Må ikke gå på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.302 visninger
24 svar
15 synes godt om
26. juli 2013

Anonym trådstarter

Må en chef sige at manden ikke må gå på 14 dages barsel?

Og at han slet ikk har ret til at gå på barsel når han vil være sammen med sin nyfødte og tilbringe tid og hjælpe sin kone. ?

Min mands chef er gået amok og råbt af ham til et barsels møde i dag

Må de overhovedet det ? Kun fordi han vil gå på barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Og at han slet ikk har ret til at gå på barsel når han vil være sammen med sin nyfødte og tilbringe tid og hjælpe sin kone. ?

han er i sin fulde ret til barsel. han skal gå til fagforening 100% for det er bare ikke ok

Anmeld

26. juli 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Så absolut ikke - farmand har ret til 14 dages barsel.

Anmeld

26. juli 2013

Isabella_mor

er det meningen at den skal ligge under "mistet et barn" eller er det en fejl... ??

Anmeld

26. juli 2013

FrkZier

Isabella_mor skriver:

er det meningen at den skal ligge under "mistet et barn" eller er det en fejl... ??

ja tænkte jeg også.

situationen er vel forskellig alt efter om der er et barn

Anmeld

26. juli 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Ups nej det er fejl

Anmeld

26. juli 2013

Frk.S

Din mand skal gå til sin fagforening. For NEJ, det må hans chef IKKE! Din mand har ret til barsel. Se nedenstående:

Moderen har ret til fravær 14 uger efter fødslen.

Faderen har ret til fravær 2 sammenhængende uger efter fødslen eller modtagelsen af barnet i hjemmet. Såfremt arbejdsgiveren er indforstået, kan de to uger holdes senere inden for de første 14 uger efter fødslen.

14 uger efter fødslen, har forældrene ret til samlet 32 ugers forældreorlov med dagpenge. Faderen kan påbegynde forældreorloven inden udløbet af de 14 uger.

Samlet set har et forældrepar ret til 52 ugers orlov med dagpenge, hvoraf 2 uger særligt er til faderen og 18 uger som udgangspunkt er til moderen.

De resterende 32 uger kan deles mellem forældrene.

Anmeld

26. juli 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ups nej det er fejl

ok.. jeg rykker den til en anden kategori

Anmeld

26. juli 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

ok.. jeg rykker den til en anden kategori

Okay tak

Anmeld

26. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Din mand skal gå til sin fagforening. For NEJ, det må hans chef IKKE! Din mand har ret til barsel. Se nedenstående:

Moderen har ret til fravær 14 uger efter fødslen.

Faderen har ret til fravær 2 sammenhængende uger efter fødslen eller modtagelsen af barnet i hjemmet. Såfremt arbejdsgiveren er indforstået, kan de to uger holdes senere inden for de første 14 uger efter fødslen.

14 uger efter fødslen, har forældrene ret til samlet 32 ugers forældreorlov med dagpenge. Faderen kan påbegynde forældreorloven inden udløbet af de 14 uger.

Samlet set har et forældrepar ret til 52 ugers orlov med dagpenge, hvoraf 2 uger særligt er til faderen og 18 uger som udgangspunkt er til moderen.

De resterende 32 uger kan deles mellem forældrene.

Ja jeg ved godt men har chefen ret til at råbe af ham når han siger han vil på barsel ?

Han havde sagt til dem for 4 mdr siden at han vil gå på barsel om 8 mdr. Og der havde de sagt det ku være en mulighed men de sku lige snakke om det .

Og nu bliver de rasende over og siger de ikke ka undvære ham og har ikke råd til at ansætte en anden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.