Må ikke gå på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2013

Lenats31

Det er ikke kun overenskomsten der sikrer det. Du kan finde det på kommunernes hjemmesider også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

SjeBets

I dag har alle fædre - med eller uden overenskomst - ret til to ugers fædreorlov på dagpenge efter fødslen. sakset fra denne artikel

http://www.avisen.dk/maend-snyder-sig-selv-for-mange-uger-paa-barsel_150938.aspx

Anmeld

27. juli 2013

Benjamins'mor

Babiesontheway skriver:

Hvor står det? Har du et link? Mente ikke at de regler gælder når man ikke arbejder under en overenskomst

Kan desværre ikke lige finde linket. Men det jeg fandt igår var at ALLE mænd har ret til sine 14 dages barsel, overenskomst eller ej, men at det var alt efter hvilken overenskomst det var om det var med løn eller ej.

Anmeld

27. juli 2013

Carina:-)

Babiesontheway skriver:

Hvor står det? Har du et link? Mente ikke at de regler gælder når man ikke arbejder under en overenskomst

ALLE har ret til barsel overenskomst eller ej.

Overenskomst KAN betyde at man har ret til fuld løn ( det har man også hvis det står i ens kontrakt selv om firmaet ikke har overenskosmt)

Men altså alle har ret til barsel ,men om det er med fuld løn eller dp er op til den kontrakt man har.

Og nej har ikke kigget efter link,men er selv arbejdsgiver så det er noget jeg ved med sikkerhed 

Anmeld

27. juli 2013

Carina:-)

Benjamins'mor skriver:

Kan desværre ikke lige finde linket. Men det jeg fandt igår var at ALLE mænd har ret til sine 14 dages barsel, overenskomst eller ej, men at det var alt efter hvilken overenskomst det var om det var med løn eller ej.

Netop 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.