Til dagplejere - både private og kommunale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2013

Fru Hansen

Anonym skriver:

Nej den har jeg ikke. Men skal jeg da vist skaffe.

har et barn der ikke kan tåle banan så det vil jeg helst undgå. Det skal siges at jeg også helst undgår kiks men en gang i mellem får de det sammen med frugt. Ellers er det knæk brød. Men det har det ene barn jo så svært ved at tygge. Men overvejer nu en skive rugbrød og noget frugt. Deter ikke det at rive det. Det er okay. Men hun stiller krav om at det skal være noget bestemt jeg køber for det kan barnet bedst lide og bedst tygge. Men det skal jo også smage på andet. Og lære at tygge. Og hvis de ikke prøver det af derhjemme så skal jeg jo gære det.

nogle gange er det forældrene skal passe lige så vel som børnene. Jeg ville nok bare imødekomme hendes krav med mindre det ligefrem kræver at du skal flyve til tyskland og hente særlige grøntsager

Køb lidt af det hun beder om og så server det som en del af et samlet hele.
Et eftermiddagsmåltid hos mig kan se nogenlunde sådan ud:
Grøn peber i strimler, vindruer, skrællede æblebåde, tørrede abrikos, brød med naturel smøreost. Her vil det jo ikke betyde ngoet om hun kom med lidt indput. Ellers spil lidt dum og spør i hvilken butik hun har set det hun gerne vil have serveret henne? med lidt held så indkøber hun det til dig
Når du nu er privat kan du jo mod et mindre nedslag i prisen indføre at forældrene selv tager et enkelt stykke frugt eller grønt med hver dag. Så har du imødekommet moderen og selv sat hende på arbejde. forhåbentlig er det win-win for jer begge. Hun føler at hendes behov bliver set og du slipper for at indkøbe sær-kost.

Er du ny som dagplejer? Du vil opleve at det nogle gange er forældrene der giver de største udfordringer i jobbet. Dels fordi nogle forældre er store egoister på deres børns vegne og dels fordi vi som dagplejere ofte er mange forældres første kontakt med institutionslivet. De ved ikke hvordan "man" gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

Fru Hansen

Nej den har jeg ikke. Men skal jeg da vist skaffe.

har et barn der ikke kan tåle banan så det vil jeg helst undgå. Det skal siges at jeg også helst undgår kiks men en gang i mellem får de det sammen med frugt. Ellers er det knæk brød. Men det har det ene barn jo så svært ved at tygge. Men overvejer nu en skive rugbrød og noget frugt. Deter ikke det at rive det. Det er okay. Men hun stiller krav om at det skal være noget bestemt jeg køber for det kan barnet bedst lide og bedst tygge. Men det skal jo også smage på andet. Og lære at tygge. Og hvis de ikke prøver det af derhjemme så skal jeg jo gære det.

Her er bogen jeg omtaler:

http://www.foa.dk/Forbund/Publikationer

Detter er´bog nummer et. den er den bedste. Der er også lavet en toér. Den er bare ikke nær så god. Men det er min personlige mening du kan jo mene noget andet

RETTELSE:

Jeg kan åbentbart ikke linke direkte til bogen.
Den første hedder madglæde, den anden hedder madmod. du kan søge på siden.

Anmeld

22. juli 2013

Anonym trådstarter

Fru Hansen skriver:

nogle gange er det forældrene skal passe lige så vel som børnene. Jeg ville nok bare imødekomme hendes krav med mindre det ligefrem kræver at du skal flyve til tyskland og hente særlige grøntsager

Køb lidt af det hun beder om og så server det som en del af et samlet hele.
Et eftermiddagsmåltid hos mig kan se nogenlunde sådan ud:
Grøn peber i strimler, vindruer, skrællede æblebåde, tørrede abrikos, brød med naturel smøreost. Her vil det jo ikke betyde ngoet om hun kom med lidt indput. Ellers spil lidt dum og spør i hvilken butik hun har set det hun gerne vil have serveret henne? med lidt held så indkøber hun det til dig
Når du nu er privat kan du jo mod et mindre nedslag i prisen indføre at forældrene selv tager et enkelt stykke frugt eller grønt med hver dag. Så har du imødekommet moderen og selv sat hende på arbejde. forhåbentlig er det win-win for jer begge. Hun føler at hendes behov bliver set og du slipper for at indkøbe sær-kost.

Er du ny som dagplejer? Du vil opleve at det nogle gange er forældrene der giver de største udfordringer i jobbet. Dels fordi nogle forældre er store egoister på deres børns vegne og dels fordi vi som dagplejere ofte er mange forældres første kontakt med institutionslivet. De ved ikke hvordan "man" gør.

Jeg har været i gang et godt stykke tid nu. Men hende her kan godt nok drive mig til vanvid. Det mest åndssvagt er at hun ikke går til mig. Hun går hjem og så sender hun en besked g når jeg siger hun skal tage den med mig personligt så ser hun underlig ud.

Anmeld

22. juli 2013

Anonym trådstarter

Fru Hansen skriver:

Her er bogen jeg omtaler:

Detter er´bog nummer et. den er den bedste. Der er også lavet en toér. Den er bare ikke nær så god. Men det er min personlige mening du kan jo mene noget andet

RETTELSE:

Jeg kan åbentbart ikke linke direkte til bogen.
Den første hedder madglæde, den anden hedder madmod. du kan søge på siden.

Tusinde tak. Den skal bestemt indkøbes

Anmeld

22. juli 2013

CaWi

Da min søn startede i dp var han ti mdr, og heller ikke super ferm til at tykke. Dp-mor tog hensyn til dette, og købte derfor blød frugt til alle fire børn. Det er blåbær, banan, pærer der får lov at ligge til de er bløde og rigtig søde, melon, vindruer osv.

Her får han i dp:
Morgenmad- havregrød eller yoghurt med havregryn
Formiddag- bolle med smør og ost og frugt
Middag- rugbrød med diverse pålæg. Tit fiskepåkæg
Eftermiddag- frugt, bolle med smør/forskellige slags knækbræd der ikke er så hårde. Af og til har jeg set de har fået sunde pandekager eller sunde frugt muffins.

Kan godt forstå det måske er irriterende at de ikke kan spise det samme alle børnene.
Men kan ikke se problemet i købe blødere frugt til alle børnene.
Sådan et "problem" vil jo komme hver gang der kommer et nyt lille barn.

Anmeld

22. juli 2013

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Da min søn startede i dp var han ti mdr, og heller ikke super ferm til at tykke. Dp-mor tog hensyn til dette, og købte derfor blød frugt til alle fire børn. Det er blåbær, banan, pærer der får lov at ligge til de er bløde og rigtig søde, melon, vindruer osv.

Her får han i dp:
Morgenmad- havregrød eller yoghurt med havregryn
Formiddag- bolle med smør og ost og frugt
Middag- rugbrød med diverse pålæg. Tit fiskepåkæg
Eftermiddag- frugt, bolle med smør/forskellige slags knækbræd der ikke er så hårde. Af og til har jeg set de har fået sunde pandekager eller sunde frugt muffins.

Kan godt forstå det måske er irriterende at de ikke kan spise det samme alle børnene.
Men kan ikke se problemet i købe blødere frugt til alle børnene.
Sådan et "problem" vil jo komme hver gang der kommer et nyt lille barn.

Problemet er egentlig ikke at købe blødere frugt og grønt, det er fint nok. Men hun nævner noget som jeg ikke normalt ville købe da nogen af børnene ikke kan lide det eller tåle det. Hendes barn skal have lidt special mad fordi hun ikke mener at han kan spise det som de andre får.

Anmeld

26. juli 2013

Fru Hansen

update?

Anmeld

26. juli 2013

Anonym trådstarter

Fru Hansen skriver:

update?

Vi prøver lidt forskelligt. Men jeg servere det samme og så må det barn der har svært ved at tygge have mindre stykker og måske have mere tid til det. Indtil videre går det rigtig godt.

barnet er glad for at få noget at tygge i, og går glædeligt til den. Oplever ikke at barnet kommer med de lyde som om det er ved at kværkes. Ved ikke om forældrene øver det der hjemme. Men nu gør jeg i hvert fald. Men ting tager tid. 

Anmeld

26. juli 2013

Anonym trådstarter

Barnet vil nogen dage godt smage det der bliver serveret, men har haft nogen dage hvor det smager og derefter nægter. Men jeg tilbyder flere gange i løbet af måltidet. Nogen dage nægter det helt at spise frokost og så kan jeg ikke gøre så meget. Men der er frem gang. Og er glad bare det smager på det vi får før det nægter det. 

Anmeld

1. august 2013

Fru Hansen

Anonym skriver:

Barnet vil nogen dage godt smage det der bliver serveret, men har haft nogen dage hvor det smager og derefter nægter. Men jeg tilbyder flere gange i løbet af måltidet. Nogen dage nægter det helt at spise frokost og så kan jeg ikke gøre så meget. Men der er frem gang. Og er glad bare det smager på det vi får før det nægter det. 

godt at høre at der er fremgang.

god vind fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.