Det må fandme kunne lykkes :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2013

Leonora

Hyacinth skriver:

Vaner er svære at bryde nogle gange

Men jeg tror også det er ens egen indstilling, der kan arbejde imod. Hvis man tænker, at det er en "sur kur" man skal på, vil man miste motivationen - oftest inden for et kort tidsrum.

Det handler i bund og grund om, at man stadig under sig selv det gode - men med måde! Og evt. erstatter de lidt for søde/gode ting med noget der er lidt mere kaloriefattigt, men stadig kan erstatte trangen.

Man kan f.eks. spise en ostemad eller pålægschokolademad på noget groft brød i stedet for chips, chokolade, slik osv.

I.f.t. din idealvægt må du virkelig ikke sammenligne/stræbe efter din "ungdoms-vægt"! Det er oftest en helt anden fedtforbrænding man har, så snart man bare når 20'erne og desuden har man oftest lidt mere på sidebenene, når man har fået børn. Det behøver ikk være dårligt

Man skal selvfølgelig kigge på sig selv i spejlet(uden de der super kritiske bitch-briller, som mange kvinder desværre har) og gå efter helhedsbilledet og ikke tallet i sig selv(selvom man jo også skal kigge på sundheden)

Hvor høj er du, hvis jeg må spørge?

ikke være så hård ved dig selv!

Ja jeg ved at vejen er at tælle de kalorier.
Det er gået ret fint i week og det giver jo en go følelse.

Men så skal jeg kæmpe i morgen på jobbet.
Der er altid lækre sager og frisk brød.
Og jeg skal næsten tale højt til mig selv og spise en masse tyggegummi for ik at falde i.... Øv øv hader at jeg har rygrad som en regnorm

Jeg er 163 cm høj. Så min ideal vægt er ca 60 kg.
Jeg har sat et mål der hedder 63-64 kg. Det er ikke urealistisk og så må jeg se hvad jeg vil når jeg når dertil.

Det virker fjollet at 5-6 kg skal være så svært.
Har ikke været dernede siden jeg fødte min ældste datter :/.
Og jeg ville bare blive så meget mere glad.

Tak for dit svar
Knus Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

Leonora

ønskebarn74 skriver:

Jeg er vild med dukan diæten.. Tabte 7kg på 10 dage.. 

Held og lykke med det sødeste.. 

Vildt - sejt gjort
Kender ikke til den kur.
Er det noget med forbud af kulhydrater?
(Brød,pasta,kartofler osv)

Anmeld

11. august 2013

Lukas&Liam<3

Leonora skriver:

Ja jeg kender det så godt.
Men det er heller ikke sjovt og nemt at lave kost omlægning når man wr gravid.
Og du ved jo at du kan - så vent dog til du har født

Knus Louise

Det gør jeg også.
Kan kun med den rette viljestyrke, og den har jeg ikke had længe /:

Anmeld

11. august 2013

Hyacinth

Leonora skriver:

Ja jeg ved at vejen er at tælle de kalorier.
Det er gået ret fint i week og det giver jo en go følelse.

Men så skal jeg kæmpe i morgen på jobbet.
Der er altid lækre sager og frisk brød.
Og jeg skal næsten tale højt til mig selv og spise en masse tyggegummi for ik at falde i.... Øv øv hader at jeg har rygrad som en regnorm

Jeg er 163 cm høj. Så min ideal vægt er ca 60 kg.
Jeg har sat et mål der hedder 63-64 kg. Det er ikke urealistisk og så må jeg se hvad jeg vil når jeg når dertil.

Det virker fjollet at 5-6 kg skal være så svært.
Har ikke været dernede siden jeg fødte min ældste datter :/.
Og jeg ville bare blive så meget mere glad.

Tak for dit svar
Knus Louise

Altså jeg tæller ikke kalorier, men går efter Y-tallerken modellen - den er en ret nem måde, synes jeg

Det lyder fint med det vægtmål du har sat.
Det er nu ikke så mærkeligt, at de sidste 5-6 kg er sværest - det er ofte fordi kroppen ikke har brug for at tabe sig så meget mere og derfor holder lidt ekstra godt fast i det sidste.
Væk skal de nok komme, selvom de nok kan være sværere at komme til livs.

Prøv at fokusere på, at klappe dig selv på skulderen, når du holder "den rigtige kost" i stedet for at slå dig selv oveni hovedet, når det glipper lidt. Det sker for de fleste og de fleste har sikkert prøvet at føle sig fristet

Lav realistiske mål og beløn dig selv med andre goder, når du klarer det - f.eks. noget hvor du tager hånd om dig selv.

Det lyder måske som vrøvl i andres ører, men tallet er ikke der du vil finde glæde - den vil du finde i, at du hviler i dig selv og tror på, at selv når du måske mangler 5-6 kg, stadig er en super dejlig person med masser at byde verden
Har selv lidt af en alvorlig anoreksi(selvfølgelig ikke helt at sammenligne) og kan fortælle, at selv da jeg vejede under 40 kg, var det ikke dér, at jeg egentlig var gladere. Men jeg kan nu godt forstå, at de fleste har et gyldent tal, hvor de af erfaring ved, at dér har de det godt med sig selv.

Kram til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.