hva kan ungerne nu.. runde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2009

Loggidut

Kors hvor er de bare dygtige jeres børn...

her sker også en masse, men det fedeste er dog at snakken køre på højeste gear, der øves virkelig voldsomt på nye længere og sjovere sætninger.

Så har man også lært at man tisser på wcét, eller at man bør tisse på wcét, dog er vi stadig på det plan hvor hun ber om at komme op at sidde, og når  hun så sidder der, skal man bare tørre numse, så har man ordnet det...hun har stadig ikke fundet ud af at man rent faktisk skal tisse, så det må blive det næste trin på vejen.

Det er altså mega svært at sige hvad hun kan, for hun kan faktisk det meste, og forstår absolut alt. Hun kan fortælle jokes, på hendes plan altså, ja det lyder underligt, men ikke desto mindre er det sandt.
Hun siger: Mor dover (mor sover) nej svarer jeg så, mor sover ikke. Hun siger. Jo mor dover, shhhhhhhh. Og jeg siger nej igen, når så hun fortsætter, så griner hun så voldsomt at man næsten ikke kan høre hvad hun i grunden siger, men sjovt mener hun det er, og hun kan mærke hun kan få en reaktion fra mig af. Så alt i alt er det nok det man kalder en pratical joke.

Nå men som sagt kan hun det meste, om ikke andet ville hun i hvertfald gerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2009

Helle30

Sofie måler 83,5 cm og hun vejer 13,4 kg. Hun kan gentage de fleste ord, og hun siger nogle få "sætninger" f.eks: mismiau sover, søster skaha mad, bus og bamse sover (yndlingssovekammeraterne). hej hej morfar og mormor + flere ting, jeg ikke lige kan huske.
Hun kan selv klatre op ad stigen til hendes legetårn (men ikke ned). Hun lukker alle døre og tørrer op, hvis hun spilder noget - det går en del af Louises sutteklude så til vask på.

I går smeltede jeg helt. Vi har høstet vores græsfrø, og nu ligger det til tørring over et anlæg i laden. Niels Var i gang med at feje noget spildt frø sammen, da Sofie tog sin lille kost og sagde: ælpe far, hvorefter hun gav sig til at feje som ham.
Arhmen - jeg synes bare, hun kan så meget. Det er svært lige at få det hele med.
Men potten: Den skal bare ikke nærme sig hendes åsyn. I går sparkede hun den hele vejen gennem vores badeværelse i ét hug - og vores badeværelse er altså temmelig langt. Og så råbte hun NEJ! - Nå, vi prøver igen om et par dage.

- Helle

Anmeld

17. juli 2009

Siber

Johanna kan alt (i følge hende selv - jeg gør, jeg gør, jeg gør) hun er bare blevet så meget 2 år. Kan selv vil selv gør selv!

Hun snakker som et vandfald, det er konstant og hele tiden (og dem har jeg så to af) hun siger Johanna 2 år, mor 2 år, far 2 år og Alma 4 år. Hun siger nogen gange så lange sætninger at det kokser lidt for hende. Det er ikke alle ord der er korekt udtalt, også er der meget der er på norsk!

Hun vil rigtig gerne sidde på wc, men der sker ikke det vilde. Dog siger hun basch (lort) når hun har lavet pøller og når hun har tisset i bleen!
Hun forsøger også selv at tage tøj på, smørre madder osv.

Hun mener selv at hun skal bestemme det hele, også er det mor mor mor mor (jeg ved ikke om det er fordi far har været væk en del her på det sidste, men det er pænt anstrengende! Så den kamp har vi også lige nu!

Jeg ved ikke hvor meget hun vejer men skyder på 12-13 kg og længden kender jeg hellere ikke. Hun bruger str 86 i tøj

Hun har lige fundet ud af at man kan viske i øret, og der er rigtig morsomt!
Her hjemme kalder vi hende for copycat, for hun gør/siger alt hvad Alma gør!

Knus Siber og Johanna

Anmeld

18. juli 2009

birgittemarie

Loggidut skriver:

Kors hvor er de bare dygtige jeres børn...

her sker også en masse, men det fedeste er dog at snakken køre på højeste gear, der øves virkelig voldsomt på nye længere og sjovere sætninger.

Så har man også lært at man tisser på wcét, eller at man bør tisse på wcét, dog er vi stadig på det plan hvor hun ber om at komme op at sidde, og når  hun så sidder der, skal man bare tørre numse, så har man ordnet det...hun har stadig ikke fundet ud af at man rent faktisk skal tisse, så det må blive det næste trin på vejen.

Det er altså mega svært at sige hvad hun kan, for hun kan faktisk det meste, og forstår absolut alt. Hun kan fortælle jokes, på hendes plan altså, ja det lyder underligt, men ikke desto mindre er det sandt.
Hun siger: Mor dover (mor sover) nej svarer jeg så, mor sover ikke. Hun siger. Jo mor dover, shhhhhhhh. Og jeg siger nej igen, når så hun fortsætter, så griner hun så voldsomt at man næsten ikke kan høre hvad hun i grunden siger, men sjovt mener hun det er, og hun kan mærke hun kan få en reaktion fra mig af. Så alt i alt er det nok det man kalder en pratical joke.

Nå men som sagt kan hun det meste, om ikke andet ville hun i hvertfald gerne.

Hahahahaha

Det er da begavet, det der!

Anmeld

18. juli 2009

birgittemarie

Det er altså god læsning, hvad alle jeres små dygtige poder kan nu.

NM kan også alt, synes vi. Hun snakker meget og siger mange meget korrekte ord, så man bliver helt forskrækket over den lille stemme.
Hun siger feks. Holger (min fars hund) med meget bestemt skolelærerinde stemme.
Ellers kommer der nye ord hver dag for tiden, så jeg har næsten opgivet at følge med. Det eneste jeg lige kan huske nu, er plekter (den dims, man spiller på guitar med), fordi jeg synes, det var ekstra sjovt, at hun lige vidste, hvad sådan en hed og ikke mindst, at hun kunne sige det.

Hun har lavet stort på potten et par gange af egen fri vilje, fordi hun rendte rundt uden ble og pludselig sad hun altså der og sagde TIIS.
Det uden-ble-sommer halløj, synes virkelig at sætte skred i færdig med ble projektet.

Hun er meget hjælpsom og går for øjeblikket rundt og pakker flyttekasser med os, mens hun siger 'pakke.' Hun har hjulpet mig med glassene og pakket dem ind i avispapir og lagt dem i flyttekasser og i går talte hun og Michael om at pakke hendes bamser og han sagde til sig selv, at det nok var smart at lægge dem i en pose. Så gik hun og kom straks tilbage med en lille bærepose, (som jeg forøvrigt havde håber, hun ikke vidste, hvor var...) viste den til sin far og sagde "Den er go'" og begyndte så at putte bamser i den.

Hun leger meget udenfor og kan godt lide at lege sine egne små lege. For tiden piller hun æg, som er store sten, hun finder og putter i tallerkener med vand og så sidder hun og siger "pille æg."

Nårh ja og så vejer hun 13,4 kilo og er 86 sm. lang.

Ellers er hun generelt i rigtig godt humør for tiden og griner meget.

Anmeld

18. juli 2009

ivfmarie

Åhh BM.. sikke dog en dejlig levende beskrivelse at den lille snut ... Jeg sidder lige med et bredt smil (og ganske hemmeligt ville jeg ønske at Malte bare havde haalvdelen af den ro...suuuk)

Marie - hvis drneg lige har lært at sige spasser (og det var fordi jeg kaldte ham det!!  )

Anmeld

18. juli 2009

linemus

ivfmarie skriver:

Åhh BM.. sikke dog en dejlig levende beskrivelse at den lille snut ... Jeg sidder lige med et bredt smil (og ganske hemmeligt ville jeg ønske at Malte bare havde haalvdelen af den ro...suuuk)

Marie - hvis drneg lige har lært at sige spasser (og det var fordi jeg kaldte ham det!!  )

LOL!!!!!! 

Anmeld

18. juli 2009

birgittemarie

ivfmarie skriver:

Tusind, tusind tak

Og jeg synes, det er flot, at Malte kan sige spasser, din kyniker.

Anmeld

19. juli 2009

Kaufie

ivfmarie skriver:

Haha Marie - ja, de fanger dén slags ord lynendes hyrtigt!!

William siger tit "roli, roli, roli...." eller "veeeeeeeeeeennnnnnt iiiaaaam (vent William)"

Anmeld

19. juli 2009

Helle30

ivfmarie skriver:

Harhhar, ja man skal sgi passe på. Forleden kom jeg til at "børste tænder" på min bil, da jeg satte i bakgear, mens den langsomt trillede frem. ARHH IDIOT - udbrød jeg til mig selv.. Der gik 1/2 sekund, så kom det omme fra den bagudvendte: ARHH IDIOT! - Fuldstændig rent.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.