Endnu en gang søger jeg gode råd og erfaring. 
Vidste ikke helt hvor jeg skulle ligge spørgsmålet så håber det ligger korrekt.
Sagen er den at jeg er en meget kontrolleret pige der planlægger alt i mit liv. Jeg er nu 22 år gammel. Bor i en dejlig lejlighed med manden i mit liv som jeg har været sammen med i 4 år og har lige klaret første år på sygeplejerske udd. PB begyndte for 3 måneder siden og vi håber selvfølgelig at de 2 streger snart finder vej til os. Og nu kommer vi så til det punkt hvor hele min planlægning er røget i vasken!!
Jeg er blevet meget i tvivl om sygeplejerske er det jeg vil. Har i stedet forelsket mig total i lærer uddannelsen fra den ene dag til den anden og efter at have undersøgt alt hvad jeg kunne føles det bare mere og mere rigtigt.
Jeg kan først søge ind til sommer 2014 hvilket betyder at jeg skal fortsætte et år mere hvor jeg er hvilket selvfølgelig ikke er fedt. Derudover håber jeg jo på en graviditet snart og barsel hvilket nok betyder at jeg først kan søge ind sommer 2015 hvor jeg lige er blevet 24 og læreruddannelsen tager 4 år med mulighed for at vi måske ønsker en mere undervejs hvilket så vil resulterer i at jeg først er færdig når jeg er 28-29 år gammel.
Jeg føler at dette er meget sent at være færdig og klar til arbejdsmarkedet??
hvornår var i andre færdig som har taget en lign. uddannelse. her tænker jeg uni eller bachelor osv.???
Til sidst vil jeg sige at jeg er ikke mere kontrolfreak end at jeg godt ved at en plan er netop en plan og at livet kan ændre på meget men jeg holder nu stadig af at have en ide om hvad min fremtid skal bringe 
Beklager den lange smøre men er lidt lost.
Jeg er 23 år, og er lige startet på 2. år på HF idag.
Næste år håber jeg at komme ind på Århus Uni, hvor jeg skal læse i mindst 5 år.
Så ender jeg på 29 år.
Men så ender jeg så også med at få titlen cand.scient.
- Min forlovede, på 22 år, er startet på sit 3. år på HTX idag.
Han starter forhåbentlig også på Århus Uni, hvor han også skal læse i mindst 5 år.
Han ender så på 29 år og titlen cand.scient. eller cand.med. alt afhængig af hvad han nu vælger...
Og hold nu op hvor vi begge glæder os..
Det bliver virkelig nogle fede år, er vi sikre på. Og vi ender med en uddannelse og et arbejde som vi brænder for!
Og det betyder mere end alder for os 
Anmeld