hekran skriver:
Jeg bliver nødt til at høre, om der er nogen af jer, der har erfaring med at blive sat i gang før tid grundet svære væskeophobninger.
Jeg er 37+4 og døjer meget med vand i kroppen. Så meget, at det gør ondt at gå på mine ben. Jeg kan ikke mærke mine fingre og jeg kan ikke genkende mig selv om morgenen, når jeg kigger i spejlet. Mine øjenlåg går simpelthen ud i ét fra øjenbrynet og jeg har fået 'Anni-læber'. Ahmen, jeg er en skønhed.
I går lagde jeg mig på sofaen med benene oppe i halvanden time og det hjalp på benene, men kun i 30 min. Så var de lige så store som udgangspunktet.
Hvis jeg kunne ligge resten af min graviditet, ville jeg overleve, men den mulighed har jeg jo ikke. Vi har tre andre børn på 2, 4 og 5 og indtil videre har der været sommerferie i 4 uger. Det har været en hård, omend hyggelig omgang. Det er meget svært at være til stede for dem med mine begrænsninger p.t.
Denne uge har jeg taget to kilo på. Jeg har dog et fint/lavt blodtryk (100/50), så der er ikke tale om svangerskabsforgiftning, kun ødemer. Lillebassen er allerede blevet skønnet til 3300 gr, så det er en fin størrelse.
Kan man blive sat i gang, tror I? Kender I til noget der er blevet sat i gang på grund af vand i kroppen?
Jeg blev sat i gang 38+3 pga. overbelastning og begyndende sf.
Jeg havde højt blodtryk 140/90, taget 40 kg på(ca. 20-25 kg væske alene), og protein i urinen, havde flimren for øjnene og til sidst i graviditeten tog jeg 3 kg på fra den ene dag til den anden.
Det var på baggrund af alt dette, at jeg blev sat i gang.
Men det var en læge der besluttede det og ikke jm.
Det kommer an på, hvor belastet de synes du er, om det er ved at blive farligt, om barnet er klar osv.
Min datter var en stor pige tager i betragtning af føde-uge(vejede 3660 g ved fødslen 38+4)
Men jeg kan sagtens forstå dig - det er virkelig ikke sjovt med væske i den størrelsesorden!
Desværre erfarede jeg, at det tog tid før jeg var sluppet for væsken.
Men væk går det jo

Pøj pøj