Autostol, hvilken anbefaler du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2013

Lenats31

De kemiske stoffer er desuden flammehæmmere. Autostolsproducenten var Graco. Deres Belogic ramte det røde felt. 2000 + timer med næsen og munden på stoffet sker ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

Hjaltesmor

**Ønskebabyen skriver:

Vi er så småt gået i tænkeboks, mht. hvilken autostol vi skal ud og investere i, til bettemanden.

Umiddelbart tænker jeg det skal være en Römer eller en Maxi Cosi. Nok fordi det er dem jeg har hørt mest om.

Hvilken vil du anbefale, og hvorfor??
Kan det ikke passe at det er Römer baby safe plus der har vundet bedst i test??

Det skal være den autostol der hedder 0-13 kg

Jeg vil ikke anbefale en autostol til en baby, for det er så længe siden, jeg har haft sådan en, så der er sikkert sket meget.

Blot vil jeg lige tippe dig om at gå på biblioteket, finde Tænks blad, slå op på titelbladet og find bibliotekets brugernavn og adgangskode til Tænk. Så kan du i hvert fald læse Tænks tanker om autostole og se deres tests.

Vær bare lidt grundigere end blot at læse "Bedst i Test". Tænk vægter fx brugervejledninger meget højt i deres tests. Hvis den fx kun er på engelsk dumper autostolen alene på det. Det er jo ret ligegyldigt, hvis man læser flydende engelsk. Så læs hvad de skriver - ikke kun konklusionen.

Anmeld

19. august 2013

**Ønskebabyen

Lenats31 skriver:

Ved godt du ikke spørger mig, men tillader mig at svare. 

Det er noget som bla FDM ikke tager med i deres resultater, fordi at selv dem hvor værdierne er i det røde felt og altså for høje, så er indholdet af det alligevel ufatteligt lavt. Et af autostolsfirmaerbe undersøgte det og fandt ud af at ungerne skulle sidde med næsen helt nede i stoffet og slikke på det samtidig i over 2000 timer for at der var en lille risiko med det. . Man kan jo så spørge om hvad det egenligt er værd - især hvis barnet dør i et uheld. 

Helt okay du skriver

Men det lyder da super det du skriver, med at det ikke "betyder noget" Så er jeg lidt mere rolig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.