Hvornår fortalte I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.261 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. august 2013

Anonym trådstarter

Sagen er at jeg er gravid og ikke rigtigt ved endnu om jeg skal fortælle familien det eller ej - grunden er den samme; hvad nu hvis jeg mister.

Desuden kan vi heller ikke rigtig blive enige om hvem vi skal sige det til først... så

Hvor langt henne var du da du/I fortalte familien at du var gravid og hvordan prioterede I dem der skulle have det at vide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Menne

Anonym skriver:

Sagen er at jeg er gravid og ikke rigtigt ved endnu om jeg skal fortælle familien det eller ej - grunden er den samme; hvad nu hvis jeg mister.

Desuden kan vi heller ikke rigtig blive enige om hvem vi skal sige det til først... så

Hvor langt henne var du da du/I fortalte familien at du var gravid og hvordan prioterede I dem der skulle have det at vide?

Tidligt.. Kunne slet ikke vente. Familien fik det afvide kort efter vi fandt ud af det.. 5+.. 

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

Menne skriver:

Tidligt.. Kunne slet ikke vente. Familien fik det afvide kort efter vi fandt ud af det.. 5+.. 

min mand bliver også ved med at give små hint til familien, så jeg overvejer om vi ikke bare skal se at blive enige om hvem der skal vide det først og så få det fortalt inden han ikke kan tie stille længere. 

Anmeld

12. august 2013

Annemette07

Anonym skriver:

Vi fortalte det ugen efter vi fandt ud af jeg var gravid igen. Vi mistede i december hvor vi ellers havde besluttet at vente med at fortælle det til juleaften men vi nåede aldrig så langt.

Vi var begge virkelig kede af det og det var jo kun os der vidste det, men da vi kom hjem fra sygehuset ringede vi til vores forældre og fortalte at vi havde været gravide og at vi havde mistet det igen, og de kunne ikke rigtig forstå hele situationen så da vi blev gravide igen fortalte vi det hurtigt, da jeg kunne mærke på mig selv jeg var bange for at det skulle ske igen. Jeg var ulykkelig de to første dage for var så bange for at miste, men jeg var jo samtidig også virkelig lykkelig for at jeg blev gravid igen allerede i januar. Men jeg kunne mørke jeg havde brug for at dele det med nogen, i tilfælde af det skulle ske igen.

Min kæreste er ikke god til at snakke følelser, så derfor vidste jeg at jeg havde brug for at der var andre der vidste det så jeg kunne snakke med dem om det hvis det skete.

Det er virkelig vigtigt at have nogen at snakke det igennem med. Vores søskende fik det af vide da vi var ca 2 1/2 måned henne og vennerne fik det først af vide da jeg var 18+? Henne :-)

Anmeld

12. august 2013

Mum33

Anonym skriver:

I uge 6. Ca en uge efter vi selv fandt ud af det, for hvis vi mistede ville de alligevel havde fået det afvide, da jeg ville have brug for noget støtte. 

Anmeld

12. august 2013

mrhl

Anonym skriver:

En veninde fik det at vide allerede da jeg var ca 4 uger henne.Jeg fortalte det til mine tætteste veninder da jeg var ca. 8 uger henne.
Min kærestes familie gættede det også omkring 8 uger...

Min familie fik det først at vide da jeg var 14 uger henne og min kæreste fik først sagt det til alle hans venner da jeg var ca. 20 uger henne!

Mht. hvem der skal vide det først osv. så synes jeg det er vigtigt at man siger det til dem man har lyst til, og ikke til dem man tror forventer at være de første. F.eks var den veninde jeg sagde det allerførst til, en som jeg overhovedet ikke er ligeså tæt med eller kender ligeså godt som de andre. Men jeg vidste bare at hun ville reagere på den måde jeg havde brug for og derfor blev det altså hende der var den "første"...

Jeg ville gerne vente med at familie vidste det, så længe som muligt, fordi jeg ikke ønskede at dele en evt spontan abort med dem. Jeg var igennem en spontan abort hvor familien vidste det, og selvom om nogen synes det er rart, så vil jeg hellere holde det for mig selv og bearbejde det sammen med min kæreste... Men det er jo individuelt...

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld

12. august 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

fortalte det igår.. og var 5+5 ca.. men har nok tabt barnet idag..... :-s

ville bestemt vente til ca uge 12 en anden gang......

Anmeld

12. august 2013

FrkDitte

Hejsa,

Jeg tror vi fortalte det til venner og familie omkring 13. uge. En uge efter nakkefoldsscanning. Havde mistet to gange før, så vi ville lige være sikre. Vi havde ikke fortalt nogen om de to første graviditeter.

Min kærestes farmor på 95 fik det at vide i uge 12 lige efter nakkefoldsscanningen. 

Jeg har en god veninde som vidste det samme dag jeg testede positiv.. Og så et par af kærestens tætte venner vidste det også.

For mig er det meget privat at tale om graviditet med familie og venner. Der bliver pludselig stor fokus på ens krop. Alle kigger lige pludselig.. eller sådan føles det hvert fald. 

Min kæreste havde brug for at tale med andre fyre, derfor var det fint for mig at han fortalte det til hans nære venner.

Min veninde har prøvet at miste mange gange og hun var god til at støtte mig og glæde sig på mine vegne og lytte.. Det er min kæreste skam også god til, men han er sikkert også glad for at være fri for alt for meget babysnak.. 

Farmoren fik det at vide først i familien. Det er noget min kæreste har ønsket. Han fortæller altid hende det først, hvis der sker noget stort i hans liv.. som eksempel da han havde mødt en meget sød pige fra Jylland  ..ja mig..

Ellers gik vi ikke så meget op i det med at prioritere hvem der får det først at vide.. Det var bare skønt at få det sagt og opleve hvor glade folk blev på vores vegne.. 

Tillykke med graviditen! 

D.

Anmeld

12. august 2013

Mie89

Først og fremmest tillykke med graviditeten! 

Her fortalte vi det meget hurtigt til nærmeste venner og familien - allerede inden for en uge efter at testet viste positiv.. Jeg er meget tæt med min mor, så kunne slet ikke klare tanken om at jeg ikke måtte sige det til hende - og så skulle min kærestes forældre jo selvfølgelig også have nyheden Desuden ved de tætteste venner det også - og folk har det jo med at snakke, så mon ikke resten også ved det snart 

Min kæreste synes måske egentlig det havde været rart at vente til efter nakkefoldsscanningen, men jeg har det sådan at hvis jeg (7-9-13) mister barnet, bliver jeg jo ikke hverken mere eller mindre ked af det over at familie og venner ved det.. Det gør det måske endda lidt nemmere at de ved hvorfor jeg er ked af det, i stedet for at skulle fortælle situationen igen og igen .. 

Jeg er kun 5+4 idag, så det er meget tidligt nyheden er ude, men jeg er ovenud lykkelig for den voksende spire inde i maven, så jeg har absolut ikke lyst til at skulle skjule min lykke for andre 

Anmeld

12. august 2013

FrkZier

Anonym skriver:

12+6 fortalte det til de nærmeste og så da jeg var 16+ ish offentlig gjore vi det på face

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.