Sutter, what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Var jeres barn kræsen for sutten?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.770 visninger
24 svar
2 synes godt om
9. august 2013

NovemberBaby2013

Hello Ladies!

Jeg er gået lidt i 'sutte' krig.. Har undersøgt en del om hvor skadelige sutter er, hvilke mærker der er bedst osv. Men nu tænkte jeg lige på, hvor mange af jer, har børn, som var kræsne for sutten? -Altså som kun vil have den runde f.eks? Hvor mange af jer kunne bare stikke en sut i munden på jeres barn, og så blev den accepteret? Hvor mange har måtte prøve sig frem? .
Skriv gerne hvilken type sut jeres barn bruger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Svenne

Barn nr. 1 (nu tre år) ville kun tage i mod natursutten fra Chicco (som er ret grim!). Vi prøvede os frem.

Barn nr. 2 (fire måneder) bruger MAM. Men han har heller ikke fået noget valg. Vi blev ved med at give ham den til han vænnede sig til den. Så måskr nr. 1 også havde gjort det, hvis vi havde været lidt mere vedholdende dengang

Anmeld

9. august 2013

Nea85

DecemberBaby2013 skriver:

Hello Ladies!

Jeg er gået lidt i 'sutte' krig.. Har undersøgt en del om hvor skadelige sutter er, hvilke mærker der er bedst osv. Men nu tænkte jeg lige på, hvor mange af jer, har børn, som var kræsne for sutten? -Altså som kun vil have den runde f.eks? Hvor mange af jer kunne bare stikke en sut i munden på jeres barn, og så blev den accepteret? Hvor mange har måtte prøve sig frem? .

Vores datter tog den første, vi tilbød hende
Vi havde købt tre forskellige slags, men de to andre blev givet væk. Vi har senere hen prøvet at give hende en rund sut i stedet for den anatomiske, men hun blev ved med at gå og dreje den, fordi den flade side manglede

Anmeld

9. august 2013

Dorthe1986

Jeg havde fra start "bestemt" mig for mam-sutterne da de virker Meat ergonomiske, hvis man kan kalde dem det ;-) så da vi startede med sut var det jo så den eneste slags vi havde i huset, men heldigvis tog han den med det samme :-)

Anmeld

9. august 2013

Michelle88

Da vi kom hjem fra sygehuset efter 5 dage, prøvede vi med en flad sut dem som MAM giver med i gratis pakkerne, men det ville hun ikke. Vi blev så indlagt igen efter 3 dage, der gav sygeplejersken hende en af de runde sutter som de har, og den tog hun imod med det samme og sov. Så siden har vi kun kunne bruge de runde Bamse sutter..

Anmeld

9. august 2013

Mettefpigen

Lukas ville kun tage imod den her slags sut.... De andre spyttede han ud med det samme.......
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. august 2013

MorTilDenDejligste

Hello Ladies!

her ville vores søn kun tage imod mam sutter, det er først efter han er blevet et år han gider have ander slags i munde i max 5 min. mam er hans yndlings 

Anmeld

9. august 2013

CaWi

Hello Ladies!

Vores bruger sutter fra MAM.
Det var den vi tilbød fra start af. Da han var et par uger gammel have han vænnet sig rigtig til sutten og kunne holde den inde i længere tid af gangen

Anmeld

9. august 2013

M (:

Hello Ladies!

Min søn ville IKKE have MAM-sutten, men kun den runde "billig"-sut man kan købe i ethvert supermarked.

Vi blev anbefalet de runde på neo, da disse eftersigende gør det nemmere for barnet at få en god sutteteknik ifht. amning.

De flade sutter (som f.eks. MAM) gør, at barnet sutter meget yderligt, hvor de runde stikker langt tilbage i munden og stimulerer i ganen. Sidstnævnte er mest hensigtsmæsigt i fht. amning.

Anmeld

9. august 2013

M (:

Michelle88 skriver:

Da vi kom hjem fra sygehuset efter 5 dage, prøvede vi med en flad sut dem som MAM giver med i gratis pakkerne, men det ville hun ikke. Vi blev så indlagt igen efter 3 dage, der gav sygeplejersken hende en af de runde sutter som de har, og den tog hun imod med det samme og sov. Så siden har vi kun kunne bruge de runde Bamse sutter..

Vi havde nøjagtig samme erfaring som jer, med den forskel at vi prøvede MAM-sutten på sygehuset (neo) efter 4 dage, og den afviste han blankt. Da han efterfølgende fik den runde sut (udleveret af personalet) accepterede han den med det samme og har brugt den uden problemer siden (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.