brystbetændelse/mælkeknuder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

Dulgretz

Månsson skriver:

Vi fik jo lille Viktor her den 11 og han er en sulten dreng men ik så sulten da jeg også overproducere endnu..

Jeg har fået en meget slem omg. brystbetændelse med matasmer og kom i behandling som egentlig har virket godt i 4dage men i nat/morges var den gal igen, kæmpe knuder, feber, øm uber alles og hva der ellers tilhøre.. Jeg er jo stadig i behandling så forstår ik det kommer igen og er efterhånden ved at gå til af udmattelse og smerter..

Har i kloge amme damer ik en masse fifs, måske de er afprøvet men er efterhånden ved at være desperat

Nu har jeg ikke haft brystbetændelse, kun knuder, men det kan nu godt gøre ondt nok.. Det der har virket her er varmt omslag 5-10min inden amning og så læg barnet til og malk ud mens du ammer, så hjælper din søn dig med at tømme brystet rigtig godt..! Her er knuderne i hvert fald forsvundet efter Max 3 amninger på den måde.. Du kan også få kæresten til at hjælpe med at malke ud, da det godt kan være lidt besværligt når man samtidig skal styre bebsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Malk ud, malk ud, malk ud! og kontakt lægen. Det kunne være kombineret med svamp i brystet som også gør helt afsindigt ondt.  Man kan ikke nødvendigvis se svampen på vorten.

Held og lykke søde

Det er heldigvis væk nu.. Knuderned sad bare så langt inde at jeg ik ku nå dem og pga jeg allerede nu har overproduktion som "går ud over" Viktor måtte jeg ik malke for meget ud da der bare ville komme mere tynd mælk sagde min sp. Så det blev blokamning og masser af varme

Anmeld

7. august 2013

L&V

Risen skriver:

Står i selv samme situation. Første gang kunne jeg selv malke den ud, men min sidder såm dybt inde at jeg ikke kan komme til.. Fik pincillin af vagtlægen igår håber meget snart på resultat.. Ellers har jeg hørt at varme omslag inden amningen skulle være godt..

Præcis det der os var mit problem, ku ik nå ind til de sidste knuder men de er mere elker mindre væk nu. De genere i hvert fald ik mere..

Håber snart det virker for dig

Anmeld

7. august 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Jeg fik det 2 gange og var lige ved at få det en 3. gang også. 

- Her hjalp penicilin, varmt bad og min medela brystpumpe. 

Puha så har du ski da os været ramt

Anmeld

7. august 2013

L&V

Dulgretz skriver:

Nu har jeg ikke haft brystbetændelse, kun knuder, men det kan nu godt gøre ondt nok.. Det der har virket her er varmt omslag 5-10min inden amning og så læg barnet til og malk ud mens du ammer, så hjælper din søn dig med at tømme brystet rigtig godt..! Her er knuderne i hvert fald forsvundet efter Max 3 amninger på den måde.. Du kan også få kæresten til at hjælpe med at malke ud, da det godt kan være lidt besværligt når man samtidig skal styre bebsen

Tak for svar Det er heldigvis væk.. Fik manden til at massere knuderne så godt han ku. han ku bedre komme til og det hjalp ret godt

Anmeld

7. august 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Puha så har du ski da os været ramt

Ja, jeg kunne fodre tvillinger  

Anmeld

7. august 2013

L&V

LilleChelle skriver:

ø

Ja, jeg kunne fodre tvillinger  

Døjer os meget med overproduktion som giver bettemanden av i maven

Anmeld

7. august 2013

Dulgretz

Månsson skriver:

Tak for svar Det er heldigvis væk.. Fik manden til at massere knuderne så godt han ku. han ku bedre komme til og det hjalp ret godt

Kunne godt se det var lidt et gammelt spørgsmål, men ville nu lige give tippet videre alligevel, da det bare har hjulpet så godt her men godt at det er ovre igen.. Det er simpelthen så smertefuldt!

Anmeld

7. august 2013

L&V

Dulgretz skriver:

Kunne godt se det var lidt et gammelt spørgsmål, men ville nu lige give tippet videre alligevel, da det bare har hjulpet så godt her men godt at det er ovre igen.. Det er simpelthen så smertefuldt!

Ja det er frygteligt.. Puha man bliver godt nok skidt

Anmeld

7. august 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Døjer os meget med overproduktion som giver bettemanden av i maven

Øv - vi har heldigvis ikke haft problemer med ondt i maven  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.