Rsa skriver:
Sanders mor
Noget at det jeg har lært som forælder er, at man ikke kan klare alt selv, ligemeget hvorend man gerne vil.
I en hverdag med børn, især børn med handicap, fylder børnene og familielivet det hele.
Her er det enormt vigtigt at man husker sig selv, husker at give tid til at gøre noget godt for sig selv.
Jeg er selv uddannet pædagog og har selv arbejdet som aflaster for en familie med en autistisk dreng. Jeg har oplevet hvor hård hverdagen kan være, når strukturen brydes og jeg har også set hvor godt det gjorde, de to dage om ugen, hvor jeg tog over for familens autistiske dreng.
Forstår godt, at det kan føles som en fallit erklæring, da aflastning kan tolkes som, at man ikke magter sit eget barn.
Men aflastning er for mig at se, et frirum hvor familien kan rette opmærksomheden mod hinanden og samle ernegi. Og derrfor vil jeg også stærkt opfordre dig til, at søge aflastning.
Ved ikke om I i forvejen har aflastning i hjemmet? Ellers kunne det også være en mulighed 
Vh.
Hvor var det velformuleret
Det er netop derfor vi har valgt aflastning 1 weekend om måneden.
Vi har en dreng der netop har fået diagnosen ADHD i svære grad og en lillesøster der også skal i udredning for det samme.
Vi elsker at være sammen med vores børn og har i den grad indrettet vores liv efter 2 børn med specielle behov. Selvom vi har et fantastisk netværk af familie, klare vi os altid selv. Vi er yderst sjælden ude for det kan vores børn ikke klare. Bottom line er, at vi som forældre, ægtepar mand og kone ALDRIG har tid til bare OS. Vi bliver simpelthen nødt til at have en pause, hvor vi kan lade op og finde hinanden igen uden at blive afbrudt af børn mm.
Det har faktisk været i samarbejde med kommunen, psyk., pædagog og familie, som har fået overbevist os, at det var en fantastisk mulighed (IKKE et nederlag!!!!) Vi har så spurgt vores søns pædagog om hun og hendes familie kunne tænke sig at være aflastnings familie for vores dreng og dét ville de mægtigt gerne (de har alle en svaghed for vores dreng
)
Det var bestemt ikke let at sige ja til muligheden om aflastning, for vi så det også som en svaghed... men det er jo slet ikke sådan det hænger sammen...heldigvis
Vi er begyndt at lære at se og tage imod muligheder og tilbud fordi alle vil os det bedste 
Kh