Hejsa,
Min mand opfordrede mig til at spørge herinde da alle I mødre nok kan hjælpe med svar. Vi har snakket lidt om hvorvidt man på forhånd kan vide om man får en lille vågen og aktiv bebs, eller om man får sig en lille sovetryne? Vi venter os en dreng, og han er MEGET aktiv... De sidste mange uger har han fulgt samme mønster, som er 5-6 dage med konstant aktivitet, der går ikke én time i løbet af dagen, hvir jeg ikke mærker ham. Omkring kl 22-23 bliver der ro og mærker kun ganske lidt til ham om natten indtil jeg står op og begynder at snakke med manden kl 07.. På 6./7. dagen har han så en rigtig stille dag hvor der er kan gå mange timer imellem kolbøtterne! Ud fra det, forestiller vi os at vi får en lille dreng som er meget vågen og aktiv, der powernapper indtil han så kommer i underskud og indhenter det hele ved at sove rigtig meget! Jeg har to nevøer der selv har levet efter det princip, og synes bare det er pudsigt at vi allerede nu kan mærke en rytme hos baby. Nogle der har haft en virkelig aktiv baby i maven som så alligevel viste sig at være en sovetryne efter fødslen, eller omvendt? Kan man i virkeligheden slet ikke gøre sig nogle forestillinger om deres personlighed, fordi alt alligevel bliver anderledes når først de er ude?
Anmeld