kan huske de første par dage sov han fint efter fødslen da fødslen var rigtig hårdt for ham så han var jo træt, men lig efter han har udvilet sig ja så begyndt festen. Jeg kan huske han var en uge gammel og sov kun 30-45 min daglig altså om dagen

men da vi så begyndt at ligge ham udenfor så sov han meget bedre og kunne tage 3-4 timer i streg og det varet så kun indtil han var de 4 måneder og siden har der været bøvl.

Anmeld

18. august 2013

Merii

Nessie skriver:

Vi fik også at vide at det bare var en fase, den varede så i over 2 1/2 år 

Dog var der ingen problemer med middagsluren, men mange opvågninger i løbet af natten.

Jeg har ingen erfaringer med ørerne, som de andre skriver, men det er da en undersøgelse værd, og ellers vil det nok blive bedre, når han starter i DP/VS, hvor der sker lidt mere, og han automatisk bliver mere træt 

Hold da op det var lang tid

Godt det ellers blev bedre

Her er det okey om  natten men om dagen er den hel gal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.