Trin for trin - Mariehøne/Iglo/halvrund-kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2009

Betina88

Det er en sød kage du har fået bagt ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2009

Miamaja

Hvor er den bare SOOOD!!

Anmeld

17. juli 2009

Plysbjørnen

Tynen skriver:

Først laves cremen og moussen (Helst dagen i forvejen kagen skal serveres for den bedste smag).
Den skal trække en times tid.

En frostpose klippes ned i den ene side så den kan være i en skål.
Dernæst fores skålen rundt i kanterne med kagebunde.

Derefter ligges et lag fyld efterfulgt af en bund - FYld, bund, fyld, bund- indtil der ikke er mere eller toppen af skålen er nået.
Kagen skal derefter stå og sætte sig et par timer i køleskabet.

En smørcreme laves før MMFén eller sugarpasten skal smides på.
Skålen vendes på hovedet, så man kan få kagen ud og posen trækkes forsigtigt af.
Smørcremen smøres ud over hele kagen så alle ujævnheder på kagen dækkes.
Skal derefter atter engang i køleskabet til det størkner.

Til sidst kan MMFén/sugarpasten rulles ud - Brug Maizena eller kartoffelmel til at dække bordet med, så det ikke sidder urokkeligt fast i bordet
Kagen kan derefter pyntes og børstes af med en lille pensel (Bogstaver eller andet pynt lavet af Sugarpaste kan sættes fast med lidt vand på bagsiden) og stå til dagen efter - Klar til servering

Tunen skal jeg forstå dig ret, at det bare er Lagkagebunde, du propper ned i skålen, og så hælder fyld ned i???

Anmeld

17. juli 2009

Tynen

Tunen skal jeg forstå dig ret, at det bare er Lagkagebunde, du propper ned i skålen, og så hælder fyld ned i???

Altså jeg forer siderne af skålen med kagebunde, så det bliver en halvrund form.
Så smider jeg bare et lag creme i bunden, lægger en bund ovenpå, lag, bund, lag, bund og vupti, så er den fyldt ud

Det er lidt svært at forklare, så skriv lige hvis det er helt volapyk, det jeg har skrevet

Anmeld

17. juli 2009

Plysbjørnen

Tynen skriver:

Altså jeg forer siderne af skålen med kagebunde, så det bliver en halvrund form.
Så smider jeg bare et lag creme i bunden, lægger en bund ovenpå, lag, bund, lag, bund og vupti, så er den fyldt ud

Det er lidt svært at forklare, så skriv lige hvis det er helt volapyk, det jeg har skrevet

Nej nej det er fuld ud forståligt, skulle bare lige være sikker på at det altså nu også var Lagkagebunde der  blev brugt...

Anmeld

17. juli 2009

Tynen

Trold skriver:

Nej nej det er fuld ud forståligt, skulle bare lige være sikker på at det altså nu også var Lagkagebunde der  blev brugt...

Nåå ok.. Jamen  det er det.. Og det er bare hamrende nemt at arbejde med!
Troede faktisk de ville smuldre osv. men nej

Anmeld

17. juli 2009

Plysbjørnen

Tynen skriver:

Nåå ok.. Jamen  det er det.. Og det er bare hamrende nemt at arbejde med!
Troede faktisk de ville smuldre osv. men nej

tror jeg skal lave en prøvekage til svigersønnen til næste weekend... For han har spurgt om de må holde hans fødselsdag her... men den skal nok bare ikke lige ligne en mariehøne...

Anmeld

17. juli 2009

Tynen

Trold skriver:

tror jeg skal lave en prøvekage til svigersønnen til næste weekend... For han har spurgt om de må holde hans fødselsdag her... men den skal nok bare ikke lige ligne en mariehøne...

Haha.. Nej, det giver nok ikke så stor respekt blandt gutterne med sådan en på bordet

Anmeld

17. juli 2009

linemus

Trold skriver:

Du kan jo også lave det til en fodbold. Eller en halv fodbold  Er det ikke ham, der spiller bold?

Hvis du vil lave bundene selv (det er bare at bage en kage), så var det også rigtig nemt at lave med den chokoladekage, jeg brugte. Til den første bund - altså den der ligger i bunden af skålen - skar jeg nogle trekanter, så de passede ned i skålen, og lagde jeg nogle små stykker op ad siderne. Ved at trykke dem godt sammen, blev de til et

God fornøjelse og husk vi skal se

Anmeld

17. juli 2009

Plysbjørnen

linemus skriver:

Du kan jo også lave det til en fodbold. Eller en halv fodbold  Er det ikke ham, der spiller bold?

Hvis du vil lave bundene selv (det er bare at bage en kage), så var det også rigtig nemt at lave med den chokoladekage, jeg brugte. Til den første bund - altså den der ligger i bunden af skålen - skar jeg nogle trekanter, så de passede ned i skålen, og lagde jeg nogle små stykker op ad siderne. Ved at trykke dem godt sammen, blev de til et

God fornøjelse og husk vi skal se

Nej det er Brian (Kai's store søn)... Sviger sønnen han løber, er uddannet kok og spiller lidt computer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.