Kun klapvogn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.848 visninger
42 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

LauraLW

Her i min tidlige graviditet er jeg selvfølgelig allerede gået igang med at planægge... ihvertfald mentalt.

Her er mit "problem":
Vi bor i byen og har en bil med meget lille bagagerum.
Vi overvejer at købe en klapvogn til den lille, som jo i princippet skal fungere som barnevogn i starten (først med lift og dernæst med voksi el.lign), og ellers holde i nogle år. Den skal være nem at betjene, have et godt liggemål, vendbart styr og god plads til indkøb etc (selvfølgelig ikke stor-indkøb) og god at køre med (ikke for tung etc.)

Men hvilken en? Og er der noget problem ved at springe barnevognen over (tænker her i forhold til barnet)?

Håber nogle har gode råd og erfaringer med tips, ideer og modeller :-)

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

trunte89

Vi har selv en lille bil - Kia Picanto.
Vi har en Emmaljunga klapvogn, city cerox 360. SUPER lækker!
Overdelen kan fint være i det meget lille bagagerum, og så har vi stellet ved siden af Sara eller bagpå bilen.

Det har svingbart styr, og den kan styres med en hånd pga 2 store hjul og 2 små hjul.
Vi har selv snakket om, når vi skal have en lille mere at købe en lift dertil ( eller evt barnevognsdelen så det bare bliver en kombivogn) da vi er så glade for den og ikke har fået brugt den 'rigtige' barnevogn til Sara.

Anmeld

15. juli 2009

Cris

Hvad med den der phil&teds? Nu har jeg kikket på den, for den er smart som søskende klapvogn, når man bor i byen. Men uden den der ekstra del til søskende kan den bruges som almenlige klapvogn og den skulle være meget god, let og kan klappes til bilen:

http://www.babyearth.com/phil-teds-sport-stroller-buggy-single.html

Du kan tage en tur til babysam med masser af tid og prøve den. Eller bedre sagt prøve dem. Du kan få hjælp i butikken til at sortere lidt i klapvogns junglen til din behov og så kan du kikke på dem og mærke og se, hvor meget de fylder.

Anmeld

15. juli 2009

LauraLW

- skriver:

Du kan fint springe barnevogn over og så bare bruge lift/voksi.

Problemet kan være hvis i skal bruge en barnevogn når den lille begynder i dagpleje evt. Der skal man nogen steder selv have vogn med.

Men vi køber nok selv en kombi eller klapvogn med lift.

Ok. Mange tak :-)

Jeg bor i KBH, og her er det primært vuggestuer vil jeg mene. Men ellers er det bestemt noget man selvfølgelig skal huske. - Alternativt må vi købe en gammel brugt barnevogn til det formål... så længe den ikke skal moses ind i bilen.

Har du erfaring med nogle mærker frem for andre?

Laura

Anmeld

15. juli 2009

LauraLW

trunte89 skriver:

Vi har selv en lille bil - Kia Picanto.
Vi har en Emmaljunga klapvogn, city cerox 360. SUPER lækker!
Overdelen kan fint være i det meget lille bagagerum, og så har vi stellet ved siden af Sara eller bagpå bilen.

Det har svingbart styr, og den kan styres med en hånd pga 2 store hjul og 2 små hjul.
Vi har selv snakket om, når vi skal have en lille mere at købe en lift dertil ( eller evt barnevognsdelen så det bare bliver en kombivogn) da vi er så glade for den og ikke har fået brugt den 'rigtige' barnevogn til Sara.

Åh det lyder også som en god en... men er bekymret for hvordan de svingbare hjul er på grus, sten og skov terræn. Hvad er jeres erfaringer med det?

Laura

Anmeld

15. juli 2009

trunte89

I grus og sand er den lidt træls, men synes jeg nu at alle vogne er. I skov er den super lækker. Vi er tit i skoven og kære med den.

Jeg synes det er super lækkert det med hjulene når man fx skal ind og ud af døre. Klares fint med en hånd.

Anmeld

15. juli 2009

Mum33

Vi har en toyota Aygo og købte derfor Brios "kompact plus". Den kan slåes sammen til ukendelighed

Anmeld

16. juli 2009

LauraLW

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Vi har en toyota Aygo og købte derfor Brios "kompact plus". Den kan slåes sammen til ukendelighed

Men det er en barnevogn ik? Vi prøver at være lidt økonomiske og vil derfor springe barnevognen over... - ville da klart ønske at vi havde råd til det hele, men det har vi bare ikke.

Laura

Anmeld

16. juli 2009

clss

kender godt til det med ikke og have pengene til alt. men har købt en fantastisk barne vogn incl pusletaske og lift for 2999 kr. 

Anmeld

16. juli 2009

LauraLW

clss skriver:

kender godt til det med ikke og have pengene til alt. men har købt en fantastisk barne vogn incl pusletaske og lift for 2999 kr. 

Det lyder da også billigt.... Men det er ikke lige det der er vores behov. Vi vil gerne købe en god klapvogn der kan være i bilen. En barnevogn vil umiddelbart ikke kunne være der, og man skal jo alligevel ud og købe en klapvogn på et tidspunkt, så derfor vil vil springe barnevognen over, og bruge pengene på en klapvogn m lift/voksi istedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.