Suk ja så er det slut!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.804 visninger
20 svar
8 synes godt om
15. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja ved godt at alberte er 13 mdr, og at de fleste for længst var stoppet med at amme, men vi har bare hygget os med amningen, og nu er det nok helt slut! 

Og  Jeg kommer til at savne det!! 

Andre der har det bare lidt på samme måde?? Ih det er hårdt når de små, bliver så store at de bare ka klare sig helt uden deres mor, og pludselig er de flyttet hjemmefra. ALTSÅ!!!!! Vh stine

Ps dette er ik en amme debat, men et ih hvor bliver de små hurtigt store indlæg!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

modesty

Ja ved godt at alberte er 13 mdr, og at de fleste for længst var stoppet med at amme, men vi har bare hygget os med amningen, og nu er det nok helt slut! 

Andre der har det bare lidt på samme måde?? Ih det er hårdt når de små, bliver så store at de bare ka klare sig helt uden deres mor, og pludselig er de flyttet hjemmefra. ALTSÅ!!!!! Vh stine

Ps dette er ik en amme debat, men et ih hvor bliver de små hurtigt store indlæg!!! 

Jeg stoppede lige inden min søn blev et år. Skulle afsted en weekend med mit studie og havde i forvejen besluttet mig for at stoppe omkring et år. Og jeg havde så faktisk ikke noget mælk længere lige deromkring - det var ret god timing!

Det var ekstremt sørgerligt i et par dage, jeg tror faktisk at jeg fældede en tåre eller to. Og efter en 3-4 dage havde jeg det helt okay med det.

Kender godt den vemodige følelse - at det er en æra der er slut som aldrig kommer igen. Jeg kan stadig engang imellem få "fantom-smerter" ligesom når mælken løber til. Og det er altså næsten et år siden jeg stoppede!

Anmeld

15. august 2013

StineW79

modesty skriver:

Jeg stoppede lige inden min søn blev et år. Skulle afsted en weekend med mit studie og havde i forvejen besluttet mig for at stoppe omkring et år. Og jeg havde så faktisk ikke noget mælk længere lige deromkring - det var ret god timing!

Det var ekstremt sørgerligt i et par dage, jeg tror faktisk at jeg fældede en tåre eller to. Og efter en 3-4 dage havde jeg det helt okay med det.

Kender godt den vemodige følelse - at det er en æra der er slut som aldrig kommer igen. Jeg kan stadig engang imellem få "fantom-smerter" ligesom når mælken løber til. Og det er altså næsten et år siden jeg stoppede!

Thea var også "kun" 11 mdr da jeg stoppede med at amme hende, og ka godt huske jeg syntes det var lidt trist, men denne gang er jeg nærmest ved at tude ( bare en lille smule ) ved tanken om at det er slut. Kærsten griner kærligt af mig, og syntes jeg er helt tosset. Men tror det denne gang måske skyldtes at det måske er sidste gang jeg har en baby der ska ammes osv. Må se om ik kærsten ka overtales til en 3 på et tidspunkt... Elsker mine små babyer! Vh stine

Anmeld

15. august 2013

Carina:-)

Det er rædselsfuldt samtidig med at det også er lidt fedt at få sine bryster tilbage -

Men ja forstår dig godt 

Anmeld

15. august 2013

StineW79

Carina:-) skriver:

Det er rædselsfuldt samtidig med at det også er lidt fedt at få sine bryster tilbage -

Men ja forstår dig godt 

Ja glæder mig til at komme ud og finde en lækker ny bh, istedet for de knap så sexede amme bh'er!! 

Og tror også kærsten glæder sig til de ik er madpakker mere..... Vh stine

Anmeld

16. august 2013

hekran

nåååårh, kan godt genkende det. Min datter, Helena, var ikke så gammel. Omkring 9 måneder, men jeg kunne godt fornemme, at nu var det ved at være slut. 

Vores 'øjeblik' var typisk eftermiddag ved 16-17, hvor hun var ved at være træt. Hvis jeg så satte hende på skødet og lænede hende lidt tilbage, så skyndte hun sig at vende hovedet ind mod brystet og lukke øjnene og bare nyde det. Vi NØØØØD det.

Jeg kunne dog fornemme, at nu var det kun for hyggens skyld, så vi var så heldige at få et billede af vores sidste amning. Det er jeg blevet ret så glad for Nu er hun en stor pige på 2 og skal være storesøster lige så snart lillebror gider rokke sig (er 40+3)  

Anmeld

16. august 2013

hekran

Når det så er sagt, så kan jeg tyyydeligt huske, at jeg en dag mødtes med nogle veninder, hvor jeg ikke kunne lade være med at udbryde: 'jeg  har rigtig BH på i dag!'

En amme-BH gør ikke ligefrem underværker for selvtilliden og det var nemlig fantastisk rart at få kroppen tilbage!

Anmeld

16. august 2013

Frk. Himmelblå

StineW79 skriver:

Kan godt huske, hvordan det er. Med min ældste gik amningen super, men da hun blev omkring de 4 mdr, så var hun pludselig alt for urolig til, at vi kunne få noget hyggeligt ud af det, og hun var "røget på flasken" ved 4 1/2 mdr ( i øvrigt den helt rigtige beslutning). Men jeg kan huske, jeg græd og græd.  Samtidig var hun  ved at vokse ud af sin barnevognsdel (Stokkevognen) og vi skulle snart til at bruge klapvognsdelen (som jo minder meget om barnevognsdelen), men jeg kunne bare slet ikke klare, at hun nu var sådan et barn, der hverken blev ammet eller brugte sin babyvogn. Åh, jeg have lige et mindre meltdown på en uges tid!

Nu er jeg gravid med nr. 3 og håber I DEN GRAD at amningen kommer til at fungere, for det var godt nok hårdt at undvære 2. gang.. Suk. 

til dig. I know how you feel!

Anmeld

16. august 2013

bøllen

StineW79 skriver:

Stoppede de at amme den mindste omkring de 8-9 mdr, han sagde selv fra. Gad ikke mere, det var jeg ikke klar til. Havde kæmpet en kamp for det skulle fungere og det lykkes. Havde som dig, syntes det var en hyggestund. Og savnede det den første tid.

akk ja det bliver ALT for hurtig store.

Anmeld

16. august 2013

StineW79

hekran skriver:

nåååårh, kan godt genkende det. Min datter, Helena, var ikke så gammel. Omkring 9 måneder, men jeg kunne godt fornemme, at nu var det ved at være slut. 

Vores 'øjeblik' var typisk eftermiddag ved 16-17, hvor hun var ved at være træt. Hvis jeg så satte hende på skødet og lænede hende lidt tilbage, så skyndte hun sig at vende hovedet ind mod brystet og lukke øjnene og bare nyde det. Vi NØØØØD det.

Jeg kunne dog fornemme, at nu var det kun for hyggens skyld, så vi var så heldige at få et billede af vores sidste amning. Det er jeg blevet ret så glad for Nu er hun en stor pige på 2 og skal være storesøster lige så snart lillebror gider rokke sig (er 40+3)  

Her har det været om morgen, når hun er vågnet tidligt, så er hun kommet ind i vores seng, hvor hun så lige har lagt om hygget med en morgenbab. Så hyggeligt!! Og tror såmænd godt vi ku fortsætte, men nu arbejder jeg jo meget blandet arbejdstider, så det ser bare tosset ud med " skæve" bryster. Hun får ku ved 1 af gangen. 

Men ja glæder mig seriøst til nye bh'er!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.