Autostol, hvilken anbefaler du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Autostol.dk skriver:

Det har sikkert været Recaro Young Profi Plus -  http://www.autostol.dk/model/recaro-young-profi-plus/

Der er nemlig rigtig mange, der oplever, at den bliver for lille.

Det gør man normalt ikke med Maxi-cosi, Römer eller Cybex.

Lige præcis 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Autostol.dk

An&Jo skriver:

Ved du måske noget om hvordan det går med at få lov forslaget igennem med at sensualist sidde bagudvendt til 4 års alderen?? Synes ikke jeg kan finde noget på Google lige nu, ihvertfald ikke noget opdateret..

Og er det ikke allerede sådan at de SKAL sidde sådan til de er halvandet år?? Og ikke bare 9mdr 9kg og kunne holde hovedet selv..

Hej,

Nej det er der ikke noget på vej om. Det eneste er de 15 mdr. Udgangspunktet var 3-4år, men det endte med 15 mdr.

Jeg har faktisk haft et indlæg på vej i et stykke tid, men aldrig blevet færdig med det. Ser lige om jeg kan nå det i denne uge (går lidt i dybden med de nye regler).

Men kan oplyse, at det IKKE er et lovkrav, at sidde bagudvendt de første 15 mdr. Producenterne kan bare ikke få godkendt stole, som ikke kan anvendes bagudvendt i 15 mdr. Men alle de nuværende stole på markedet må godt bruges. De regner med, at der gå 4-5+ år før du kun kan købe/må bruge de kommende stole, som anvendes bagudvendt i 15 mdr.

Anmeld

12. august 2013

**Ønskebabyen

Silas&Mille skriver:

Vi havde en Maxi Cosi 0-13kg og den har vi været RIGTIG glade for.

Har den faktisk tilsalg

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151584809252569&set=oa.502679793143353&type=1&theater

Okay. Jamen det kunne da godt være det var sådan en vi skulle ud og kigge på så.

Jeg ønsker desværre at købe den fra ny, men tak for tilbuddet

Anmeld

12. august 2013

Lykke:)

**Ønskebabyen skriver:

Vi er så småt gået i tænkeboks, mht. hvilken autostol vi skal ud og investere i, til bettemanden.

Umiddelbart tænker jeg det skal være en Römer eller en Maxi Cosi. Nok fordi det er dem jeg har hørt mest om.

Hvilken vil du anbefale, og hvorfor??
Kan det ikke passe at det er Römer baby safe plus der har vundet bedst i test??

Det skal være den autostol der hedder 0-13 kg

Vi har lige købt en Nuna, en autostol de anbefalede os i vores BabySam Rigtig fin, og den kostede 1400 (mener jeg) Den passer isofixbase med en Maxi Cosi

Anmeld

12. august 2013

DianaRJS

**Ønskebabyen skriver:

Vi er så småt gået i tænkeboks, mht. hvilken autostol vi skal ud og investere i, til bettemanden.

Umiddelbart tænker jeg det skal være en Römer eller en Maxi Cosi. Nok fordi det er dem jeg har hørt mest om.

Hvilken vil du anbefale, og hvorfor??
Kan det ikke passe at det er Römer baby safe plus der har vundet bedst i test??

Det skal være den autostol der hedder 0-13 kg

vi har en römer som er brugt til 2 dejlige prinser og den er stadig som ny, og stadig godkendt så jeg anbefaler helt sikkert römer, udover det har vi lige købt en römer mere da jeg jo venter tvillinger.... kan faktisk ikke lige huske hvad den hedder, men et eller andet med felix tilsidst ihvertfald  hukommelse som en si... det er mig

Anmeld

17. august 2013

Lenats31

Værd at nævne at de nuværerende babystolen efterhånden bliver vippet af markedet. De vil formentlig være væk omkring år 2018

Anmeld

17. august 2013

Lenats31

Der findes nogle modeller 

som kan anvendes fra fødslen til 3-4år begge veje

Anmeld

17. august 2013

Jibbe

Vi er også maxi cosi mennesker. Har både brugt pebble og pearl til nu 2 børn og det kan kun anbefales!

Anmeld

18. august 2013

**Ønskebabyen

Autostol.dk skriver:

Der er to stole, som har klaret sig lige godt i 0-13 kg testen  http://www.autostol.dk/test-af-autostole/#0-15

Jeg vil ikke vælge den fra Römer, da en del oplever, at hovedet på barnet kommer til at "hænge" når barnet falder i søvn. Det kan dog afhjælpes lidt med en kile, som medføgler stolen, men det er ikke 100% optimalt.

Jeg vil faktisk anbefale dig en Maxi Cosi Pebble med family fix base - den er blandt de bedste og den har en super soveposition, hvor barnet næsten kommer helt ned at ligge. Derudover kan den sættes næsten helt op (til når barnet bliver større) så det bedre kan se. Vi brugte den faktisk til sønnen var 14½ mdr!

Når i så skal vælge 9-18 kg. stol kan i nemlig bruge basen til en Maxi Cosi Pearl, som er den bedst testet stol med 5-punktssele i 9-18 kg. gruppen.

Har du flere spørgsmål skal du bare sige til.

Har lige et spørgsmål

Min storesøster nævnte lige at jeg skulle undersøge mht stoffet i begge autostole, om hvorvidt de indeholder Phthalater eller parabener.. Kender du noget til det?

Min søster købte nemlig et Maxi Cosi til hendes store datter hvor de efterfølgende fandt ud af at stoffet indeholde ret meget af ovenstående, og det ønsker jeg ikke at risikere.

Anmeld

18. august 2013

Lenats31

Har lige et spørgsmål

Min storesøster nævnte lige at jeg skulle undersøge mht stoffet i begge autostole, om hvorvidt de indeholder Phthalater eller parabener.. Kender du noget til det?

Min søster købte nemlig et Maxi Cosi til hendes store datter hvor de efterfølgende fandt ud af at stoffet indeholde ret meget af ovenstående, og det ønsker jeg ikke at risikere.

Ved godt du ikke spørger mig, men tillader mig at svare. 

Det er noget som bla FDM ikke tager med i deres resultater, fordi at selv dem hvor værdierne er i det røde felt og altså for høje, så er indholdet af det alligevel ufatteligt lavt. Et af autostolsfirmaerbe undersøgte det og fandt ud af at ungerne skulle sidde med næsen helt nede i stoffet og slikke på det samtidig i over 2000 timer for at der var en lille risiko med det. . Man kan jo så spørge om hvad det egenligt er værd - især hvis barnet dør i et uheld. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.