Hvor gammel var / er du når du bliver / blev færdiguddannet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

Francisca

Silke91 skriver:

Endnu en gang søger jeg gode råd og erfaring.

Vidste ikke helt hvor jeg skulle ligge spørgsmålet så håber det ligger korrekt.

Sagen er den at jeg er en meget kontrolleret pige der planlægger alt i mit liv. Jeg er nu 22 år gammel. Bor i en dejlig lejlighed med manden i mit liv som jeg har været sammen med i 4 år og har lige klaret første år på sygeplejerske udd. PB begyndte for 3 måneder siden og vi håber selvfølgelig at de 2 streger snart finder vej til os. Og nu kommer vi så til det punkt hvor hele min planlægning er røget i vasken!!

Jeg er blevet meget i tvivl om sygeplejerske er det jeg vil. Har i stedet forelsket mig total i lærer uddannelsen fra den ene dag til den anden og efter at have undersøgt alt hvad jeg kunne føles det bare mere og mere rigtigt.

Jeg kan først søge ind til sommer 2014 hvilket betyder at jeg skal fortsætte et år mere hvor jeg er hvilket selvfølgelig ikke er fedt. Derudover håber jeg jo på en graviditet snart og barsel hvilket nok betyder at jeg først kan søge ind sommer 2015 hvor jeg lige er blevet 24 og læreruddannelsen tager 4 år med mulighed for at vi måske ønsker en mere undervejs hvilket så vil resulterer i at jeg først er færdig når jeg er 28-29 år gammel.
Jeg føler at dette er meget sent at være færdig og klar til arbejdsmarkedet??

hvornår var i andre færdig som har taget en lign. uddannelse. her tænker jeg uni eller bachelor osv.???

Til sidst vil jeg sige at jeg er ikke mere kontrolfreak end at jeg godt ved at en plan er netop en plan og at livet kan ændre på meget men jeg holder nu stadig af at have en ide om hvad min fremtid skal bringe

Beklager den lange smøre men er lidt lost.

Jeg var færdiguddanet frisør som 20årig fødte en måned efter idag er jeg lige blevet 22år min datter er 14 måneder og jeg arbejder som frisør i en salon  Planlægger pb til vinter så her har jeg også været målrettet og planlagt meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

NinaNymannMadsen

jeg vil hvis alt går efter planen være færdig om 4 år og så er jeg 27.

Anmeld

12. august 2013

Tip!

Jeg læser til pædagog og er færdig om 2 år, til den tid er jeg 28.. 

Jeg vil enormt gerne have en kandidat oveni, men vil først ud og arbejde et par år.. 

Jeg har læst hg, arbejdet, barsel, hf og så seminariet.. 

Anmeld

12. august 2013

DianaRJS

Silke91 skriver:

Sagen er den at jeg er en meget kontrolleret pige der planlægger alt i mit liv. Jeg er nu 22 år gammel. Bor i en dejlig lejlighed med manden i mit liv som jeg har været sammen med i 4 år og har lige klaret første år på sygeplejerske udd. PB begyndte for 3 måneder siden og vi håber selvfølgelig at de 2 streger snart finder vej til os. Og nu kommer vi så til det punkt hvor hele min planlægning er røget i vasken!!

Jeg er blevet meget i tvivl om sygeplejerske er det jeg vil. Har i stedet forelsket mig total i lærer uddannelsen fra den ene dag til den anden og efter at have undersøgt alt hvad jeg kunne føles det bare mere og mere rigtigt.

Jeg kan først søge ind til sommer 2014 hvilket betyder at jeg skal fortsætte et år mere hvor jeg er hvilket selvfølgelig ikke er fedt. Derudover håber jeg jo på en graviditet snart og barsel hvilket nok betyder at jeg først kan søge ind sommer 2015 hvor jeg lige er blevet 24 og læreruddannelsen tager 4 år med mulighed for at vi måske ønsker en mere undervejs hvilket så vil resulterer i at jeg først er færdig når jeg er 28-29 år gammel.

hvornår var i andre færdig som har taget en lign. uddannelse. her tænker jeg uni eller bachelor osv.???

Til sidst vil jeg sige at jeg er ikke mere kontrolfreak end at jeg godt ved at en plan er netop en plan og at livet kan ændre på meget men jeg holder nu stadig af at have en ide om hvad min fremtid skal bringe

jeg er igang med dyrelægeudd. går dog på barsel fra oktober, og har ca halvandet år tilbage, så er 26

Anmeld

12. august 2013

lycly

Jeg skulle have været færdig nu her og jeg er 22. Men er pt på barsel for anden gang under min uddannelse så jeg er først færdig lige inden jeg bliver 24.
Det synes jeg er sent fordi alle jeg gik i klasse med på handelsskolen jo er færdige nu her som 21-22 årig.

Men forstår godt din problematik omkring det, men synes egentlig ikke der er noget i vejen for at være færdigudlært som 28-29 årig. Du har et barn til den tid (forhåbentligt da hvid det er det I beslutter jer for:-) ) og en masse livserfaring. Og så tror jeg altså det er nemmere at være skolelærer når man er 28 end lige i starten/midt i 20'erne

Anmeld

12. august 2013

kesuh

Jeg var 21, da jeg var færdig og stod med svendebrevet som Klejnsmed, men nu er jeg igang med maskinmester(bachelor), så er jeg  ca 28 når jeg er færdig med den

Anmeld

12. august 2013

ette1987

Hvor sjovt! Sad lige og filosoferede over det samme Jeg har været vidt omkring.. Tog en HHX efter folkeskolen. Startede derefter direkte på læreruddannelsen, hvor jeg gik et år. Droppede ud, og arbejdede et år. Begyndte kort på sygeplejerske, men var slet ikke mindet til at gå i skole, så arbejdede igen et år, gik på barsel og startede op på pædagoguddannelsen. Den er jeg super glad for! 

Puh har prøvet lidt af hvert, og skal have vores andet barn til marts. Så bliver lige et år senere færdig. Dvs når jeg er knap 29. Men så er  jeg også klar til at arbejde

Anmeld

12. august 2013

Zelinasmor

Er færdig uddannet pædagog om 2,5 år. Så er jeg knap 25  Har taget 10 klasse og HF inden. Det tog jo også et par år. Synes 25 er en fin alder at være færdig uddannet. 

Anmeld

12. august 2013

Zelinasmor

Er færdig uddannet pædagog om 2,5 år. Så er jeg knap 25  Har taget 10 klasse og HF inden. Det tog jo også et par år. Synes 25 er en fin alder at være færdig uddannet. 

Anmeld

12. august 2013

Sitrani

Silke91 skriver:

jeg var 24, da jeg blev færdig som pædagog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.