Nu kan man jo følge Danielles udvikling i min db, men ok.
Længe siden jeg har målt hende, venter på 2 års undersøgelsen ved lægen, men ved fra udflugter her i ferien at hun er lige under 90 cm. For der var en forlystelse hun blev afvist ved og det var millimeter det drejede sig om. Hun vejer ca. 13,5 kg. Mange kommenterer at hun er høj af sin alder, men nu kan jeg se i nogen af de foregående indlæg at det da ikke er helt unormalt. Vi bruger godt nok str. 3 år i tøj, simpelthen fordi hun vokser ud af sine bukser, det er hendes ben der er meget lange.
Hun var sen til at snakke, men nu vælter det ud, stort set nye ord hverdag, endda svære ord som youghurt, storesøster mm. Hun laver ikke rigtig sætninger endnu, men sætter 2 ord sammen, far sover, mor sur mm.
Hun har længe vist interrese for både potte og wc og har lavet både stort og småt derpå. Men det svinger meget fra dag til dag om hun gider øve, så det er helt på hendes opfordring ingen pres.
Igår bad hun for første gang selv om at komme i seng, og der var ingen vrøvl, fortrydelse selv om det var tidligt på aftenen. Men tilgengæld vågnende hun tidligt idag. Nu må vi så se hvordan det går med at blive liggende når hun får juniorsengen på lørdag. Men det er som med alt andet en vane og et spørgsmål om at sætte sig i respekt og sige sådan er det. I dagplejen sover hun på en madras på gulvet og der bliver hun liggende uden vrøvl og i en af gæsteplejerne foregår det endda i legerummet hvor det kunne være fristende at rejse sig og lege men nej. Så når de kan, kan vi også.
Hun kan cykle på 3 hjuler, naboen har en, og det har været en pine at holde hendes skjult men nu får hun den på lørdag hvor vi fejrer hende.
Anmeld