Baby i lejlighed på 53 kvm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

pcoramt

Hyacinth skriver:

Vi bor 2 voksne, 1 pige på 2 år, 1 dreng på 10 mdr. i en 2,5 vær. lejlighed på 51 kvm. På papiret har vi 69,5 kvm., men reelt er det kun 51 kvm. Pga. for- og bagtrappe. Dog flytter vi så snart vi har solgt vores lejlighed

Men! For at lette pladsmanglen lidt vi gjort følgende;

1) Vi har bygget vores egen dobbeltseng i soveværelset op i højden, sådan så vi har opbevaringsplads under sengen til brugt børnetøj, legetøj mv.

2) vi har kurve ovenpå klædeskabene, sådan så vi kan have toiletruller, skønhedsprodukter mv. i dem

3) Vi har støvsugeren i klædeskabet samt al overtøj - dog har vi også en knagerække i entreen

4) Vi har en væghængt skoskabs-ting i entreen

5) Vi har et klap-ud spisebord i stuen med tilhørende klapstole(og selvfølgelig to Tripp Trapp'ere til børnene

6) Vi har puslekommode med store skuffer i, så deri er tøjet til vores søn.

7) Vi har en siddebænk i et "indhak" bag det ene værelses dør med 3 skuffer i(=opbevaring) derudover har vi ovenover bænken også en væghængt skufferække(3 skuffer)

8) Vi har to sidde-puffer i stuen tilhørende vores sofaarrangement. I pufferne er der også masser af opbevaringsplads.

9) Vi har en sidde-taburet stående i bruse-indhakket på badeværelset, hvor der er plads til håndklæder.

10) Vi har opbevaringsplads ovenpå køkkenskabe

11) Vi har 2 væghængte vitriner til opbevaring af dvd'er, papir mv. i stuen(den ene hænger ovenover den anden)

12) På min datters værelse(læs: hendes kammer!) har vi legetøjet i opbevaringskasser på gulvet og bøger i væghængt mini-reol

13) Vi har hylder ovenover puslekommoden, hvor der er bleer, babycremer, sutter, klude mv.

14) Vi har væghængte hylder i køkkenet til kogebøger mv.

15) Vi har to væghængte (ikke dybe) skabe på badeværelset med plads til tandbørster og andet grej

16) Vi har to hjørne-badehylder til shampoo osv inde i "bruse-indhakket" på badeværelset

17) Vi har indbyggede hylder i væggen - i stuen og soveværelset

18) Vi har en hylde ovenover sengen i soveværelset

Det lyder rodet, men det er faktisk ret pænt og slet ikke så presset som det nok lyder

Håber jeg fik inspireret dig lidt

Årh Gud, og jeg brokker mig over vores 100 m2 til manden og jeg, to katte og de komne tvillinger. det lyder kreativt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Hyacinth

Årh Gud, og jeg brokker mig over vores 100 m2 til manden og jeg, to katte og de komne tvillinger. det lyder kreativt

Hæhæ! Jeg tror klart også, jeg er den i omgangskredsen der bor mest kreativt/praktisk i.f.t. kvadratmeterne
Åh 100 kvm - ja, man har vel lov til at drømme

Anmeld

12. august 2013

Hyacinth

FruOlsen skriver:

Wauw! Det lyder som om I virkelig har formået at bruge pladsen fornuftigt! Og tak for alle ideerne - der er helt sikkert noget jeg kan bruge Har du billeder du vil dele?

Jeg vedhæfter billeder nu

Håber ikke det bliver rodet, da jeg ikke er på computer..

Billede;

1) Skoskabs-ting i entreen

2) bænk i "indhak" foran værelse + ophængt skufferække

3) spiseplads i stuen - klap-ud bordet

4) indbyggede hylder i stuevæggen

5) væghængt vitrine ved spiseafdelingen

6) samme som billede 5

7) opbevarings-puf i stuen

8) samme som billede 7

9) min datters værelse med div. legetøjs-kasser

10) væghængt "bog-reol" på min datters værelse

11) et samlet overblik over min datters værelse

12) den ene brusehylde i "bruse-indhakket" på badeværelse

13) den anden brusehylde i modsatte side af bruseindhakket

14) opbevaringstaburet på badeværelse

15) selv-bygget seng med opbevaring under + hylde ovenover seng

16) samme som billede 15

17) puslekommode og hylder ovenover

18) samme som billede 17

19) væghængte skabe på badeværelse

20) væghængte hylder i køkken

21) opbevaringskurve ovenpå det ene klædeskab i sovevær.

22) div. opbevaring ovenpå det andet klædeskab i sovevær.

23) skoopbevaring(indbyggede hylder) i soveværelset bag døren

Håber jeg kunne inspirere dig lidt
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. august 2013

MorDk

Louise <3 Isabella skriver:

For at spare på gulvpladsen, kunne man have et væghængt puslebord

Ja eller også en pusleplade på tremmesengen og en mindre reol (evt smal en) til pusleting som han stå ved siden af

Anmeld

12. august 2013

pcoramt

Hyacinth skriver:

Hæhæ! Jeg tror klart også, jeg er den i omgangskredsen der bor mest kreativt/praktisk i.f.t. kvadratmeterne
Åh 100 kvm - ja, man har vel lov til at drømme

vi ville gerne have 150.. men det er bare ikke muligt lige nu :O

Anmeld

12. august 2013

Hyacinth

pcoramt skriver:

vi ville gerne have 150.. men det er bare ikke muligt lige nu :O

Hæhæ! Vi bor 2 voksne, 2 børn og to han-katte på 51 kvm. Men det er nu også ved at være hårdt! Selvom vi har indrettet os så godt vi nu kan, er det bare ikke nok plads til alle os

Men nu sælger vi også vores lejlighed. Det bliver dejligt a få noget større, men der er selvfølgelig også alle minderne i vores nuværende lejlighed, så det er også lidt vemodigt.

Anmeld

13. august 2013

pcoramt

Hyacinth skriver:

Hæhæ! Vi bor 2 voksne, 2 børn og to han-katte på 51 kvm. Men det er nu også ved at være hårdt! Selvom vi har indrettet os så godt vi nu kan, er det bare ikke nok plads til alle os

Men nu sælger vi også vores lejlighed. Det bliver dejligt a få noget større, men der er selvfølgelig også alle minderne i vores nuværende lejlighed, så det er også lidt vemodigt.

Jeg tror det er indretningen af vores lejlighed der gør at den virker mindre.. Børneværelset er super lille, der er lige plads til to tremmesenge og så det indbyggede skab.. Lejligheden er på 3 etager med stue i bunden (med udgang til have) så har bryggers og køkken på midter etagen og soveværelse, børneværelse og badeværelse på øverste etage.. Så der er lidt spild plads med trapper..  

det bliver da dejlig med noget større til jer selv og minder skal der jo nok komme nye af

Anmeld

13. august 2013

Hyacinth

Jeg tror det er indretningen af vores lejlighed der gør at den virker mindre.. Børneværelset er super lille, der er lige plads til to tremmesenge og så det indbyggede skab.. Lejligheden er på 3 etager med stue i bunden (med udgang til have) så har bryggers og køkken på midter etagen og soveværelse, børneværelse og badeværelse på øverste etage.. Så der er lidt spild plads med trapper..  

det bliver da dejlig med noget større til jer selv og minder skal der jo nok komme nye af

Det er sjovt, for det har jeg hørt før, fra andre med meget store lejligheder Vi får også at vide, at vores lejlighed virker større end den reelt er, men det var før vi fik børn, der blev sagt sådan haha..

Anmeld

13. august 2013

Loa

Hyacinth skriver:

Jeg vedhæfter billeder nu

Håber ikke det bliver rodet, da jeg ikke er på computer..

Billede;

1) Skoskabs-ting i entreen

2) bænk i "indhak" foran værelse + ophængt skufferække

3) spiseplads i stuen - klap-ud bordet

4) indbyggede hylder i stuevæggen

5) væghængt vitrine ved spiseafdelingen

6) samme som billede 5

7) opbevarings-puf i stuen

8) samme som billede 7

9) min datters værelse med div. legetøjs-kasser

10) væghængt "bog-reol" på min datters værelse

11) et samlet overblik over min datters værelse

12) den ene brusehylde i "bruse-indhakket" på badeværelse

13) den anden brusehylde i modsatte side af bruseindhakket

14) opbevaringstaburet på badeværelse

15) selv-bygget seng med opbevaring under + hylde ovenover seng

16) samme som billede 15

17) puslekommode og hylder ovenover

18) samme som billede 17

19) væghængte skabe på badeværelse

20) væghængte hylder i køkken

21) opbevaringskurve ovenpå det ene klædeskab i sovevær.

22) div. opbevaring ovenpå det andet klædeskab i sovevær.

23) skoopbevaring(indbyggede hylder) i soveværelset bag døren

Håber jeg kunne inspirere dig lidt

Hold da fest i har godt nok også måtte være kreative mht at få plads til det hele... Men er godt lykkedes

Anmeld

13. august 2013

Hyacinth

Loa skriver:

Hold da fest i har godt nok også måtte være kreative mht at få plads til det hele... Men er godt lykkedes

Haha, ja vi har opbevaring nærmest overalt ! Det er lidt kreativt og sjovt, synes de fleste, men det er jo de muligheder vi har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.