Er der andre der har aflastning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2010

Rsa

Sanders mor

Noget at det jeg har lært som forælder er, at man ikke kan klare alt selv, ligemeget hvorend man gerne vil.

I en hverdag med børn, især børn med handicap, fylder børnene og familielivet det hele.

Her er det enormt vigtigt at man husker sig selv, husker at give tid til at gøre noget godt for sig selv.

Jeg er selv uddannet pædagog og har selv arbejdet som aflaster for en familie med en autistisk dreng. Jeg har oplevet hvor hård hverdagen kan være, når strukturen brydes og jeg har også set hvor godt det gjorde, de to dage om ugen, hvor jeg tog over for familens autistiske dreng.

Forstår godt, at det kan føles som en fallit erklæring, da aflastning kan tolkes som, at man ikke magter sit eget barn.

Men aflastning er for mig at se, et frirum hvor familien kan rette opmærksomheden mod hinanden og samle ernegi. Og derrfor vil jeg også stærkt opfordre dig til, at søge aflastning.

Ved ikke om I i forvejen har aflastning i hjemmet? Ellers kunne det også være en mulighed

Vh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

Honningblomst

Rsa skriver:

Sanders mor

Noget at det jeg har lært som forælder er, at man ikke kan klare alt selv, ligemeget hvorend man gerne vil.

I en hverdag med børn, især børn med handicap, fylder børnene og familielivet det hele.

Her er det enormt vigtigt at man husker sig selv, husker at give tid til at gøre noget godt for sig selv.

Jeg er selv uddannet pædagog og har selv arbejdet som aflaster for en familie med en autistisk dreng. Jeg har oplevet hvor hård hverdagen kan være, når strukturen brydes og jeg har også set hvor godt det gjorde, de to dage om ugen, hvor jeg tog over for familens autistiske dreng.

Forstår godt, at det kan føles som en fallit erklæring, da aflastning kan tolkes som, at man ikke magter sit eget barn.