Sagen er at jeg er gravid og ikke rigtigt ved endnu om jeg skal fortælle familien det eller ej - grunden er den samme; hvad nu hvis jeg mister.
Desuden kan vi heller ikke rigtig blive enige om hvem vi skal sige det til først... så
Hvor langt henne var du da du/I fortalte familien at du var gravid og hvordan prioterede I dem der skulle have det at vide?
Hejsa,
Jeg tror vi fortalte det til venner og familie omkring 13. uge. En uge efter nakkefoldsscanning. Havde mistet to gange før, så vi ville lige være sikre. Vi havde ikke fortalt nogen om de to første graviditeter.
Min kærestes farmor på 95 fik det at vide i uge 12 lige efter nakkefoldsscanningen.
Jeg har en god veninde som vidste det samme dag jeg testede positiv.. Og så et par af kærestens tætte venner vidste det også.
For mig er det meget privat at tale om graviditet med familie og venner. Der bliver pludselig stor fokus på ens krop. Alle kigger lige pludselig.. eller sådan føles det hvert fald.
Min kæreste havde brug for at tale med andre fyre, derfor var det fint for mig at han fortalte det til hans nære venner.
Min veninde har prøvet at miste mange gange og hun var god til at støtte mig og glæde sig på mine vegne og lytte.. Det er min kæreste skam også god til, men han er sikkert også glad for at være fri for alt for meget babysnak..
Farmoren fik det at vide først i familien. Det er noget min kæreste har ønsket. Han fortæller altid hende det først, hvis der sker noget stort i hans liv.. som eksempel da han havde mødt en meget sød pige fra Jylland 
..ja mig..
Ellers gik vi ikke så meget op i det med at prioritere hvem der får det først at vide.. Det var bare skønt at få det sagt og opleve hvor glade folk blev på vores vegne..
Tillykke med graviditen! 
D.
Anmeld