Hvor gammel var / er du når du bliver / blev færdiguddannet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

Dorthe1986

26 år - er færdiguddannet på torsdag Jeg har fået et barn undervejs uden at blive forsinket i mit studie :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

DitteFisk

Jeg følte mig previlligeret ved at være under uddannelse og med barn, for så meget fritid jeg havde med ham ikke sagt at jeg intet lavede, men det er ikke 37timer ugentligt. Jeg har kunnet hente min dreng tidligt hver dag og vi har haft lange sommerferier sammen. Dejlig tid. 

Jeg blev uddannet lige inden jeg fyldte 26 og har ikke fortrudt et sekund - så gå efter det du brænder for der er ingen grund til at nøjes, du og dine børn kommer ikke til at mangle noget. 

Anmeld

12. august 2013

serinasmor

Silke91 skriver:

Endnu en gang søger jeg gode råd og erfaring.

Vidste ikke helt hvor jeg skulle ligge spørgsmålet så håber det ligger korrekt.

Sagen er den at jeg er en meget kontrolleret pige der planlægger alt i mit liv. Jeg er nu 22 år gammel. Bor i en dejlig lejlighed med manden i mit liv som jeg har været sammen med i 4 år og har lige klaret første år på sygeplejerske udd. PB begyndte for 3 måneder siden og vi håber selvfølgelig at de 2 streger snart finder vej til os. Og nu kommer vi så til det punkt hvor hele min planlægning er røget i vasken!!

Jeg er blevet meget i tvivl om sygeplejerske er det jeg vil. Har i stedet forelsket mig total i lærer uddannelsen fra den ene dag til den anden og efter at have undersøgt alt hvad jeg kunne føles det bare mere og mere rigtigt.

Jeg kan først søge ind til sommer 2014 hvilket betyder at jeg skal fortsætte et år mere hvor jeg er hvilket selvfølgelig ikke er fedt. Derudover håber jeg jo på en graviditet snart og barsel hvilket nok betyder at jeg først kan søge ind sommer 2015 hvor jeg lige er blevet 24 og læreruddannelsen tager 4 år med mulighed for at vi måske ønsker en mere undervejs hvilket så vil resulterer i at jeg først er færdig når jeg er 28-29 år gammel.
Jeg føler at dette er meget sent at være færdig og klar til arbejdsmarkedet??

hvornår var i andre færdig som har taget en lign. uddannelse. her tænker jeg uni eller bachelor osv.???

Til sidst vil jeg sige at jeg er ikke mere kontrolfreak end at jeg godt ved at en plan er netop en plan og at livet kan ændre på meget men jeg holder nu stadig af at have en ide om hvad min fremtid skal bringe

Beklager den lange smøre men er lidt lost.

Var 29 (blev 30 3 mdr efter)

Jeg havde også lige en omvej eller 2 + en barsel der skulle overstås

Men ´jeg er ikke i tvivl om at jeg det er det her jeg vil. Så er det bare spændende om der snart kommer job til mig

Anmeld

12. august 2013

Ploffer

Silke91 skriver:

Sagen er den at jeg er en meget kontrolleret pige der planlægger alt i mit liv. Jeg er nu 22 år gammel. Bor i en dejlig lejlighed med manden i mit liv som jeg har været sammen med i 4 år og har lige klaret første år på sygeplejerske udd. PB begyndte for 3 måneder siden og vi håber selvfølgelig at de 2 streger snart finder vej til os. Og nu kommer vi så til det punkt hvor hele min planlægning er røget i vasken!!

Jeg er blevet meget i tvivl om sygeplejerske er det jeg vil. Har i stedet forelsket mig total i lærer uddannelsen fra den ene dag til den anden og efter at have undersøgt alt hvad jeg kunne føles det bare mere og mere rigtigt.

Jeg kan først søge ind til sommer 2014 hvilket betyder at jeg skal fortsætte et år mere hvor jeg er hvilket selvfølgelig ikke er fedt. Derudover håber jeg jo på en graviditet snart og barsel hvilket nok betyder at jeg først kan søge ind sommer 2015 hvor jeg lige er blevet 24 og læreruddannelsen tager 4 år med mulighed for at vi måske ønsker en mere undervejs hvilket så vil resulterer i at jeg først er færdig når jeg er 28-29 år gammel.

hvornår var i andre færdig som har taget en lign. uddannelse. her tænker jeg uni eller bachelor osv.???

Til sidst vil jeg sige at jeg er ikke mere kontrolfreak end at jeg godt ved at en plan er netop en plan og at livet kan ændre på meget men jeg holder nu stadig af at have en ide om hvad min fremtid skal bringe

Jeg vil minimum været 33 når jeg er færdig uddannet... Er 29 nu og starter på mit sidste år på HF (3 år) i næste uge... Får hue på til sommer og søger ind på socialrådgiver udd. Med start sommer 2014

Anmeld

12. august 2013

Tulipan

Det er da altid bedre at blive senere færdig med noget man gerne vil bruge resten af livet på end alternativet?
Jeg blir færdig når jeg er ca 28 alt efter hvor lang tid af mit studie jeg skal på barsel
Kender en der blev færdig da han var 32-33 hvis ikke mere
Hellere det end at ende med at lave noget man ikke brænder for resten af livet!!!
Du er jo ung, så skift, skift!
Prøv at høre der hvor du vil læse om de har fuld optagelse eller du ka komme til at starte evt til februar? Så kan du gå på barsel derfra i stedet?

Anmeld

12. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg blev færdig som lærer som 25-årig - havde et års orlov pga. barsel under studiet. Jeg har verdens bedste job og vil anbefale det varmt! 

Vi får næppe lov at gå på pension, før vi er 67, så du vil stadig have MANGE år på arbejdsmarkedet. 

Anmeld

12. august 2013

AnnaK89

Jeg bliver færdig i 2017, og der vil jeg være 27 år.
Jeg har fået 2 børn og været lidt længe om at finde den rigtige uddannelse

Anmeld

12. august 2013

Fenja09

Silke91 skriver:

Jeg synes ikke du skal tænke i alder når det kommer til uddannelse, men nærmere på om det du uddanner dig er noget du har lyst til at lave. Jeg starter på min anden uddannelse her til sep og jeg er 31 år dvs jeg er først færdig i 2017, medmindre jeg vælger at læser videre, så bliver det først 2019 og så er jeg 36 år når jeg er færdig.

Og selvom jeg er færdig som 36 årig, så har jeg stadig over 30 år tilbage på arbejdsmarkedet. Derudover er der rigtig mange mennesker som først er færdiguddannede når de er over 30 år.

Så i min verden er det ikke alfa omega at man har sin uddannelse som 25 årig, men at det man er uddannet er det man ønsker at arbejde med.

/Fenja

Anmeld

12. august 2013

Tvillingemor80

Jeg er færdig når jeg er 24 .. Jeg har taget gym, ½ år på læreruddannelsen, fået to smukke piger og er færdig med min pædagoguddannelse om 1½ år (3½ i alt).. så når jeg er 24 år er jeg færdig MEN overvejer at videruddanne mig - så vil jeg først være færdig som 26 årig DO IT !!

Anmeld

12. august 2013

Anonym8827

Jeg var 21 år. og fik min PGU, så det som min færdig uddannelse, men nu er det pædagog semi. forhåbenligt feb. 2017

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.