Fru Hansen skriver:
Hvor er din pædagog henne i det her? eller er du privat?
Det med børn der er stor/små-kræsne vil du støde på jævnligt.
En stor del børn har en enkelt ting eller to de ikke spiser. Når jeg serverer mad for mine dagpleje børn er der ofte lidt forskelligt at vælge mellem. Som regel er der groft brød som supplement til alle mellemmåltiderne.
Når der er flere ting at vælge mellem så undgår du den der med at et enkelt barn er på særkost og "balladen" med at de andre vil have det samme som den ene på særkost.
Hvordan er selve oplevelsen af måltidet? Spiser du selv med? tilbereder du maden mens børnene ser på det?
Vækker du deres interesse gennem sanserne og din beskrivelse af maden. Sender du selv signaler om at nu skal VI spise noget dejligt?
Hvordan er samarbejde tmed moderen ellers? Er mad-konflikten bare en del af noget andet?
Jeg er privat så har desværre ikke nogen pædagog.
det her barn er så en blandinh af kræsenhed og at der er nogen ting det ikke kan tygge.
Jeg har prøvet med groft knækbrød og så frugt. da det jeg bager gider de ikke af en eller anden grund, men skal være det kommer.
Jeg spise ikke selv med og det er fordi de tre af den endnu ikke selv kan sidde selv med maden så de skal have det skåret ud, stukket på en gaffel og faktisk også hjælpes med at få den i munden. Men jeg sidder og snakker med en, og siger uhm det er bare lækkert mad. Gør så måltider er hyggeligt for dem. Jeg smører rugbrøden i køkkenet men de kan følge med da vi har åben køkken og stue.
Med hensyn til moren så har der været flere ting den sidste uge. Ting som der egentlig ikke som sådan er noget hold i. Men som hun laver problemer ud af
Anmeld