Må ikke gå på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2013

hesøth

Anonym skriver:

Ja jeg ved godt men har chefen ret til at råbe af ham når han siger han vil på barsel ?

Han havde sagt til dem for 4 mdr siden at han vil gå på barsel om 8 mdr. Og der havde de sagt det ku være en mulighed men de sku lige snakke om det .

Og nu bliver de rasende over og siger de ikke ka undvære ham og har ikke råd til at ansætte en anden

Han har RET til barsel i 2 uger med løn!

Firmaet kan sikkert få refunderet dagpengesatsen alligevel, hvis de gider søge om det.

Men tag fat i fagforeningen, hvis han har en sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja jeg ved godt men har chefen ret til at råbe af ham når han siger han vil på barsel ?

Han havde sagt til dem for 4 mdr siden at han vil gå på barsel om 8 mdr. Og der havde de sagt det ku være en mulighed men de sku lige snakke om det .

Og nu bliver de rasende over og siger de ikke ka undvære ham og har ikke råd til at ansætte en anden

det er en rettighed og det står i lovgivningen... håber din mand har en fagforening, for så skal han bare bede dem om at ordne det for ham.

Anmeld

26. juli 2013

Frk.S

Anonym skriver:

Jamen altså, om han har ret til at råbe kan man diskutere. Eftersom din mand er i sin gode ret til den barsel (og HAR varslet det i ordentlig tid) så synes jeg da det er meget usympatisk at begynde at råbe. Om man ligefrem kan sige at han ikke har ret til at råbe (det kan man vel ikke hindre nogen i).

Men han har ikke ret til at modsætte sig den barsel din mand gerne vil holde!!!

Anmeld

26. juli 2013

Morigen

Anonym skriver:

Firmaet betaler vel til en barselsfond, som giver et tilskud til firmaet. 

Det er en lad holdning firmaet har, for så burde folk jo heller ikke kunne holde ferie I det firma. 

Brug jeres fagforening i den her sag, de er der for at hjælpe jer 

Anmeld

26. juli 2013

Anonym trådstarter

Morigen skriver:

Firmaet betaler vel til en barselsfond, som giver et tilskud til firmaet. 

Det er en lad holdning firmaet har, for så burde folk jo heller ikke kunne holde ferie I det firma. 

Brug jeres fagforening i den her sag, de er der for at hjælpe jer 

Ja præcis . De er ikke med i overenskomst tror derfor

Anmeld

26. juli 2013

Benjamins'mor

Uanset om de er med i en overenskomst eller ej, så har en mand ret til sine 14 dages barsel.

At de ikke har råd til at ansætte en under din mands barsel, det er jo, undskyld mig, sådan set ikke din mands problem. Så må det firma da have nogen seriøse økonomiske problemer.

Anmeld

27. juli 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Nej det har han ikke ret til, det er også derfor jeg siger at han skal kontakte fagforeningen.

Anmeld

27. juli 2013

Lenats31

Anonym skriver:

Hold da kaje for en snøvlet begrundelse. 

Når folk skaber sig på den måde overfor andre, så ligger der efter min erfaring ofte noget andet til grund også. i dette tilfædle er det så at de ikke har råd til en vikar i 14 dage. EJ HVOR ER DET LAVT siger jeg bare. det er sølle 14 dage det drejer sig om Jeg forstår simpelthen ikke hvordan de kan få problemer med at betale en virkar i 14 dage.

Anmeld

27. juli 2013

Babiesontheway

Benjamins'mor skriver:

Uanset om de er med i en overenskomst eller ej, så har en mand ret til sine 14 dages barsel.

At de ikke har råd til at ansætte en under din mands barsel, det er jo, undskyld mig, sådan set ikke din mands problem. Så må det firma da have nogen seriøse økonomiske problemer.

Hvor står det? Har du et link? Mente ikke at de regler gælder når man ikke arbejder under en overenskomst

Anmeld

27. juli 2013

SjeBets

jeg er ret sikker på at alle nye færdre har ret til de 2 uger om de er under overenskomst eller ej, men det er så forskelligt om det er med løn eller ej, det vil stå i en overenskomst eller ens ansættelseskontrakt, hvis det er noget man har handlet ind.

http://www.dm.dk/LoenOgAnsaettelse/Barsel.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.