Fortsætter babys rytme efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Laulund87

Her synes jeg egentlig det hænger sammen

I maven var hun helt stille om natten, godt gang i den om dagen, men med nogle lange lure. Sådan var/er hun også udenfor maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Clisolka

Her synes jeg at jeg havde en rytme med Bella - som fortsatte da hun blev født  Selv hendes tider da hun hikkede i min mave fortsatte, det var lidt sjovt. 

Nu venter jeg en lillebror og han er dobbelt så aktiv som storesøster, så jeg er lidt spændt på at se hans rytme  Som det står til nu, så får han i hvert fald ikke mange lure i løbet af dagen 

Anmeld

5. august 2013

Albertsen92

Hvis min piges rytme i maven fortsætter, vil hun sove 23 timer i døgnet. Hun er stort set ikke vågen i løbet af en dag, og når hun er, er det kun i ca 2 minutter...

Anmeld

5. august 2013

Disarobi

DianaRJS skriver:

de siger faktisk at den rytme man selv har når man venter sig er den rytme man giver videre til sit barn altså self ikke helt præcis..

men min store dreng var jeg arbejdsløs og gik bare hjemme, så mine senge tider var lort, vi fik en skrige unge der ikke ville sove før 1-2 stykker om natten, og helst gerne til middag ;P

nr 2 havde vi jo den ældste så der gik vi selv i seng kl 22, og stod op igen kl 5, han sov fra kl 23 og til kl 6

men det kan være lige så tilfældigt som det kan være at det faktisk passer

Okay, det er jo også lidt det jeg oplever nu jeg kan sagtens vågne 05.30 og så er der bare helt stille, først når min mand vågner og vi står op kommer der liv i baby.. Lidt sjovt at det passede med begge dine

Anmeld

5. august 2013

Disarobi

Laulund87 skriver:

Her synes jeg egentlig det hænger sammen

I maven var hun helt stille om natten, godt gang i den om dagen, men med nogle lange lure. Sådan var/er hun også udenfor maven

Okay... Tak for svar

Anmeld

5. august 2013

Disarobi

Babymor2010 skriver:

Her synes jeg at jeg havde en rytme med Bella - som fortsatte da hun blev født  Selv hendes tider da hun hikkede i min mave fortsatte, det var lidt sjovt. 

Nu venter jeg en lillebror og han er dobbelt så aktiv som storesøster, så jeg er lidt spændt på at se hans rytme  Som det står til nu, så får han i hvert fald ikke mange lure i løbet af dagen 

Dobbelt så aktiv? Holder det stik lyder det som dobbelt så meget at se til for mor tak for svar

Anmeld

5. august 2013

Disarobi

Albertsen92 skriver:

Hvis min piges rytme i maven fortsætter, vil hun sove 23 timer i døgnet. Hun er stort set ikke vågen i løbet af en dag, og når hun er, er det kun i ca 2 minutter...

Hold da op, kan du godt lade være ned at bekymre dig når du mærker hende så lidt i løbet af dagen? Har det altid været sådan? Men ja, det lyder som om I venter jer en sovetryne

Anmeld

5. august 2013

Albertsen92

Bihsberg skriver:

Hold da op, kan du godt lade være ned at bekymre dig når du mærker hende så lidt i løbet af dagen? Har det altid været sådan? Men ja, det lyder som om I venter jer en sovetryne

Hun har aldrig været særlig aktiv, heller ikke på scanninger. Der har hun ligget stille, lavet lidt små bevægelser og leget med navlesnor (og det kan jeg jo ikke mærke), så hun er nok vågen noget mere bare uden jeg mærker det. Men hun er ikke så vild

Men hun er blevet lidt mindre aktiv de sidste uger, men tror bare hun har mindre plads, og så er det jo meget varmt for tiden.

Tror bare hun er en lidt stille pige, bare jeg mærker hende hver dag, er jeg rimelig rolig. Men dog også lidt bekymret, men de kloge siger jo at man bare skal mærke dem hver dag

Anmeld

5. august 2013

Disarobi

Albertsen92 skriver:

Hun har aldrig været særlig aktiv, heller ikke på scanninger. Der har hun ligget stille, lavet lidt små bevægelser og leget med navlesnor (og det kan jeg jo ikke mærke), så hun er nok vågen noget mere bare uden jeg mærker det. Men hun er ikke så vild

Men hun er blevet lidt mindre aktiv de sidste uger, men tror bare hun har mindre plads, og så er det jo meget varmt for tiden.

Tror bare hun er en lidt stille pige, bare jeg mærker hende hver dag, er jeg rimelig rolig. Men dog også lidt bekymret, men de kloge siger jo at man bare skal mærke dem hver dag

Okay, jamen hvis hun altid har været sådan, så er det jo bare sådan det er. En lille forsigtig pige, måske hvor langt er du?

Anmeld

5. august 2013

FrkZier

Bihsberg skriver:

Hejsa,
Min mand opfordrede mig til at spørge herinde da alle I mødre nok kan hjælpe med svar. Vi har snakket lidt om hvorvidt man på forhånd kan vide om man får en lille vågen og aktiv bebs, eller om man får sig en lille sovetryne? Vi venter os en dreng, og han er MEGET aktiv... De sidste mange uger har han fulgt samme mønster, som er 5-6 dage med konstant aktivitet, der går ikke én time i løbet af dagen, hvir jeg ikke mærker ham. Omkring kl 22-23 bliver der ro og mærker kun ganske lidt til ham om natten indtil jeg står op og begynder at snakke med manden kl 07.. På 6./7. dagen har han så en rigtig stille dag hvor der er kan gå mange timer imellem kolbøtterne! Ud fra det, forestiller vi os at vi får en lille dreng som er meget vågen og aktiv, der powernapper indtil han så kommer i underskud og indhenter det hele ved at sove rigtig meget! Jeg har to nevøer der selv har levet efter det princip, og synes bare det er pudsigt at vi allerede nu kan mærke en rytme hos baby. Nogle der har haft en virkelig aktiv baby i maven som så alligevel viste sig at være en sovetryne efter fødslen, eller omvendt? Kan man i virkeligheden slet ikke gøre sig nogle forestillinger om deres personlighed, fordi alt alligevel bliver anderledes når først de er ude?

hmm.. tror umiddelbart ikke man kan sætte det sådan op - men ved det ikke med sikkerhed.

men herhjemme har det nu alligevel passet meget fint, da jeg var gravid var Isaak MEGET aktiv heeeeeele tiden - nu hvor jeg har født, er han fortsat MEEEEEGET aktiv all day'n'night

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.