Hvordan får/bevarer man motivationen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2013

Masig

Kloster skriver:

Tillykke... Du er jo allerede igang :-) Lyder som en fin plan. Kan da lige anbefale dig at finde et nybegynderprogram på iForm. 0-5 km på 12 uger. Det virker. Er skånsomt og man opbygger kroppen på den rigtige måde.

Sådan et har jeg forsøgt mig med engang, det gik ikke rigtigt, så prøver den anden strategi denne gang og ser om det virker bedre... Jeg har lige downloaded Endomondo app'en.... Og var ude for lidt siden på de tre km... Var faktisk lidt sjovt at se skridt, tid, afstand, kalorier og det hele.... Så går der nok lidt sport i det, så håber det kan være med til at hjælpe motivationen på vej 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

EnGodMor

Jeg kigger på mine børn, og siger til mig selv at de skal have en  mor med en pæn krop. 

Og så er det som om det sparker mig igang igen, hvis det halter lidt.

Anmeld

28. juli 2013

Masig

EnGodMor skriver:

Jeg kigger på mine børn, og siger til mig selv at de skal have en  mor med en pæn krop. 

Og så er det som om det sparker mig igang igen, hvis det halter lidt.

Hmm det hjælper vist ikke rigtigt her.... Jeg kan jo sagtens være med til at lege og tumle og alt det.... Udseendet er egentlig mest for min egen skyld, mit eget selvværd....

Anmeld

28. juli 2013

EnGodMor

Masig skriver:

Hmm det hjælper vist ikke rigtigt her.... Jeg kan jo sagtens være med til at lege og tumle og alt det.... Udseendet er egentlig mest for min egen skyld, mit eget selvværd....

Hvad med en træningspartner?

Anmeld

28. juli 2013

Juliekp

Masig skriver:

Ja NU skal det altså være.... Jeg skal simpelthen i gang med noget motion/træning... Jeg vejer ca 5 kg for meget efter fødslen for et år siden og min mave, lår og baller er det rene blæver.... Der skal simpelthen ske noget nu, føler mig virkelig grim og ulækker....

MEN mit problem er at jeg har rygrad som en regnorm.... Viljestyrken er stort set ikke-eksisterende.... Jeg kan godt lide tanken om at være sund og i form, men jeg kan bare aldrig holde den livsstil i mere end max to uger...

hvad gør I andre når I mister motivationen og bare ikke kan komme videre?? Synes det er så træls at jeg ikke lige kan komme ud af døren på en løbetur 3-4 gange om ugen... Det tager jo i princippet ingen tid, men jeg er bare for doven og absolut ikke motiveret for det, men bliver jo bare tykkere og tykkere 

Nu skal jeg ikke tabe mig, langt fra, men skal holde min krop ved lige Og nogle dage kan det godt være svært at komme afsted, men så tænker jeg på den følelse jeg får efter træning og hvor godt jeg har det med mig selv og min krop efter og så er det lige pludselig intet problem at komme afsted.

Det her lyder nok lidt ego og dumt, men jeg kan på ingen måde undvære de blikke jeg får fra de muskel mænd der er i fitness haha... Dét er en motivation i sig selv! 

Anmeld

28. juli 2013

Masig

EnGodMor skriver:

Hvad med en træningspartner?

Havde overvejet det, men kender ikke nogen som er i ligeså dårlig form som mig, så er vist lidt pinligt hehe...

Anmeld

28. juli 2013

Kloster

Masig skriver:

brugbrugebruge

Sådan et har jeg forsøgt mig med engang, det gik ikke rigtigt, så prøver den anden strategi denne gang og ser om det virker bedre... Jeg har lige downloaded Endomondo app'en.... Og var ude for lidt siden på de tre km... Var faktisk lidt sjovt at se skridt, tid, afstand, kalorier og det hele.... Så går der nok lidt sport i det, så håber det kan være med til at hjælpe motivationen på vej 

Jeg bruger også Endomondo. Den er også god for mig :-)

Anmeld

28. juli 2013

Masig

Juliekp skriver:

Nu skal jeg ikke tabe mig, langt fra, men skal holde min krop ved lige Og nogle dage kan det godt være svært at komme afsted, men så tænker jeg på den følelse jeg får efter træning og hvor godt jeg har det med mig selv og min krop efter og så er det lige pludselig intet problem at komme afsted.

Det her lyder nok lidt ego og dumt, men jeg kan på ingen måde undvære de blikke jeg får fra de muskel mænd der er i fitness haha... Dét er en motivation i sig selv! 

Det lyder da ikke dumt, vi vil jo alle gerne have den slags blikke fra mænd 

Jeg kan også godt lide følelsen efter træning, medmindre jeg har presset mig selv for hårdt, men hader følelsen af selve træningen... Kan simpelthen ikke lide at træne 

Anmeld

28. juli 2013

Juliekp

Masig skriver:

Det lyder da ikke dumt, vi vil jo alle gerne have den slags blikke fra mænd 

Jeg kan også godt lide følelsen efter træning, medmindre jeg har presset mig selv for hårdt, men hader følelsen af selve træningen... Kan simpelthen ikke lide at træne 

Det er ihvertfald noget der giver selvtilliden et ordentlig bust!

Hvis du ikke kan lide at træne, forstår jeg godt det er svært for dig at komme afsted. Du skal bare lige igang og i form, så bliver træningen lige pludselig sjov  

Jeg hadede også at træne i starten, fordi jeg ingen gang kunne løbe 2 minutter på løbebåndet 10/kmt eller løfte en håndvægt op og ned på sølle 2 kg... Men jeg ELSKER at træne nu hvor jeg er kommet i form og dagens højdepunkt er den 1 1/2 time jeg er i fitness.

Anmeld

28. juli 2013

Masig

Kloster skriver:

Jeg bruger også Endomondo. Den er også god for mig :-)

Håber den kan sætte lidt gang i det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.