dagplejer på facebook i arbejdstiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: må dagplejer bruge facebook i arbejdstiden?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.404 visninger
41 svar
39 synes godt om
16. august 2013

Anonym trådstarter

Hvad er jeres holdning til det?
Har lige fundet ud af, at min søsters dagplejer er på facebook i arbejdstiden, og det et sket flere gange. hun har 5 børn i øjeblikket..

Jeg synes ikke, at det er ok, de må gøre hvad de vil i pausen, men synes facebook osv. skal puttes væk når børnene er oppe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

FrkRaarup

Anonym skriver:

Har lige fundet ud af, at min søsters dagplejer er på facebook i arbejdstiden, og det et sket flere gange. hun har 5 børn i øjeblikket..

Jeg synes ikke, at det er ok, de må gøre hvad de vil i pausen, men synes facebook osv. skal puttes væk når børnene er oppe.

Har stemt blankt.

Hvad de gør i pauser osv. må de selvfølgelig selv om, men når ungerne er oppe må telefon/computer pakkes langt væk!

Anmeld

16. august 2013

Benjamins'mor

Nu melder historien intet om det er mens børnene er vågne eller sover.
Sover de, så er jeg ligeglad - det er hendes pause og den må hun i realiteten bruge til hvad hun vil - så længe hun lytter efter børnene og er der hvis de vågner.

Er det imens de er vågne, så synes jeg ikke det er iorden. Man skal ikke sidde på facebook i sin arbejdstid - og at være dagpleje er et helt alm job ligesom alle andre.

Anmeld

16. august 2013

Carina:-)

Det tror jeg mange gør-Var lige på legepladsen med yngstemand i går og samtlige 3 dp mødre der var der samtidig med os havde gang i tlf flere gange -

En underholdt endda de andre 2 om hvor langt hun var kommet i candy crush-

Det kan godt være ungerne er ligeglade og leger alligevel,men synes det er forkert-og især havde jeg ondt at en lille der sad i en barnevogn imens fordi hun åbenbart ikke måtte være på jorden.

Hende burde dpmoren havde brugt noget energi på istedet for at sidde og snakke/nørde med tlf 

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

FrkRaarup skriver:

Har stemt blankt.

Hvad de gør i pauser osv. må de selvfølgelig selv om, men når ungerne er oppe må telefon/computer pakkes langt væk!

Har det nemlig på samme måde!

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Nu melder historien intet om det er mens børnene er vågne eller sover.
Sover de, så er jeg ligeglad - det er hendes pause og den må hun i realiteten bruge til hvad hun vil - så længe hun lytter efter børnene og er der hvis de vågner.

Er det imens de er vågne, så synes jeg ikke det er iorden. Man skal ikke sidde på facebook i sin arbejdstid - og at være dagpleje er et helt alm job ligesom alle andre.

Børnene var oppe.
Men nu skrev jeg også arbejdstid,
Men er også enig, de styrer det selv i pausen

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det tror jeg mange gør-Var lige på legepladsen med yngstemand i går og samtlige 3 dp mødre der var der samtidig med os havde gang i tlf flere gange -

En underholdt endda de andre 2 om hvor langt hun var kommet i candy crush-

Det kan godt være ungerne er ligeglade og leger alligevel,men synes det er forkert-og især havde jeg ondt at en lille der sad i en barnevogn imens fordi hun åbenbart ikke måtte være på jorden.

Hende burde dpmoren havde brugt noget energi på istedet for at sidde og snakke/nørde med tlf 

Hold da op.. det er jo næsten lidt uhyggeligt hvad de smartphones gør ved folk..
Når stakkels barn

Anmeld

16. august 2013

ano14316

Anonym skriver:

Er hun bare online på facebook? eller sidder hun og slår ting op?

facebook aktivitet høre fritiden til, og dermed også pauser.
men jeg er altid online via mobilen, uden at jeg sidder og kigger på facebook, køre det live på forsiden af min telefon.

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Er hun bare online på facebook? eller sidder hun og slår ting op?

facebook aktivitet høre fritiden til, og dermed også pauser.
men jeg er altid online via mobilen, uden at jeg sidder og kigger på facebook, køre det live på forsiden af min telefon.

Hun er aktiv, hun havde kommenteret på et billede.

Anmeld

16. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

HVIS dagplejeren har en reel pause i løbet af dagen kan hun gå på nettet, hvis hun lige skal slå noget op/undersøge noget.

Jeg mener dog ikke at facebook er okay. Jeg tror simpelthen ikke at opmærksomheden er på børnene, hvis hun sidder der og læser/skriver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.