Pædagog løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

Malene76

Mor og meget mere skriver:

Jeg har linket til løntabellen i mit indlæg - men startsatsen er jo forskellig i forhold til områdetillæg, så den afhænger af, hvor i landet, hun arbejder. 

Det undrer mig dog, at der skulle være mulighed for forhandling indenfor løntrinnet - det eksisterer ikke inden for folkeskolelærerstillinger, og jeg gik ud fra, det samme gjaldt kommunalt ansatte pædagoger. 

Der er ikke frit slag i bolledejen som i det private, men selvfølgelig forhandler du din løn. Jeg får helt sikkert ikke samme løn som min kollega, som blev ansat cirka samme tid. Vi har jo forskelligt at byde på. Ligesom at jeg også gerne skulle have mere i løn end en nyuddannet. 

Kh Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Malene76

LinLin skriver:

Har aldrig hørt om en pædagog der forhandlede løn

Selvfølgelig Gør du det. Der er ikke frit slag i bolledejen som i det private, men du forhandler selv din løn i samarbejde med tillidsrepræsentanten på dit kommende job. 

Lad os nu sige at vi to søgte en stilling i en børnehave i en institution med en stor procentdel af børn med anden etnisk baggrund. Der skulle du meget gerne forhandle dig frem til en højere løn end mig, med de kvalifikationer du har qua dit nuværende job. Jeg har ingen erfaring med arbejdet med den gruppe, selvom jeg måske er uddannet tidligere end dig, så er dine kvalifikationer til det job jo noget bedre end mine. 

Giver det mening? 

Kh. Malene

Anmeld

17. august 2013

Malene76

LinLin skriver:

Ok jeg har kun været et sted siden jeg blev uddannet...

Tæller fem år i en vuggestue/børnehave i en ghetto så som specialkompetence???

Ja det tæller bestemt, specielt hvis du søger arbejde i en tilsvarende stilling. Dine kvalifikationer er bedre end en nyuddannet eller en uden erfaring. 

Kh Malene

Anmeld

17. august 2013

LinLin

Malene76 skriver:

Ja det tæller bestemt, specielt hvis du søger arbejde i en tilsvarende stilling. Dine kvalifikationer er bedre end en nyuddannet eller en uden erfaring. 

Kh Malene

Ja, men det vil jeg jo også automatisk få - er det ikke efter tre år man stiger i løntrin? Og 6 og 10 år...

Anmeld

17. august 2013

Malene76

LinLin skriver:

Ja, men det vil jeg jo også automatisk få - er det ikke efter tre år man stiger i løntrin? Og 6 og 10 år...

Jo du stiger automatisk, men kan også stige på kvalifikationer. F.eks. Har jeg siddet med arbejdsplaner for mit team og taget et par kurser i det. Det giver mig et kvalifikationstillæg. 

Jeg har også nogle kollegaer der har et længerevarende kursusforløb i neuropædagogik og det har de også fået x antal løntrin for. 

Kh Malene

Anmeld

17. august 2013

LinLin

Malene76 skriver:

Jo du stiger automatisk, men kan også stige på kvalifikationer. F.eks. Har jeg siddet med arbejdsplaner for mit team og taget et par kurser i det. Det giver mig et kvalifikationstillæg. 

Jeg har også nogle kollegaer der har et længerevarende kursusforløb i neuropædagogik og det har de også fået x antal løntrin for. 

Kh Malene

Ok

Har ikke tænkt mig at skifte job lige nu, men det er da rart at vide

Anmeld

17. august 2013

Happiness

LinLin skriver:

Ok jeg har kun været et sted siden jeg blev uddannet...

Tæller fem år i en vuggestue/børnehave i en ghetto så som specialkompetence???

Aner det ikke Mit er mere pga jeg kan Tegn til tale, og har tidligere undervist i flere former for kommunikation for udviklingshæmmede. Og så har jeg en masse kurser bag mig. 

Måske du har en special´kompetance i forældresamarbejde for udsatte familier Den er da værd at kører på. 

Anmeld

17. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Malene76 skriver:

Der er ikke frit slag i bolledejen som i det private, men selvfølgelig forhandler du din løn. Jeg får helt sikkert ikke samme løn som min kollega, som blev ansat cirka samme tid. Vi har jo forskelligt at byde på. Ligesom at jeg også gerne skulle have mere i løn end en nyuddannet. 

Kh Malene

Der er intet at forhandle om som folkeskolelærer - ancienniteten giver jo sig selv, og kvalifikationstillæggene følger et fast skema, så fx en diplomuddannelse giver præcist det samme på min arbejdsplads som på naboskolen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.