Var du bange under fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

Jenny12

Jeg var bange da jeg gik fra at have udvidelsesveer til presseveer - Overgangsfase må det være

Der blev jeg rigtig bange, dødsangst og ked af det. Det hele gik også så stærkt, min krop og mit sind kunne ikke følge med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Aagaard

Nej, ikke som sådan bange - men jeg kom efter 5-6 timer i aktiv fødsel (og 8-9 timer med veer inden) til et punkt hvor NU ville jeg ikke mere! Jeg ville SOVE og så kunne den lille alien godt blive der inde indtil jeg havde sovet.

Opgivende - står der i min journal

Anmeld

1. august 2013

Victoriasmor88

Jeg var bange og meget omgivendE. Besvimede lige inden pressefasen, udelukkende at smerte og angst

Anmeld

1. august 2013

maria_wlt

Min søn var PKS pga han lå med numsen nedad - fravalgte at de prøvede at vende ham da jeg ikke magtede mere - Havde fået en fosterreduktion i uge 20. 

- Var slet ikke nervøs ved KS

Min datter's fødsel tog 26 timer - Fik alt hvad der hed smertestillende - Kom ud med armen over hovedet - Taget med kop - Og mor fik en 3 grads bristning

- Var ikke nervøs eller bange på noget tidspunkt. 

OUH HAR NOGEN DEJLIGE JORDMØDRE!!!!!

Anmeld

1. august 2013

Ciss

Kunne ikke forestille mig, at veerne nogen gang ville slutte undervejs med nr 1, men jeg var ikke direkte bange. Føltes, som jeg havde kontrol, selvom jeg såvidt bare kunne nå at trække vejret en gang, før næste ve var der. Havde jordens roligste og mest forstående jordmor!

Anden gang: Ikke bange men absolut utryg ved det hele. Var stort set alene med en jordmorelev som svarede på andre ting end det, jeg spurgte om, og som jeg slet ikke havde kemi med. Endte hektisk, da hun mente, jeg bare havde 8 cm åbning, men jeg mærkede jo, at ungen kom, så det skreg jeg til hende. Nej-nej, siger hun, og forsøger at lægge mine ben sammen. Så opdagede hun vel, hvad som skete, og så blev der ellers ringet efter hjælp, men ingenting var jo klart, ingen forklæder, hansker eller noget, så der var nok en del, som skulle vaskes bagefter. 1,5 pressveer var alt, som trængtes denne gang. Anden gang var absolut værre end første gang, for jeg følte mig så utrolig alene og var nervøs for ikke at blive forstået og for ikke at klare det.

Begge gange: 3 timer fra første ve til fødsel. Anden gang var jeg fysisk afkræftet og ude af form. Det gør det vel heller ikke bedre.

Anmeld

1. august 2013

Bshizzle

Jeg var mere bange for min mand ikke dukkede op i tide 

Jeg nåede lige at komme ind på sygehuset med min Svigerinde og hendes Baby.. 

Hvor jeg meget hurtigt fik veer.. 

45 min efter havde jeg født! 

- Min mand nåede at komme 15 min før..

men jeg nåede ikke at få min Svigerinde+baby OG Svigermor ud af stuen! 

Så de så pænt på 

(Barn nr 2). 

Barn nr 1 var jeg en del nervøs.. Men det var første gang og fødslen gik hurtigt (3 timer). 

Anmeld

1. august 2013

FrkZier

MbN skriver:

Hej

Jeg er jordemoder og ved at lave research til en bog.

Jeg vil meget gerne høre fra dig, hvis du har lyst til at fortælle mig lidt om din fødsel især hvis du følte dig bange undervejs i fødslen.

Interviewet tager ca 30 min og jeg ringer dig op på et aftalt tidspunkt.

Skriv til mig på piahern@live.dk

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Varme hilsner fra jordemoder

Pia Hern

jeg var ikke bare bange.. jeg var fucking panikangst!

Anmeld

1. august 2013

Lone Jakobsen

efter en meget hård fødsel nr. 2 var jeg rimelig panisk for fødsel nr. 3.

jeg nåede også til et punkt hvor jeg nær havde født hjemme i stuen. der var jeg meget skræmt. ikke fordi jeg var så tæt på fødslen, men fordi jeg var på toilettet og pludselig opdagede en del blod. det gjorde mig meget bange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.