"Det er en fase".. Nej det er det ikke!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
26 svar
8 synes godt om
17. august 2013

Merii

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind

Min søn er 9 mdr og siden han var 4-5 mdr er det gået galt med søvnen.

Han sover max 30 min af gangen og det er 2 lure dagligt, sådan har det været i 4-5 mdr nu og er ikke blevet bedre.

Jeg vugger ham så han kan sove videre men det vil han ikke. Da han var de 4,5,6,7 mdr kunne han godt klare dagen og var ok frisk selvom han sov så lidt, men han er så livlig nu at han ikke sidder stille. dvs kroppen bliver mere træt men han sover stadig 30 min!!!!!!!!! og når han vågner er han umulig /græder, pylret osv.!

Han har sovet et par gange 1 time men han vågner så hver 5. minut efter den halve time!!!!

Vi har også prøvet at skære ned på den 1 lure så han får sin 1. lur kl. 12 med et håb om at han kan sove lidt længere men han vågner igen 30 minutter efter

Det bliver ikke bedre!!! Har næsten ingen håb tilbage

Sundhedsplejersken siger det nok skal blive bedre?????

Bliver det bedre og hvornår gjorde det det? med dit barn?

Håber i Kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

MyLove E

Det bliver bedre og ja det er KÆMPE hårdt. Skal han snart i dagpleje/vuggestue? Der gik det nemlig næsten over her hjemme. Han sov fint der over og i weekenden kom vi helt op på en time

Anmeld

17. august 2013

Skouboe

ring til en ørelæge pg få tjekket ørerne. Du behøver ikke en henvisning.

Anmeld

17. august 2013

S.Maria

Jeg tænker også det kan være ørene. Har du prøvet at hæve hovedenden af sengen eller barnevognen? 

Anmeld

17. august 2013

K&S

Jeg tænker også straks ørene - Anton begyndte først at sove "ordentligt", da han fik lagt dræn pga. væske i begge ører 

Anmeld

17. august 2013

Fenja09

Merii skriver:

Han sover max 30 min af gangen og det er 2 lure dagligt, sådan har det været i 4-5 mdr nu og er ikke blevet bedre.

Jeg vugger ham så han kan sove videre men det vil han ikke. Da han var de 4,5,6,7 mdr kunne han godt klare dagen og var ok frisk selvom han sov så lidt, men han er så livlig nu at han ikke sidder stille. dvs kroppen bliver mere træt men han sover stadig 30 min!!!!!!!!! og når han vågner er han umulig /græder, pylret osv.!

Han har sovet et par gange 1 time men han vågner så hver 5. minut efter den halve time!!!!

Vi har også prøvet at skære ned på den 1 lure så han får sin 1. lur kl. 12 med et håb om at han kan sove lidt længere men han vågner igen 30 minutter efter

Håber i Kan hjælpe mig

Min datter har også altid været "powernapper" - lige indtil hun startede i dagpleje. Så vendte det og hun blev mere træt og sov derfor også længere til middag.

Jeg vil mene at det er en fase, selvom det er en lang en af slagsen. God søvnrytme er desværre ikke noget vi fødes med, men noget vi lære henad vejen. Er sikker på, at dit barn nok skal komme til at sove noget mere.

Fat mod - der er lys forude

/Fenja

Anmeld

17. august 2013

Nessie

Vi fik også at vide at det bare var en fase, den varede så i over 2 1/2 år 

Dog var der ingen problemer med middagsluren, men mange opvågninger i løbet af natten.

Jeg har ingen erfaringer med ørerne, som de andre skriver, men det er da en undersøgelse værd, og ellers vil det nok blive bedre, når han starter i DP/VS, hvor der sker lidt mere, og han automatisk bliver mere træt 

Anmeld

17. august 2013

Mettefpigen

Her var det sådan fra dag 1 til han var 11 måneder og startede i dp... :-)

Anmeld

17. august 2013

lineog4

Merii skriver:

Håber i Kan hjælpe mig

Min datter sov sjældent mere end 45 min og kun 2 gange dagligt. Og det er rigtigt som andre skriver, der skete en ændring da hun startede i vuggestue da hun var 14 mnd og da vi stoppede amning da hun var 17 Måneder blev det næsten helt godt med halvanden til 3 timer en gang dagligt....

Anmeld

17. august 2013

Frk. Himmelblå

Merii skriver:

Håber i Kan hjælpe mig

Hvad med at give ham tre lure pr. dag i stedet. Så han får lidt mere søvn på den måde?

Det ER en fase, bare rolig Men nogle børn sover bare korte lure, - min ældste datter har aldrig snuppet mere end 45 min. i streg..

Jeg tænker dog, at det kunne være godt for ham netop at nå op på de 45 minutter, inden han vågner.. - Det er nemlig længden på hans søvninterval - altså den tid det tager for ham at dykke helt ned i søvnen og vende tilbage til overfladen.. - Har du mulighed for fx at gå med ham i vognen i 45 minutter, så han kan få prøvet det..? Det vil alt andet lige gøre ham mere udhvilede, og, ironisk nok, sover veludhvilede børn jo bedst, så det kan hurtigt blive en ond spiral jo...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.