dagplejer på facebook i arbejdstiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Carina:-)

Nessie skriver:

Der er så mange der lige hurtigt er på FB i løbet af arbejdsdagen, så at en DP er det, ser jeg ikke noget mærkeligt i.

Jeg kender ikke mange der er SÅ fordybet i FB, at de ikke også har øje på andre ting samtidig.

Det ville overhovedet ikke genere mig, så længe det bruges fornuftigt 

På mange arbejdspladser er facebook blokeret ,netop fordi det ikke skal tage tid fra det man får penge for-Nemlig arbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Fru Hansen

Carina:-) skriver:

Det er også helt forståeligt ,men derfor burde dpmor stadig bruge sin tid på barnet og ikke de andre dpmødre og hendes tlf

Det er jeg helt enig i. Det var også bare for lige at sige at der måske(forhåbentlig) er en dybere mening

Anmeld

16. august 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Forstår jeg heller ikke, der må være nok at se til.

Det er der bestemt også. Der er selvfølgelig mere med tre, fire eller fem børn end med feks to. Men man skal jo stadig holde øje og de er så hurtige så der kan pludselig ske noget bare på to sek

Anmeld

16. august 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hvad er jeres holdning til det?
Har lige fundet ud af, at min søsters dagplejer er på facebook i arbejdstiden, og det et sket flere gange. hun har 5 børn i øjeblikket..

Jeg synes ikke, at det er ok, de må gøre hvad de vil i pausen, men synes facebook osv. skal puttes væk når børnene er oppe.

Jeg ved jo reelt ikke, hvornår min datters dp har tid til at lige at skrive en besked på sms, tale i mobil eller være på facebook. Kan jo være at børnene leger fint på gulvet og hun lige sender en besked eller andet - og det personligt rører mig ikke. Men selvfølgelig ville det genere mig, hvis hun sad i halve og hele timer med sin smartphone eller andet fancy mens børnene er vågne.

Jeg ved min datter har det rigtig godt der hvor hun er, så jeg ville nok ikke gå så meget op i om dp lige var på nettet en enkelt gang eller talte i mobil ( hvilket jeg ved hun gør) når børnene er vågne. Så længe det ikke er det der fylder, så er jeg lidt ligeglad.

/Fenja

Anmeld

17. august 2013

Nessie

På mange arbejdspladser er facebook blokeret ,netop fordi det ikke skal tage tid fra det man får penge for-Nemlig arbejde

Ja, det er det også på min, men kan stadig ikke se problemet i, at en DP lige tjekker den igennem med det ene øje, mens ungerne leger.

Det er jo altså ikke alle dage de har en fuld pause, og de har immervæk nogle lange arbejdsdage

Anmeld

17. august 2013

Nessie skriver:

Ja, det er det også på min, men kan stadig ikke se problemet i, at en DP lige tjekker den igennem med det ene øje, mens ungerne leger.

Det er jo altså ikke alle dage de har en fuld pause, og de har immervæk nogle lange arbejdsdage

Men sådan er vilkårerne jo for mange .

Lastbilchauffører må jo heller ikke være på andet i deres pauser.

Det er ikke mange år siden man ikke kunne være på i tide og utide,og heller ikke have facebook.

Og hvad kan være så vigtigt at man ikke kan vente til fyraften?

Det er blevet en besættelse for mange (incl mig selv) at skulle kunne være "på " hele tiden.

Det er en tidsrøver ,og fuldstændigt unødvenindigt at have så stort et behov....

Og ved ikke om du selv har prøvet at sidde med bærbar og se tv samtidig? Man fanger ikke det ½ af filmen-

Så er det ikke særligt betrykkende at dp mødre sidder med næsen i tlf imens børnene render rundt....

Anmeld

17. august 2013

C-Dog

Jeg kender en dp der fjæsblogger i sin arbejds tid, dog går vores barn der ikke hun er bare min veninde. Hun kan finde på at skrive Så leger s og y i den nye sandkasse, nøj den var det hårde arbejde værd. <3 skøn dag til alle. Osv i den stil. Men de to min hun lige skriver det, ta'r børnene vel ikke skade af. Men nu har hun også forholdsvis store børn.

Anmeld

17. august 2013

Hyacinth

Hvad er jeres holdning til det?
Har lige fundet ud af, at min søsters dagplejer er på facebook i arbejdstiden, og det et sket flere gange. hun har 5 børn i øjeblikket..

Jeg synes ikke, at det er ok, de må gøre hvad de vil i pausen, men synes facebook osv. skal puttes væk når børnene er oppe.

Har stemt nej. Jeg synes det er ok i pauserne hvor børnene sover. Så længe hun står til rådighed når der er behov for hende.
Men af princip synes jeg ikke, at nogen bør benytte sociale medier mv. i arbejdstiden, når de ikke har pause. Det burde gælde alle arbejdspladser.

Ville som forælder studse over det, hvis jeg kom ned i mine børns vuggestue og flere pædagoger sad på facebook imens børnene legede på gulvet. Ikke i orden.

Anmeld

17. august 2013

Nessie

Men sådan er vilkårerne jo for mange .

Lastbilchauffører må jo heller ikke være på andet i deres pauser.

Det er ikke mange år siden man ikke kunne være på i tide og utide,og heller ikke have facebook.

Og hvad kan være så vigtigt at man ikke kan vente til fyraften?

Det er blevet en besættelse for mange (incl mig selv) at skulle kunne være "på " hele tiden.

Det er en tidsrøver ,og fuldstændigt unødvenindigt at have så stort et behov....

Og ved ikke om du selv har prøvet at sidde med bærbar og se tv samtidig? Man fanger ikke det ½ af filmen-

Så er det ikke særligt betrykkende at dp mødre sidder med næsen i tlf imens børnene render rundt....

Det er vist også kun meget få mennesker der vil være SÅ fordybet i FB i længere tid.

Måske har jeg bare uinteressante venner, men SÅ meget spændende sker der altså heller ikke på FB, at jeg ikke kan følge med i andet.

Det er jo sådan set ikke anderledes end hvis hun skal på toilettet, mens børnene leger, dér kan hun da heller ikke holde 100% øje med dem.

Selvfølgelig er det et problem, hvis der er én der slet ikke kan finde ud af at passe sit arbejde, fordi der skal tjekkes FB, mail osv. i timevis i arbejdstiden, men at der lige bliver brugt et halvt minut på at løbe noget igennem er ikke et problem for mig

Anmeld

17. august 2013

Nessie skriver:

Det er vist også kun meget få mennesker der vil være SÅ fordybet i FB i længere tid.

Måske har jeg bare uinteressante venner, men SÅ meget spændende sker der altså heller ikke på FB, at jeg ikke kan følge med i andet.

Det er jo sådan set ikke anderledes end hvis hun skal på toilettet, mens børnene leger, dér kan hun da heller ikke holde 100% øje med dem.

Selvfølgelig er det et problem, hvis der er én der slet ikke kan finde ud af at passe sit arbejde, fordi der skal tjekkes FB, mail osv. i timevis i arbejdstiden, men at der lige bliver brugt et halvt minut på at løbe noget igennem er ikke et problem for mig

Netop.

Der er slet ikke noget der er SÅ interessant at det er nødvendigt at skulle tjekke det i arbejdstiden 

Og igen for få år siden kunne man slet ikke,og det gik ganske fint.

Der er jo en grund til at mange arbejdsgivere har blokeret facebook-fordi man kunne se at folk var på flere gange i timen.

Men vi bliver bare ikke enige om i hvor dpmors fokus skal være i arbejdstiden -og fred være med det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.